Czyja to robota? – DMC California 3S (2011)

DMC pokazało właśnie przerobione przez siebie Ferrari California. Wóz ma nowy wygląd i mocniejszy silnik. Wątpliwości jednak budzi opis doładowania zastosowanego w jednostce napędowej Californii. O co chodzi?

Czyja to robota? – DMC California 3S (2011)
Olgierd Lachowski
SKOMENTUJ

DMC pokazało właśnie przerobione przez siebie Ferrari California. Wóz ma nowy wygląd i mocniejszy silnik. Wątpliwości jednak budzi opis doładowania zastosowanego w jednostce napędowej Californii. O co chodzi?

Niedawno DMC zapowiadało prawdziwego potwora na bazie Ferrari FF, ale jak się okazało, tuner z Düsseldorfu wcześniej skończył projekt bazujący na Ferrari Californii.

Obraz

Najbardziej ugrzeczniony spośród wszystkich modeli włoskiego producenta wóz zewnętrznie prawie się nie zmienił. DMC wstawiło z przodu małą listwę pod zderzakiem, a z tyłu dyfuzor. Wykonane z włókna węglowego elementy zostały przebadane w tunelu aerodynamicznym i niwelują siłę nośną powstającą wokół wozu podczas szybkiej jazdy.

Obraz

Nowe felgi o nazwie Miami mające średnicę 21” z przodu i 22” z tyłu dostarczyła specjalizująca się w produkcji obręczy firma ADV.1.

California jest napędzana 4,3-litrowym silnikiem V8, który jako pierwszy w Ferrari ma bezpośredni wtrysk paliwa. Jednostka napędowa wytwarza w fabrycznym aucie moc 460 KM przy 7750 obr./min i moment obrotowy 485 Nm przy 5000 obr./min.

Obraz

Po tuningu włoski kabriolet ma zainstalowany nowy układ wydechowy ze stali nierdzewnej z 200-celowymi konwerterami katalitycznymi i sportowymi tłumikami. Oprócz niego wymieniono jeszcze wał korbowy (wykonany na specjalne zamówienie) i zastosowano wydajniejsze wtryskiwacze paliwa.

Pojawiła się także turbosprężarka. Zastanawiam się jednak, czy firmie tuningowej nie chodziło o sprężarkę mechaniczną, tylko wyraziła się nieprecyzyjnie. Dlaczego? Bo silnik z doładowaniem generuje 606 KM mocy maksymalnej, czyli dokładnie tyle, ile ma motor Californii z kompresorem przygotowany przez firmę Novitec.

Obraz

Być może to zbieg okoliczności, ale modyfikacje (poza doładowaniem), parametry silnika DMC i jednostki Noviteca są zbieżne.

California po usprawnieniach DMC potrzebuje 3,90 s na osiągnięcie 100 km/h, a rozpędzanie się kończy, gdy prędkościomierz wskaże 325 km/h.

Obraz

Koszt tuningu nie jest znany.

Dane techniczne

  • Typ: V8, 90supo/sup
  • Ustawienie: Z przodu, wzdłużnie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 4297 cmsup3/sup
  • Doładowanie: Turbosprężarka
  • Moc maksymalna: 606 KM przy 7900 obr./min
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 141,03 KM/l (seryjny – 107,05 KM/l)
  • Skrzynia biegów: 7-biegowa, zautomatyzowana, dwusprzęgłowa
  • Typ napędu: Na tylne koła

Hamulce i koła:

  • Hamulce przednie: Tarczowe, wentylowane, ceramiczne, średnica 390 mm
  • Hamulce tylne: Tarczowe, wentylowane, ceramiczne, średnica 360 mm
  • Koła przednie: 9,0 x 21” ADV.1 Miami
  • Koła tylne: 11,5 x 22” ADV.1 Miami

Masy i wymiary:

  • Masa własna: 1810 kg
  • Stosunek masy do mocy: 2,99 kg/KM (seryjny – 3,95 kg/KM)
  • Długość: 4563 mm
  • Szerokość: 1902 mm
  • Rozstaw osi: 2670 mm

Osiągi:

  • Przyspieszenie 0-100 km/h: 3,90 s
  • Prędkość maksymalna: 325 km/hblock position=\inside6916/block

Źródło: WCF

Wybrane dla Ciebie

Pierwszy kontakt z Audi Q3: tak świeci 25 tys. diod LED!
Pierwszy kontakt z Audi Q3: tak świeci 25 tys. diod LED!
Nadjeżdża najmocniejsze Lamborghini w historii. Powstanie tylko 29 sztuk
Nadjeżdża najmocniejsze Lamborghini w historii. Powstanie tylko 29 sztuk
BMW 540i Legacy Edtion to hołd dla klasyki. Jest tylko jeden problem
BMW 540i Legacy Edtion to hołd dla klasyki. Jest tylko jeden problem
Nowe modele Omody i Jaecoo jadą do Polski
Nowe modele Omody i Jaecoo jadą do Polski
Rekordowy maj dla chińskich marek w Europie. Historyczne wyniki
Rekordowy maj dla chińskich marek w Europie. Historyczne wyniki
Nowe Audi Q3 wjeżdża do Polski. Ceny nie są już tajemnicą
Nowe Audi Q3 wjeżdża do Polski. Ceny nie są już tajemnicą
Czy wiesz, do czego służy plastik na desce rozdzielczej?
Czy wiesz, do czego służy plastik na desce rozdzielczej?
Jest zgoda na nowy fragment S17. Budowa ruszy jeszcze w tym roku
Jest zgoda na nowy fragment S17. Budowa ruszy jeszcze w tym roku
Kończą sprzedaż w Europie. Ostatnie 55 sztuk
Kończą sprzedaż w Europie. Ostatnie 55 sztuk
Rząd znów "nie dowiózł". Nowe przepisy miały chronić Polaków w wakacje [OPINIA]
Rząd znów "nie dowiózł". Nowe przepisy miały chronić Polaków w wakacje [OPINIA]
Kto ma pierwszeństwo? Sprawa skończyła się w sądzie
Kto ma pierwszeństwo? Sprawa skończyła się w sądzie
Ulubiony SUV Polaków odświeżony. Jedna wersja wyraźnie potaniała
Ulubiony SUV Polaków odświeżony. Jedna wersja wyraźnie potaniała