Czyja to robota? – DMC California 3S (2011)

DMC pokazało właśnie przerobione przez siebie Ferrari California. Wóz ma nowy wygląd i mocniejszy silnik. Wątpliwości jednak budzi opis doładowania zastosowanego w jednostce napędowej Californii. O co chodzi?

Czyja to robota? – DMC California 3S (2011)
Olgierd Lachowski

22.11.2011 | aktual.: 07.10.2022 18:37

DMC pokazało właśnie przerobione przez siebie Ferrari California. Wóz ma nowy wygląd i mocniejszy silnik. Wątpliwości jednak budzi opis doładowania zastosowanego w jednostce napędowej Californii. O co chodzi?

Niedawno DMC zapowiadało prawdziwego potwora na bazie Ferrari FF, ale jak się okazało, tuner z Düsseldorfu wcześniej skończył projekt bazujący na Ferrari Californii.

Obraz

Najbardziej ugrzeczniony spośród wszystkich modeli włoskiego producenta wóz zewnętrznie prawie się nie zmienił. DMC wstawiło z przodu małą listwę pod zderzakiem, a z tyłu dyfuzor. Wykonane z włókna węglowego elementy zostały przebadane w tunelu aerodynamicznym i niwelują siłę nośną powstającą wokół wozu podczas szybkiej jazdy.

Obraz

Nowe felgi o nazwie Miami mające średnicę 21” z przodu i 22” z tyłu dostarczyła specjalizująca się w produkcji obręczy firma ADV.1.

California jest napędzana 4,3-litrowym silnikiem V8, który jako pierwszy w Ferrari ma bezpośredni wtrysk paliwa. Jednostka napędowa wytwarza w fabrycznym aucie moc 460 KM przy 7750 obr./min i moment obrotowy 485 Nm przy 5000 obr./min.

Obraz

Po tuningu włoski kabriolet ma zainstalowany nowy układ wydechowy ze stali nierdzewnej z 200-celowymi konwerterami katalitycznymi i sportowymi tłumikami. Oprócz niego wymieniono jeszcze wał korbowy (wykonany na specjalne zamówienie) i zastosowano wydajniejsze wtryskiwacze paliwa.

Pojawiła się także turbosprężarka. Zastanawiam się jednak, czy firmie tuningowej nie chodziło o sprężarkę mechaniczną, tylko wyraziła się nieprecyzyjnie. Dlaczego? Bo silnik z doładowaniem generuje 606 KM mocy maksymalnej, czyli dokładnie tyle, ile ma motor Californii z kompresorem przygotowany przez firmę Novitec.

Obraz

Być może to zbieg okoliczności, ale modyfikacje (poza doładowaniem), parametry silnika DMC i jednostki Noviteca są zbieżne.

California po usprawnieniach DMC potrzebuje 3,90 s na osiągnięcie 100 km/h, a rozpędzanie się kończy, gdy prędkościomierz wskaże 325 km/h.

Obraz

Koszt tuningu nie jest znany.

Dane techniczne

  • Typ: V8, 90supo/sup
  • Ustawienie: Z przodu, wzdłużnie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 4297 cmsup3/sup
  • Doładowanie: Turbosprężarka
  • Moc maksymalna: 606 KM przy 7900 obr./min
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 141,03 KM/l (seryjny – 107,05 KM/l)
  • Skrzynia biegów: 7-biegowa, zautomatyzowana, dwusprzęgłowa
  • Typ napędu: Na tylne koła

Hamulce i koła:

  • Hamulce przednie: Tarczowe, wentylowane, ceramiczne, średnica 390 mm
  • Hamulce tylne: Tarczowe, wentylowane, ceramiczne, średnica 360 mm
  • Koła przednie: 9,0 x 21” ADV.1 Miami
  • Koła tylne: 11,5 x 22” ADV.1 Miami

Masy i wymiary:

  • Masa własna: 1810 kg
  • Stosunek masy do mocy: 2,99 kg/KM (seryjny – 3,95 kg/KM)
  • Długość: 4563 mm
  • Szerokość: 1902 mm
  • Rozstaw osi: 2670 mm

Osiągi:

  • Przyspieszenie 0-100 km/h: 3,90 s
  • Prędkość maksymalna: 325 km/hblock position=\inside6916/block

Źródło: WCF

Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)