Czy to pierwszy teaser Ferrari F70?

W Internecie pojawiła się tajemnicza fotografia, na której podobno widnieje pas przedni następcy Ferrari Enzo - modelu F70. Czy to autentyczne zdjęcie?

Obraz
Arkadiusz Gabrysiak

W Internecie pojawiła się tajemnicza fotografia, na której podobno widnieje pas przedni następcy Ferrari Enzo - modelu F70. Czy to autentyczne zdjęcie?

Tego niestety nie jesteśmy w stanie stwierdzić. Wiemy jedynie, że podobno zdjęcie zostało zrobiono podczas prywatnego pokazu w Chinach. To właśnie tam samochody marki Ferrari ostatnio sprzedają się bardzo dobrze, więc może w ten sposób szefowie włoskiego producenta chcieli uhonorować swoich chińskich klientów. Oczywiście są to na razie tylko spekulacje, gdyż nawet nie możemy mieć pewności, czy zdjęcie faktycznie prezentuje pas przedni modelu F70.

Wierząc ostatnim (jeszcze nieoficjalnym) informacjom, źródłem napędu najnowszego Ferrari będzie najprawdopodobniej wzmocniona do około 800 KM, 6,3-litrowa jednostka w układzie V12 znana z modelu F12berlinetta i FF. Dodatkowy zastrzyk 120 KM dzięki układowi HY-KERS pozwoli czasowo zwiększyć moc pojazdu do 920 KM. Spekuluje się, że dzięki konstrukcji z włókna węglowego Ferrari F70 będzie przyspieszać do pierwszych 100 km/h w 2,5 s, a prędkość maksymalna wyniesie ponad 400 km/h.

Ferrari F70 ma zadebiutować w przyszłym roku, dokładna data nie jest jeszcze znana. Czekamy z niecierpliwością.

[aktualizacja 14 grudnia]

Ferrari udostępniło dwa oficjalne teasery prezentujące fragmenty modelu F70. Pierwszy z nich prezentuje zadziorny pas przedni, a na drugim możemy dostrzec tył pojazdu z dwoma okrągłymi światłami.

Obraz

[aktualizacja 22 grudnia]

Ferrari oficjalnie potwierdziło, że źródłem napędu następcy modelu Enzo będzie zmodyfikowana 6,3-litrowa jednostka w układzie V12 znana z modelu F12berlinetta i FF. Wspomagać ją będzie układ HY-KERS, jednak żadne parametry silnika nie zostały jeszcze podane do wiadomości. Wiemy jednak, że Ferrari F150 będzie mierzyło 1213 mm wysokości, a rozstaw osi wyniesie 2650 mm.

W kabinie wszystko będzie tak rozmieszczone, aby kierowca miał jak najlepszy dostęp do wszystkich przełączników i guzików. Fotele będą przymocowane na stałe bez możliwości regulacji, jednak każdy egzemplarz będzie budowany pod indywidualnego klienta, a więc ustawienie fotela będzie dostosowane do wzrostu każdego kupującego. Większy zakres regulacji będą za to miały kolumna kierownicy i pedały. Wszystkie te zabiegi są po to, aby osiągnąć jak najlepszy rozkład masy oraz jak najniższy środek ciężkości. W tym celu także zbiornik paliwa i zestaw akumulatorów systemu HY-KERS umieszczono za kierowcą.

  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
[1/5] Źródło zdjęć: |

Źródło: WCFWCF

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Dacia Duster z pakietem Sleep. Sprawdziłem, nie polecam
Dacia Duster z pakietem Sleep. Sprawdziłem, nie polecam
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.