Czy to pierwszy teaser Ferrari F70?

W Internecie pojawiła się tajemnicza fotografia, na której podobno widnieje pas przedni następcy Ferrari Enzo - modelu F70. Czy to autentyczne zdjęcie?

Czy to pierwszy teaser Ferrari F70?
Arkadiusz Gabrysiak

03.12.2012 | aktual.: 07.10.2022 21:03

W Internecie pojawiła się tajemnicza fotografia, na której podobno widnieje pas przedni następcy Ferrari Enzo - modelu F70. Czy to autentyczne zdjęcie?

Tego niestety nie jesteśmy w stanie stwierdzić. Wiemy jedynie, że podobno zdjęcie zostało zrobiono podczas prywatnego pokazu w Chinach. To właśnie tam samochody marki Ferrari ostatnio sprzedają się bardzo dobrze, więc może w ten sposób szefowie włoskiego producenta chcieli uhonorować swoich chińskich klientów. Oczywiście są to na razie tylko spekulacje, gdyż nawet nie możemy mieć pewności, czy zdjęcie faktycznie prezentuje pas przedni modelu F70.

Wierząc ostatnim (jeszcze nieoficjalnym) informacjom, źródłem napędu najnowszego Ferrari będzie najprawdopodobniej wzmocniona do około 800 KM, 6,3-litrowa jednostka w układzie V12 znana z modelu F12berlinetta i FF. Dodatkowy zastrzyk 120 KM dzięki układowi HY-KERS pozwoli czasowo zwiększyć moc pojazdu do 920 KM. Spekuluje się, że dzięki konstrukcji z włókna węglowego Ferrari F70 będzie przyspieszać do pierwszych 100 km/h w 2,5 s, a prędkość maksymalna wyniesie ponad 400 km/h.

Ferrari F70 ma zadebiutować w przyszłym roku, dokładna data nie jest jeszcze znana. Czekamy z niecierpliwością.

[aktualizacja 14 grudnia]

Ferrari udostępniło dwa oficjalne teasery prezentujące fragmenty modelu F70. Pierwszy z nich prezentuje zadziorny pas przedni, a na drugim możemy dostrzec tył pojazdu z dwoma okrągłymi światłami.

Obraz

[aktualizacja 22 grudnia]

Ferrari oficjalnie potwierdziło, że źródłem napędu następcy modelu Enzo będzie zmodyfikowana 6,3-litrowa jednostka w układzie V12 znana z modelu F12berlinetta i FF. Wspomagać ją będzie układ HY-KERS, jednak żadne parametry silnika nie zostały jeszcze podane do wiadomości. Wiemy jednak, że Ferrari F150 będzie mierzyło 1213 mm wysokości, a rozstaw osi wyniesie 2650 mm.

W kabinie wszystko będzie tak rozmieszczone, aby kierowca miał jak najlepszy dostęp do wszystkich przełączników i guzików. Fotele będą przymocowane na stałe bez możliwości regulacji, jednak każdy egzemplarz będzie budowany pod indywidualnego klienta, a więc ustawienie fotela będzie dostosowane do wzrostu każdego kupującego. Większy zakres regulacji będą za to miały kolumna kierownicy i pedały. Wszystkie te zabiegi są po to, aby osiągnąć jak najlepszy rozkład masy oraz jak najniższy środek ciężkości. W tym celu także zbiornik paliwa i zestaw akumulatorów systemu HY-KERS umieszczono za kierowcą.

  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
[1/5]

Źródło: WCFWCF

Źródło artykułu:WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)