Czy Hyundai zmieni skład kierowców w WRC?

W ostatnim czasie wiele mówiło się o przyszłym składzie zespołu Hyundai Motorsport, który w przyszłym roku wystartuje z nowym samochodem. Okazało się, że nic się nie zmieni.

Obraz
Źródło zdjęć: © fot. Hyundai Motorsport
Marcin Łobodziński

Pytania dotyczyły głównie Thierry’ego Neuville’a i jego słabej postawy na przestrzeni całego sezonu. Belg notuje czasami gorsze wyniki od trzeciego w zespole Haydena Paddona. Zespół postanowił nawet nominować Nowozelandczyka do zdobywania punktów w ostatnim rajdzie sezonu w Wielkiej Brytanii, a Neuville będzie zdegradowany do zespołu B. Przypominamy, że Belg oficjalnie wciąż jest liderem Hyundaia.

Jednak ostatecznie nie podjęto żadnych negatywnych decyzji dla kierowców. Team manager Hyundai Motorsport, Alain Penasse powiedział, że zespół utrzyma w składzie całą trójkę: Neuville'a, Sordo i Paddona, natomiast Kevin Abbring pozostanie w roli kierowcy testowego i będzie się okazjonalnie pojawiał w niektórych rajdach. Co więcej, Neuville i Sordo mają być nadal kierowcami fabrycznymi, nominowanymi do zdobywania punktów w Rajdzie Monte Carlo ze względu na ich duże doświadczenie na asfalcie. To będzie ważny rajd dla zespołu ponieważ w nim zadebiutuje nowy Hyundai i20 WRC. O nominacjach w pozostałych rundach zespół będzie decydował najpewniej na bieżąco, ponieważ Hayden Paddon jest bardzo mocny na luźnych nawierzchniach. A co z sytuacją Neuville’a w nadchodzącym Rajdzie Wielkiej Brytanii?

Okazało się, że jego degradacja nie ma żadnych złych podtekstów. Celem jest „odzyskanie frajdy z jazdy”. Hyundai daje Belgowi możliwość pojechania bez presji i ciśnienia na zdobywanie punktów w klasyfikacji generalnej producentów. Thierry ma pojechać na luzie i przekonać się, że jest zdolny do lepszej jazdy na przestrzeni sezonu.

Thierry powinien odzyskać frajdę z jazdy i pewność w Walii. W ten sposób chcemy, żeby doszedł do topowej formy na początku sezonu 2016. W tej chwili znalazł się w impasie. To zdarzało się najlepszym: Kankkunenowi, Auriolowi, Märtinowi. – powiedział Alain Penasse.

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

DOL-e na polskich drogach. Ich budowę zaczęto w czasach zimnej wojny
DOL-e na polskich drogach. Ich budowę zaczęto w czasach zimnej wojny
Octavia za mniej niż 500 zł miesięcznie. Czyżby presja Chińczyków?
Octavia za mniej niż 500 zł miesięcznie. Czyżby presja Chińczyków?
Zostały po zamachu na WTC. Samochody, do których nikt nie wrócił
Zostały po zamachu na WTC. Samochody, do których nikt nie wrócił
Na którym biegu auto pali najmniej? Sprawdziliśmy i wiemy dokładnie
Na którym biegu auto pali najmniej? Sprawdziliśmy i wiemy dokładnie
"Wilcze oczy" coraz częściej przy polskich drogach. Zobacz, czym są
"Wilcze oczy" coraz częściej przy polskich drogach. Zobacz, czym są
Nowy obowiązek w samochodach. UE już podała, kiedy zacznie obowiązywać
Nowy obowiązek w samochodach. UE już podała, kiedy zacznie obowiązywać
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
Test: Ineos Grenadier – jeszcze lepszy i do tego tańszy
Test: Ineos Grenadier – jeszcze lepszy i do tego tańszy
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie