Czy GTbyCitroen wejdzie w końcu do produkcji?
Jeszcze niedawno, koncerny motoryzacyjne ratowały się z kryzysu, szukając wszelkich możliwych cięć, od sprzedaży mniej dochodowych marek po rezygnacje z projektów. Wtedy PSA zdecydowało się pójść pod prąd rozwijając projekt GTbyCitroen.
08.07.2010 | aktual.: 13.10.2022 13:41
Jeszcze niedawno, koncerny motoryzacyjne ratowały się z kryzysu, szukając wszelkich możliwych cięć, od sprzedaży mniej dochodowych marek po rezygnacje z projektów. Wtedy PSA zdecydowało się pójść pod prąd rozwijając projekt GTbyCitroen.
Jean-Pierre Ploué, naczelny stylista koncernu Peugeot Société Anonyme, kilka miesięcy po prezentacji modelu oświadczył, że trwają rozważania na temat wypuszczenia limitowanej serii Citroën GT, w liczbie dwudziestu egzemplarzy, z czasem liczba sztuk jednak spadła do sześciu, dzisiaj, niestety do zera.
GTbyCitroen jeszcze przed premierą wzbudzał całą masę emocji, głównie za sprawą swoich kosmicznych linii, które z odpowiednią dozą zmyślnego marketingu były prezentowane światu malutkimi kroczkami w postaci kilku szczegółowych zdjęć, by oficjalnie podczas Paris Motor Show 2008 podnieść kurtynę w górę i zaskoczyć zarówno fanów jak i przeciwników francuskiej motoryzacji.
Dane techniczne stały pod znakiem zapytania, w grze Gran Turismo, GT ważył 1470kg i napędzany był jednostką wspomaganą przez ogniwa paliwowe o łącznej mocy 782KM, w rzeczywistości, miał odziedziczyć jeden z motorów V8 pochodzących od koncernów GM lub Ford.
Docelowo, pojazd opracowany we współpracy z Polyphony Digital miał być przeznaczony wyłącznie jako jeden z super-samochodów w konsolowym (PlayStation 3), legendarnym ze swojej realistyki symulatorze, GranTurismo V. Najwyraźniej tak musi pozostać, produkcja tak małej ilości egzemplarzy, z pewnością nie byłaby dla PSA opłacalna.[block position="inside"]8898[/block]
Źródło: Worldcarfans