Cupra Formentor VZ5 wyceniona. Usiądź, zanim zobaczysz, ile kosztuje

9 miesięcy czekaliśmy, aż Cupra wyceni swój topowy wariant Formentora – VZ5. Wyposażony w 390-konny, 5-cylindrowy silnik ma dostarczyć sporo wrażeń z jazdy. Najpierw jednak trzeba się przygotować na niemałe zaskoczenie w cenniku. Bo tanio nie jest.

Cupra Formentor VZ5
Cupra Formentor VZ5
Źródło zdjęć: © fot. mat. prasowe/Cupra
Filip Buliński

08.11.2021 | aktual.: 14.03.2023 14:29

Formentor jest pierwszym, zarezerwowanym tylko dla Cupry modelem marki, który doczekał się już całkiem sporo wariantów – od stosunkowo słabych i mało emocjonujących odmian, przez hybrydę plug-in, aż po — do niedawna topową — 310-konną wersję. Już jakiś czas temu Hiszpanie zapowiedzieli jednak, że pod maskę trafi także 2,5-litrowy, 5-cylindrowy TFSI, którego możemy m.in. znaleźć w modelach Audi.

390-konna jednostka o momencie równym 480 Nm ma sprawić, że Formentor osiągnie setkę w 4,2 s, a prędkość maksymalna została ograniczona do 250 km/h. Należy też dodać, że najszybsza cupra jest limitowana – powstanie tylko 7 tys. egzemplarzy. Ile przyjdzie zapłacić za topowego VZ5? Cennik otwiera kwota 312 tys. zł.

To całkiem sporo, biorąc pod uwagę, że Audi RSQ3 z tym samym silnikiem zaczyna się od… 288 tys. zł. A przecież Audi pozycjonowane jest jako marka premium w koncernie VAG-a. Co jeszcze ciekawsze, choć audi ma 10-konną przewagę nad cuprą, to jest o 0,3 s wolniejsze w sprincie do setki. Z kolei od nieco słabszej, 310-konnej wersji Formentora, VZ5 jest o prawie 102 tys. zł droższy. Dodam tylko, że bazowy, 150-konny wariant zaczyna się od 124 tys. zł.

Cupra Formentor VZ5 – cena i wyposażenie

  • VZ5 – od 312 000 zł – adaptacyjne zawieszenie DCC, dwusprzęgłowa skrzynia biegów, napęd na 4 koła, progresywne wspomaganie kierownicy, aktywny rozkład momentu obrotowego, 6-tłoczkowe zaciski, tarcze o średnicy 375 mm na przedniej osi, 20-calowe felgi, miedziane wykończenie czterech końcówek wydechu, system kamer 360 stopni, adaptacyjny tempomat, pakiet asystentów, w tym m.in. asystent wysiadania, podróżowania i utrzymania pasa ruchu.
Źródło artykułu:WP Autokult
segment ccrossover/suvCupra
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (4)