Coraz większy wybór – Milotec Octavia RS 2.0 TDI (2011)
Klienci Škody mają coraz większy wybór firm tuningowych, w których mogą dokonać przeróbek swoich samochodów. Jednym z takich przedsiębiorstw (choć nie nowym) jest niemiecka firma Milotec, która opracowała ostatnio pakiet tuningowy do Octavii RS drugiej generacji.
19.10.2011 | aktual.: 07.10.2022 18:28
Klienci Škody mają coraz większy wybór firm tuningowych, w których mogą dokonać przeróbek swoich samochodów. Jednym z takich przedsiębiorstw (choć nie nowym) jest niemiecka firma Milotec, która opracowała ostatnio pakiet tuningowy do Octavii RS drugiej generacji.
Škoda jako producent ma się bardzo dobrze i powoli wprowadza nowe modele. Ponieważ samochody sprzedają się w dużych ilościach, to zapotrzebowanie na tunerów czeskich samochodów również jest spore. Pewnym ułatwieniem dla firm tuningowych jest tutaj to, że wiele części różnych modeli Škody (szczególnie w układzie napędowym) jest zunifikowanych z autami marki Volkswagen (w końcu to ten sam koncern).
Jednym z tunerów, którzy korzystają z tego ułatwienia jest Milotec z Niemiec, które przerabia m.in. Volkswageny Golfy, z którymi bohaterka dzisiejszego opisu – Octavia – dzieli taki sam silnik. Jednak działania Miloteca skupiają się przede wszystkim na stylistyce samochodu.
Tuner opracował pakiet spojlerów uatrakcyjniających nadwozie wozu, w skład których wchodzi listwa pod przednim zderzakiem, nowy grill z usuniętym logo Škody, nakładki na reflektory, fartuch tylnego zderzaka i spory spojler na pokrywie bagażnika.
Dodatkowo Milotec zmienił koła na nowe z 19-calowymi, całkiem ładnymi felgami, na które założono opony 225/35 R 19 (z przodu i z tyłu) wyprodukowane przez firmę Hankook.
Auto prezentuje się lepiej także dzięki sportowemu zawieszeniu H&R z regulacją wysokości (nie podano jednak żadnych szczegółów).
W kabinie zmiany są nieco mniejsze. Styliści Miloteca zaproponowali montaż nakładek na pedały a także wstawienie aluminiowych detali na desce rozdzielczej oraz boczkach drzwi.
Ponieważ Octavia RS dostępna jest z silnikiem benzynowym (2,0 l – 200 KM mocy) i wysokoprężnym (2,0 l – 170 KM) oferowany przez niemiecką firmę układ wydechowy zaprojektowano tak, by bez problemu pasował do obu wersji silnikowych. Wyposażony w sportowe tłumiki „wydech” podnosi moc silników o około 5%.
Dodatkowo 2-litrowe TDI ma zmieniany moduł sterujący, co w połączenie z nowym układem wylotowym winduje moc do równych 200 KM. Niestety więcej informacji Milotec nie podaje.
Dane techniczne:
- Typ: R4, ZS
- Ustawienie: Z przodu, poprzecznie
- Objętość skokowa: 1968 cmsup3/sup
- Doładowanie: Turbosprężarka
- Moc maksymalna: 200 KM
- Objętościowy wskaźnik mocy: 101,63 KM/l (seryjny – 86,38 KM/l)
- Skrzynia biegów: 6-biegowa, manualna
- Typ napędu: Na przednie koła
Hamulce i koła:
- Hamulce przednie: Tarczowe, wentylowane
- Hamulce tylne: Tarczowe
- Koła przednie: 19”
- Koła tylne: 19”
- Opony przednie: 225/35 R 19
- Opony tylne: 225/35 R 19
Masy i wymiary:
- Masa własna: 1470 kg
- Stosunek masy do mocy: 7,35 kg/KM (seryjny – 8,65 kg/KM)
- Długość: 4564 mm
- Szerokość: 1769 mm
- Rozstaw osi: 2578 mm
Źródło: carscoop