Coraz bliżej Octavii. Kia Ceed kombi z ogromnym bagażnikiem

Nowa Kia Ceed w wersji kombi debiutuje w Genewie z jednym z największych bagażników w swojej klasie. Pod maską znajdzie się diesel nowej generacji.

Kia Ceed Kombi z potężnym bagażnikiem będzie mocnym konkurentem Octavii.Kia Ceed Kombi z potężnym bagażnikiem będzie mocnym konkurentem Octavii.
Źródło zdjęć: © fot. mat. prasowe
Marcin Łobodziński

500-550 litrów pojemności ma typowy bagażnik kombi klasy kompaktowej. Kia oferuje w modelu Ceed Sportwagon 600-litrową przestrzeń, czyli jedną z największych w tym segmencie. To tylko o 2 litry mniej niż jej kuzyn Hyundai i30 Wagon. Oczywiście królem tego segmentu wciąż pozostaje Škoda Octavia z 610-litrową przestrzenią, ale to niewielka różnica.

Kia Ceed SW (2018)
Kia Ceed SW (2018) © fot. mat. prasowe

Nowa Kia Ceed oferuje także dużo miejsca w kabinie, przynajmniej według deklaracji producenta. Auto zostało zaprojektowane we Frankfurcie w europejskim ośrodku marki, czyli zgodnie z wymaganiami europejskiego klienta. Ergonomia i funkcjonalność prawdopodobnie znajdą się na liście zalet wymienianych podczas testów.

Deska rozdzielcza wydaje się bardzo dobrze poukładana. System multimedialny będzie dostępny z ekranem dotykowym o przekątnej 7 lub 8 cali. Dla melomanów przygotowano audio firmy JBL.

Język stylistyczny nowego Ceeda w wersji kombi bardzo mocno nawiązuje do sportowego stylu Stingera. Jednak, tak jak w przypadku hatchbacka, widać w kombi również wyraźne nawiązania do... Hyundaia i30. Ogólna bryła nadwozia jest bardzo podobna.

Kia Ceed SW (2018)
Kia Ceed SW (2018) © fot. mat. prasowe

Nowy Ceed SW, skonstruowany na nowej płycie podłogowej K2, jest o 20 mm szerszy (1800 mm) i 20 mm niższy (1465 mm) od poprzednika. Rozstaw osi pozostał taki sam i wynosi 2650 mm. O 20 mm skrócono zwis przedni, natomiast tylny wydłużono o 115 mm, auto jest więc o 95 mm dłuższe (4600 mm) niż model poprzedniej generacji i o 15 mm dłuższe od Hyundaia.

Kombi będzie oferowane z taką samą gamą silników do wyboru, jak w przypadku hatchbacka. Ofertę benzyniaków otworzy 100-konna jednostka napędowa 1.4 MPI. Jako podstawową można jednak uznać 1.0 T-GDI o mocy 120 KM, a jej uzupełnieniem jest nowy dla Kii silnik 1.4 T-GDi o mocy 140 KM, który w ofercie zastąpi 135-konny, wolnossący GDI o pojemności 1,6 l.

Kia Ceed SW (2018)
Kia Ceed SW (2018) © fot. mat. prasowe

W ofercie nie zabraknie diesli, w tym nowego 1.6 CRDi oznaczonego kodem U3 w dwóch wersjach mocy: 115 i 136 KM. Obie jednostki generują taki sam maksymalny moment obrotowy, wynoszący 280 Nm. Wszystkie silniki będą oferowane z sześciobiegową, manualną skrzynią, a wersje 1.4 T-GDI oraz 1.6 CRDi również z siedmiobiegowym automatem.

Poza znanymi już z innych modeli koncernu Hyundai-Kia systemami ułatwiającymi jazdę, nowy Ceed będzie pierwszym autem koreańskiej marki sprzedawanym w Europie dostępnym z systemem utrzymywania auta na pasie ruchu (Lane Following Assist), czyli jedną z tych nowinek technologicznych, które zapewniają drugi poziom jazdy autonomicznej.

Nie chodzi o tradycyjnego asystenta pasa ruchu, który koryguje ustawienie auta na pasie ruchu, ale o system, dzięki któremu kierowca będzie znacznie bardziej odciążony na autostradach i drogach ekspresowych. Lane Following Assist kontroluje nie tylko tor jazdy, ale także przyspieszenie i hamowanie w zakresie prędkości od o do 130 km/h. Na liście wyposażenia wersji z automatyczną przekładnią znajdzie się także tempomat z funkcją Stop&Go, czyli działający również po zatrzymaniu pojazdu.

Sprzedaż samochodu rozpocznie się w czwartym kwartale 2018 roku.

Wybrane dla Ciebie
Ojciec torowych Porsche na drogi. Andy Preuninger opowiedział mi o genezie powstania 911 GT3 i przyszłości GT3 RS
Ojciec torowych Porsche na drogi. Andy Preuninger opowiedział mi o genezie powstania 911 GT3 i przyszłości GT3 RS
NAC Racing w Rajdzie Safari. Mamy dwie polskie załogi
NAC Racing w Rajdzie Safari. Mamy dwie polskie załogi
Kierowcy zapłacą więcej. Rząd pokazał nowy cennik
Kierowcy zapłacą więcej. Rząd pokazał nowy cennik
Drakońskie kary dla kierowców. Tak ostrych przepisów jeszcze nie było
Drakońskie kary dla kierowców. Tak ostrych przepisów jeszcze nie było
Nieco taniej, ale różnice wciąż są spore. Mamy prognozy na najbliższy tydzień
Nieco taniej, ale różnice wciąż są spore. Mamy prognozy na najbliższy tydzień
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Toyota GR GT już bez tajemnic. Ma mocne V8 i napęd na tył
Toyota GR GT już bez tajemnic. Ma mocne V8 i napęd na tył
W sobotę akcja policji i diagnostów. Uwaga skierowana na starsze auta
W sobotę akcja policji i diagnostów. Uwaga skierowana na starsze auta
Opony letnie przy niskich temperaturach. Jak bardzo odstają od całorocznych?
Opony letnie przy niskich temperaturach. Jak bardzo odstają od całorocznych?
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
ZACZEKAJ! ZOBACZ, CO TERAZ JEST NA TOPIE 🔥