Citroën ma problemy. Stellantis chce pomóc wrócić marce na właściwe tory

Ostatnie miesiące nie są w Europie najlepszym czasem dla Citroëna. Wraz z pojawieniem się nowego kierownictwa marki i świeżym spojrzeniem na jej przyszłość Stellantis ma nadzieję na to, że Francuzi powrócą do łask klientów.

Citroen C5 Aircross PHEVCitroen C5 Aircross PHEV
Źródło zdjęć: © Autokult
Kamil Niewiński

Statystyki sprzedażowe dotyczące pierwszej połowy 2023 r. dość jasno pokazują, w jakiej sytuacji obecnie znajduje się Citroën. Biorąc pod uwagę dane z Unii Europejskiej, we wspomnianym okresie Francuzi sprzedali łącznie 178 691 samochodów. Jest to wynik o dokładnie 0,4 proc. gorszy niż rok temu (179 378 egz.), a przecież sprzedaż aut w Europie wzrosła przez pierwsze sześć miesięcy o aż 17,9 proc.

Citroën jest jedną z niewielu marek, która w tym okresie może "pochwalić się" spadkiem sprzedaży. Wśród liczących się producentów można tutaj wskazać Fiata, Jaguara, Mitsubishi czy Hondę. Perspektywa nie wygląda więc najlepiej, lecz na szczęście dla producenta z Francji na horyzoncie pojawiają się spore zmiany.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Citroën ë-C4 – wreszcie jest bez sensu!

Nowym dyrektorem generalnym Citroëna został Thierry Koskas, dotychczasowy dyrektor sprzedaży koncernu Stellantis. Wydaje się więc, że osoba z takim doświadczeniem jest idealnym kandydatem na CEO firmy, która problem ma właśnie ze sprzedażą. 

Celem Koskasa według doniesień "Automotive News Europe" ma być osiągnięcie udziału rynkowego na poziomie 5 proc. Dla porównania Citroën odpowiada obecnie za sprzedaż 3,3 proc. nowych samochodów w Unii Europejskiej. Droga jest więc długa, lecz dyrektor generalny koncernu Stellantis Carlos Tavares nie ma wątpliwości, że w Citroënie nadchodzą zmiany na lepsze.

To normalne, że wnosimy świeże powietrze i świeżą perspektywę, aby spojrzeć na problemy i naprawić to, co wymaga naprawienia, a potem zająć się przyszłością.

Carlos Tavares
dyrektor generalny koncernu Stellantis

Wybrane dla Ciebie

Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów