Citroën ma problemy. Stellantis chce pomóc wrócić marce na właściwe tory

Ostatnie miesiące nie są w Europie najlepszym czasem dla Citroëna. Wraz z pojawieniem się nowego kierownictwa marki i świeżym spojrzeniem na jej przyszłość Stellantis ma nadzieję na to, że Francuzi powrócą do łask klientów.

Citroen C5 Aircross PHEVCitroen C5 Aircross PHEV
Źródło zdjęć: © Autokult
Kamil Niewiński

Statystyki sprzedażowe dotyczące pierwszej połowy 2023 r. dość jasno pokazują, w jakiej sytuacji obecnie znajduje się Citroën. Biorąc pod uwagę dane z Unii Europejskiej, we wspomnianym okresie Francuzi sprzedali łącznie 178 691 samochodów. Jest to wynik o dokładnie 0,4 proc. gorszy niż rok temu (179 378 egz.), a przecież sprzedaż aut w Europie wzrosła przez pierwsze sześć miesięcy o aż 17,9 proc.

Citroën jest jedną z niewielu marek, która w tym okresie może "pochwalić się" spadkiem sprzedaży. Wśród liczących się producentów można tutaj wskazać Fiata, Jaguara, Mitsubishi czy Hondę. Perspektywa nie wygląda więc najlepiej, lecz na szczęście dla producenta z Francji na horyzoncie pojawiają się spore zmiany.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Citroën ë-C4 – wreszcie jest bez sensu!

Nowym dyrektorem generalnym Citroëna został Thierry Koskas, dotychczasowy dyrektor sprzedaży koncernu Stellantis. Wydaje się więc, że osoba z takim doświadczeniem jest idealnym kandydatem na CEO firmy, która problem ma właśnie ze sprzedażą. 

Celem Koskasa według doniesień "Automotive News Europe" ma być osiągnięcie udziału rynkowego na poziomie 5 proc. Dla porównania Citroën odpowiada obecnie za sprzedaż 3,3 proc. nowych samochodów w Unii Europejskiej. Droga jest więc długa, lecz dyrektor generalny koncernu Stellantis Carlos Tavares nie ma wątpliwości, że w Citroënie nadchodzą zmiany na lepsze.

To normalne, że wnosimy świeże powietrze i świeżą perspektywę, aby spojrzeć na problemy i naprawić to, co wymaga naprawienia, a potem zająć się przyszłością.

Carlos Tavares
dyrektor generalny koncernu Stellantis
Wybrane dla Ciebie
Rosjanie próbują wskrzesić kolejną markę. To chiński SUV w przebraniu
Rosjanie próbują wskrzesić kolejną markę. To chiński SUV w przebraniu
Top 10 samochodów w Europie. Niespodzianka na pierwszym miejscu
Top 10 samochodów w Europie. Niespodzianka na pierwszym miejscu
Policja dostała 100 nowych radiowozów. Tym razem wybrano inną markę
Policja dostała 100 nowych radiowozów. Tym razem wybrano inną markę
Następca Alpine A110 jednak zachowa silnik spalinowy? Szef marki tego nie wyklucza
Następca Alpine A110 jednak zachowa silnik spalinowy? Szef marki tego nie wyklucza
Yangwang U9 Xtreme pokonał Xiaomi. Nowy rekord Nürburgringu
Yangwang U9 Xtreme pokonał Xiaomi. Nowy rekord Nürburgringu
Nowe zasady dotyczące prawa jazdy w UE. Dokument stracisz w całej wspólnocie
Nowe zasady dotyczące prawa jazdy w UE. Dokument stracisz w całej wspólnocie
Pierwsza jazda: Leapmotor B10 kusi ceną i wyposażeniem. A co z resztą?
Pierwsza jazda: Leapmotor B10 kusi ceną i wyposażeniem. A co z resztą?
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
25-latek jak James Bond. Policjanci nie docenili jego "pomysłowości"
25-latek jak James Bond. Policjanci nie docenili jego "pomysłowości"
Jeep kończy produkcję Renegade'a po 11 latach. Następcy nie ma na horyzoncie
Jeep kończy produkcję Renegade'a po 11 latach. Następcy nie ma na horyzoncie
Niemiecka fabryka stanie. Media mówią o poważnym problemie
Niemiecka fabryka stanie. Media mówią o poważnym problemie
Nowa droga ma 471 km. Kosztowała Polskę 15 mld zł
Nowa droga ma 471 km. Kosztowała Polskę 15 mld zł