Citroën i Peugeot odnawiają klasyki. Trzeba tylko pojechać do Francji

Zdobycie wielu części zamiennych do starszych aut koncernu PSA to nie lada wyzwanie. W Polsce niełatwo utrzymać te auta w przyzwoitym stanie. Jeśli potrzeba naprawdę profesjonalnego wsparcia, warto pojechać do Francji i skorzystać z pomocy specjalnej dywizji ds. klasyków.

Citroen DS jest jednym z najważniejszych modeli w historii koncernu PSA.Citroen DS jest jednym z najważniejszych modeli w historii koncernu PSA.
Źródło zdjęć: © mat.prasowe
Aleksander Ruciński

Przedstawiciele koncernu PSA pochwalili się nowym pomysłem na ratowanie klasyków. W mieście Sochaux na Wschodzie Francji otwarty został specjalny warsztat powołany do ratowania zabytkowych modeli Peugeota i Citroëna. Prowadzi go zespół entuzjastów składających się z obecnych oraz emerytowanych pracowników koncernu.

Warsztat w Sochaux nie tylko zajmuje się restaurowaniem klasyków i youngtimerów, lecz prowadzi także doradztwo w tym zakresie, dzieląc się dokumentacją techniczną czy dystrybuując trudno dostępne części zamienne. Wszystko po to, by na drogach pozostało jak najwięcej legendarnych modeli PSA. Dla klientów z Polski problemem może być jedynie odległość.

Chcący wybrać się do Sochaux powinni najpierw wypełnić formularz na stronie internetowej L’aVenture Peugeot Citroen DS, za pośrednictwem którego można umówić się na spotkanie z francuskimi specjalistami.

Obecnie największą wartość wśród klasyków PSA mają takie modele jak Traction Avant, SM oraz oczywiście legendarny DS i to one będą zapewne najczęstszymi bywalcami tego specjalnego warsztatu. Z pewnością jednak mechanicy nie odmówią pomocy także posiadaczom BX-a, czy XM-a, które dziś są poszukiwanymi youngtimerami.

Takie przedsięwzięcia zasługują na uwagę. PSA, a w szczególności Citroën, robi wiele, by zachować swoje dziedzictwo. Dowodem jest chociażby internetowa aplikacja Citroën Origins pozwalająca szczegółowo zapoznać się z najpopularniejszymi modelami w historii tej marki.

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Octavia za mniej niż 500 zł miesięcznie. Czyżby presja Chińczyków?
Octavia za mniej niż 500 zł miesięcznie. Czyżby presja Chińczyków?
Zostały po zamachu na WTC. Samochody, do których nikt nie wrócił
Zostały po zamachu na WTC. Samochody, do których nikt nie wrócił
Na którym biegu auto pali najmniej? Sprawdziliśmy i wiemy dokładnie
Na którym biegu auto pali najmniej? Sprawdziliśmy i wiemy dokładnie
"Wilcze oczy" coraz częściej przy polskich drogach. Zobacz, czym są
"Wilcze oczy" coraz częściej przy polskich drogach. Zobacz, czym są
Nowy obowiązek w samochodach. UE już podała, kiedy zacznie obowiązywać
Nowy obowiązek w samochodach. UE już podała, kiedy zacznie obowiązywać
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
Test: Ineos Grenadier – jeszcze lepszy i do tego tańszy
Test: Ineos Grenadier – jeszcze lepszy i do tego tańszy
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku