Citroën i Peugeot odnawiają klasyki. Trzeba tylko pojechać do Francji

Zdobycie wielu części zamiennych do starszych aut koncernu PSA to nie lada wyzwanie. W Polsce niełatwo utrzymać te auta w przyzwoitym stanie. Jeśli potrzeba naprawdę profesjonalnego wsparcia, warto pojechać do Francji i skorzystać z pomocy specjalnej dywizji ds. klasyków.

Citroen DS jest jednym z najważniejszych modeli w historii koncernu PSA.Citroen DS jest jednym z najważniejszych modeli w historii koncernu PSA.
Źródło zdjęć: © mat.prasowe
Aleksander Ruciński

Przedstawiciele koncernu PSA pochwalili się nowym pomysłem na ratowanie klasyków. W mieście Sochaux na Wschodzie Francji otwarty został specjalny warsztat powołany do ratowania zabytkowych modeli Peugeota i Citroëna. Prowadzi go zespół entuzjastów składających się z obecnych oraz emerytowanych pracowników koncernu.

Warsztat w Sochaux nie tylko zajmuje się restaurowaniem klasyków i youngtimerów, lecz prowadzi także doradztwo w tym zakresie, dzieląc się dokumentacją techniczną czy dystrybuując trudno dostępne części zamienne. Wszystko po to, by na drogach pozostało jak najwięcej legendarnych modeli PSA. Dla klientów z Polski problemem może być jedynie odległość.

Chcący wybrać się do Sochaux powinni najpierw wypełnić formularz na stronie internetowej L’aVenture Peugeot Citroen DS, za pośrednictwem którego można umówić się na spotkanie z francuskimi specjalistami.

Obecnie największą wartość wśród klasyków PSA mają takie modele jak Traction Avant, SM oraz oczywiście legendarny DS i to one będą zapewne najczęstszymi bywalcami tego specjalnego warsztatu. Z pewnością jednak mechanicy nie odmówią pomocy także posiadaczom BX-a, czy XM-a, które dziś są poszukiwanymi youngtimerami.

Takie przedsięwzięcia zasługują na uwagę. PSA, a w szczególności Citroën, robi wiele, by zachować swoje dziedzictwo. Dowodem jest chociażby internetowa aplikacja Citroën Origins pozwalająca szczegółowo zapoznać się z najpopularniejszymi modelami w historii tej marki.

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Nowe nieoznakowane radiowozy. Tym razem policja wybrała inna markę
Nowe nieoznakowane radiowozy. Tym razem policja wybrała inna markę
Nowy etap dla Century. Toyota chce zbudować markę konkurującą z Rolls-Roycem
Nowy etap dla Century. Toyota chce zbudować markę konkurującą z Rolls-Roycem
Długo nie pożegnają spalinówek. Prezes marki podał datę
Długo nie pożegnają spalinówek. Prezes marki podał datę
Auto ledwo odpala? Otwórz maskę i sprawdź "magiczne oko"
Auto ledwo odpala? Otwórz maskę i sprawdź "magiczne oko"
Nawet 45 gr na litrze taniej. Stacja ogłosiła dużą promocję
Nawet 45 gr na litrze taniej. Stacja ogłosiła dużą promocję
Chińczycy chcą podbić Europę. Technologiami sypią jak z rękawa
Chińczycy chcą podbić Europę. Technologiami sypią jak z rękawa
Wideo: nowa Mazda 6e z bliska. Przy projekcie pomógł chiński partner
Wideo: nowa Mazda 6e z bliska. Przy projekcie pomógł chiński partner
Oszukują policyjny alkomat. Na liście zwykłe produkty
Oszukują policyjny alkomat. Na liście zwykłe produkty
Zasada dwóch sekund. Dobry kierowca zawsze ją stosuje
Zasada dwóch sekund. Dobry kierowca zawsze ją stosuje
Policjant pokazuje kierowcom miejsce. Trzeba wiedzieć, co zrobić
Policjant pokazuje kierowcom miejsce. Trzeba wiedzieć, co zrobić
Są finaliści Car of the Year 2026. Na liście ani jednego "chińczyka"
Są finaliści Car of the Year 2026. Na liście ani jednego "chińczyka"
Jedno paliwo mocno w górę. Prognozy nie pozostawiają złudzeń
Jedno paliwo mocno w górę. Prognozy nie pozostawiają złudzeń