Citroën Berlingo 2CV Fourgonnette – współczesny kombivan dla fanów klasyki

Citroën 2CV zmotoryzował Francję, a jego użytkowe wydanie Fourgonette napędzało mały biznes. Po kilku dekadach firma karoseryjna Caselani postanowiła wskrzesić ten wyjątkowy projekt na bazie współczesnego Berlingo. Wyszło naprawdę intrygująco.

Wygląda osobliwie, ale powinien znaleźć swoich amatorówWygląda osobliwie, ale powinien znaleźć swoich amatorów
Źródło zdjęć: © mat. prasowe / Caselani
Aleksander Ruciński

Samochód, który widzicie na zdjęciach, to Citroën Berlingo 2CV Fourgonnette. Technicznie niczym nie różni się od Berlingo, jakie możecie dziś kupić w salonach. Zmiany wizualne trudno jednak przeoczyć. Specjaliści z Caselani dołożyli wszelkich starań, by upodobnić kombivana do oryginalnego 2CV Fourgonnette.

Samochód zyskał okrągłe, wyłupiaste reflektory, pionową atrapę chłodnicy i charakterystyczne przetłoczenia mające imitować pofalowaną blachę. Taki kształt w oryginale przekładał się na większą sztywność konstrukcji. Tu jest jedynie ozdobą.

Uwagę zwracają także obłe nadkola czy niewielkie, owalne szybki w tylnych drzwiach. Warto podkreślić, że Caselani łączy te kształty wyłącznie z lakierami z epoki, co nadaje spójności i wyrazistości całemu projektowi.

Citroën Berlingo 2CV Fourgonnette
Citroën Berlingo 2CV Fourgonnette © mat. prasowe / Caselani

Firma nie chwali się cenami, choć tanio raczej nie będzie. Warto odnotować, że dzieło spotkało się z aprobatą samego Citroëna, który licencjonuje pakiet Caselani. Chętnych, przynajmniej we Francji, raczej nie zabraknie.

2CV to model, który wzbudza ogromną nostalgię. Niestety, o zadbany egzemplarz – szczególnie w wersji Fourgonnette – nie jest łatwo. Prezentowane Berlingo może z powodzeniem zastąpić oryginał, np. w biznesie wymagającym wyróżnienia i indywidualizmu.

  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
[1/17] Źródło zdjęć: |
Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Komisja infrastruktury za zmianami, ale częściowymi. Bandyci z ekspresówek i autostrad bezpieczni? Niekoniecznie
Komisja infrastruktury za zmianami, ale częściowymi. Bandyci z ekspresówek i autostrad bezpieczni? Niekoniecznie
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Świetny wynik Polaków. Zdobyli wicemistrzostwo w USA
Świetny wynik Polaków. Zdobyli wicemistrzostwo w USA
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Urząd wysyła listy do właścicieli importowanych aut. O co tu chodzi?
Urząd wysyła listy do właścicieli importowanych aut. O co tu chodzi?
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Znowu złapali 24-latka w BMW. Kwota mandatu jest ogromna
Znowu złapali 24-latka w BMW. Kwota mandatu jest ogromna
Koniec kultowego auta. Oto ostatni egzemplarz
Koniec kultowego auta. Oto ostatni egzemplarz
Zakaz sprzedaży alkoholu na stacjach benzynowych. Jest nowy projekt
Zakaz sprzedaży alkoholu na stacjach benzynowych. Jest nowy projekt
Stawiają je przy autostradach. Są kluczowe dla bezpieczeństwa
Stawiają je przy autostradach. Są kluczowe dla bezpieczeństwa
BMW oddaje hołd historycznemu 2002 turbo. Oto M2 Turbo Design Edition
BMW oddaje hołd historycznemu 2002 turbo. Oto M2 Turbo Design Edition
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne