Chrysler Crossfire
Produkcję modelu Crossfire rozpoczęto w 2003 roku. Nowe egzemplarze zjeżdżały z linii produkcyjnych w fabryce w Niemczech. Auto zastąpiło na rynku Prowlera, sprzedawanego zarówno pod marką Chrysler, jak i Plymouth. Jest ono owocem współpracy pierwszej z wymienionych korporacji oraz Daimlera. Ten należący do segmentu G samochód o ciekawej, sportowej sylwetce powstał na bazie płyty podłogowej ZH. Na rynku dostępne są wyłącznie egzemplarze dwudrzwiowe, z nadwoziem typu coupé lub roadster. Początki tego Chryslera datuje się na rok 2001, kiedy po raz pierwszy została przedstawiona jego wersja koncepcyjna.
Ze względu na charakterystyczną linię nadwozia auto bywa często porównywane do Ramblera Marlina z 1965 roku. Skojarzenie to spowodowane jest gwałtownie schodzącą linią klapy bagażnika, która mimo to zachowała delikatny, obły kształt. Crossfire zyskał ciekawy wygląd dzięki chromowanym skrzelom. Grill jest szerszy niż w większości samochodów marki Chrysler, a lampy przednie o nieregularnym kształcie dobrze komponują się z całokształtem stylistyki nadwozia. Podłużne przetłoczenia występujące na masce nadają temu autu dynamiczny wygląd.
Wnętrze wykonane z przyzwoitych jakościowo materiałów zostało zaprojektowane dość nowocześnie. Przyciski sterowania przyrządów kokpitu są rozmieszczone prosto i logicznie, więc ich obsługa nie powinna sprawiać trudności. Panel centralny został wykonany z metalicznego materiału, odcinającego się od reszty deski rozdzielczej. Zegary utrzymane w zielonej kolorystyce są odrobinę nieczytelne. Samochód występuje między innymi w wersji z tapicerką oraz elementami wnętrza w kolorze cedru. Wygodnie wyprofilowane fotele zapewniają dobry komfort jazdy.
W gamie dostępnych jednostek figuruje widlasta szóstka Chryslera o pojemności 3,2 l oraz taki sam motor marki AMG. Silniki te mają odpowiednio moc 215 oraz 330 KM. Konfigurując konkretną wersję wyposażenia, potencjalny nabywca dokonuje wyboru pomiędzy 5-biegową skrzynią automatyczną a 6-przełożeniową przekładnią manualną. Auto charakteryzuje przełożenie napędu na tylną oś. Co ciekawe, Crossfire zapożyczył dużą część elementów konstrukcyjnych z różnych modeli Mercedesa. Przykładowo, rozstaw osi oraz kół są takie same jak w modelu SLK320. Podobnie deska rozdzielcza oraz spora część przyrządów kabiny. Precyzyjnie skonfigurowane zawieszenie w połączeniu z dość szerokim ogumieniem skutkuje tym, że pasażerowie odczuwają większość nierówności jezdni.
Pojawiła się na rynku również wzmocniona wersja modelu Crossfire. Występujące pod nazwą SRT-6 auto miało dzięki turbosprężarce mocniejszy silnik. Zmodyfikowano również zawieszenie oraz hamulce, pojawił się dodatkowy element nadwozia w postaci spojlera. Udostępniono oprócz tego zakup modelu Crossfire z wmontowaną fabrycznie nawigacją. Jednostka napędowa SRT-6 generowała moc 330KM.
Wewnątrz nie ma zbyt wiele miejsca. Również bagażnik nie jest wielki (jedyne 260 l). Nie zapominajmy jednak, że Crossfire to z założenia samochód sportowy, a nie rodzinny. Fotele gwarantują dobre trzymanie boczne podczas jazdy nawet po ciasnych zakrętach. Samochód daje sporą radość z jazdy, która dzięki pokaźnemu silnikowi jest dynamiczna.
Do najczęstszych usterek zalicza się problemy z układem elektrycznym. Nierzadko elementy wnętrza podczas jazdy skrzypią lub wydają inne nieprzyjemne dźwięki. Najbardziej awaryjne są statystycznie modele z rocznika 2005. Koszty napraw oraz części zamiennych nie wykraczają poza granice normy. Auto przy spokojnej jeździe cechuje się dość dobrą ekonomią. Model ten nie osiągnął sukcesu, korporacja miała problem ze sprzedażą wszystkich wyprodukowanych egzemplarzy. Ostatni Chrysler Crossfire zjechał z linii produkcyjnej w grudniu 2007 roku.