Chińska marka już w top 20. Wzrost całego rynku "imponujący"

MG ZS 1.0 T-GDI
MG ZS 1.0 T-GDI
Źródło zdjęć: © Autokult | Błażej Buliński
Mateusz Lubczański

12.07.2024 12:02

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Dzieje się na rodzimym rynku motoryzacyjnym! Mimo, że marki wolumenowe drożeją, to i tak sprzedano o 20 proc. więcej samochodów niż rok temu. Jeden producent z Chin rozpycha się w sposób szczególny.

50 221 samochodów znalazło w czerwcu nowych właścicieli. To najwięcej od 1999 roku. Cały rynek wzrósł o 19,6 proc, co eksperci Superauto.pl uznają za "imponujący wynik". Dane Superauto.pl pokazują, że w omawianym okresie ceny spadły, ale tylko w przypadku samochodów marek premium (do 299 336 zł brutto, -6 proc. rdr). Podrożały natomiast modele marek wolumenowych, których średnia cena wyniosła w czerwcu 153 242 zł brutto (+10 proc. rdr).

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zdecydowanie najpopularniejszą formą finansowania jest dalej leasing operacyjny (75 proc. sprzedaży Superauto.pl), wynajem długoterminowy to 12 proc, a kredyt – 13 proc.

Rynek zdominowany jest przez Toyotę (15,19 proc. rynku, 7627 egzemplarzy), na drugim miejscu mamy Skodę (4750 sztuk) , podium zamyka Volkswagen, który sprzedał 3706 aut.

Co ciekawe, na 16. miejscu pod względem sprzedaży znalazło się należące do koncernu SAIC MG. Firma sprzedała 1169 pojazdów, a to dopiero początek ekspansji. Dzięki temu marka wyprzedziła takich producentów jak Tesla, ale i Peugeot czy Fiat. Bartosz Chojnacki przyznaje, że tak wysoka pozycja MG może być zapowiedzią większych zmian w układzie sił na rynku.

Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Komentarze (19)
Zobacz także