Chevrolet Captiva - next level
Na wiosnę na drogi wyjedzie odświeżona wersja Chevroleta Captivy. Marka chce znacząco podnieść sprzedaż swojego SUV-a.
17.02.2011 | aktual.: 13.10.2022 13:54
Zmiany obejmują między innymi stylistykę nadwozia, zupełnie nową gamę silników, a także zmodyfikowane podwozie poprawiające właściwości jezdne. Wiele nowego jest również we wnętrzu auta. W całej Europie od momentu premiery w 2006 r. sprzedano około 120 000 egzemplarzy Captivy. Jej popularność nie ograniczyła się tylko do jednego regionu; wysoki poziom sprzedaży odnotowano we Włoszech, w Hiszpanii, Niemczech, Turcji, Francji i Wielkiej Brytanii.
Captiva zyskała sobie wielu zwolenników dzięki designowi nadwozia, a nowy model radzi sobie pod tym względem jeszcze lepiej. Oglądając nową Captivę z przodu, można dostrzec kilka nowych elementów: zmodyfikowaną i wyraźnie zarysowaną maskę, nowe reflektory przednie i kierunkowskazy zintegrowane z lusterkami bocznymi. Także kształt bocznych wlotów powietrza uległ zmianie.
Pod maską nowej Captivy zaszły najdalej idące zmiany. Dostępne będą cztery nowe silniki, połączone z nową, manualną lub automatyczną, sześciostopniową skrzynią biegów. Nowa oferta siników to dwie jednostki benzynowe o pojemności 2,4 i 3,0 oraz dwie wersje wysokoprężne o pojemności skokowej wynoszącej w obu przypadkach 2,2 l.
Nowe silniki cechują elementy występujące w Captivie po raz pierwszy, np. zmienne fazy rozrządu (VVT) 2,4-litrowej benzynowej jednostki DOHC ECOTEC, które pozwalają na uzyskanie 167 KM i poziomu zużycia paliwa w cyklu mieszanym rzędu 8,9 litra/100 km w przypadku wersji z manualną skrzynią biegów.
Captiva stanie się jednym z najpotężniejszych kompaktowych SUV-ów dostępnych na rynku dzięki wprowadzeniu do oferty od połowy 2011 roku nowej, benzynowej jednostki napędowej 3,0 V6 o mocy 258 KM. Silnik ten ma wtrysk bezpośredni oraz zmienne fazy rozrządu (VVT) i zapewnia moment obrotowy wynoszący 288 Nm. Maksymalna prędkość: 198 km/h, przyspieszenie od 0 do 100 km/godz. w ciągu 8,6 s oraz poziom zużycia paliwa w cyklu mieszanym rzędu 10,7 l/100 km.
Wersje z silnikiem 2,2 l turbodiesel oraz z silnikiem benzynowym o pojemności 2,4 l można zamówić z napędem na przednie lub na wszystkie koła. W nowej Captivie zastosowano aktywny napęd na wszystkie koła, uruchamiany automatycznie przez elektroniczne sprzęgło, wtedy gdy wymagana jest większa przyczepność. Po włączeniu napędu na wszystkie koła moc rozkładana jest między koła przednie a tylne maksymalnie nawet w stosunku 50:50. Oprócz poślizgu kół system wykrywa również prędkość silnika i pojazdu, kąt odchylenia i skrętu.
We wnętrzu nowej Captivy kierowcę i pasażerów powita przestronne wnętrze z jedną z największych przestrzeni bagażowych w swojej klasie i możliwością zajęcia pięciu lub siedmiu miejsc siedzących. Przestrzeń bagażowa przy złożonym trzecim rzędzie siedzeń wynosi 769 l (477 l poniżej linii okien), a przy złożonym drugim rzędzie siedzeń – 1577 l (942 l poniżej linii okien).
Wprowadzanie Captivy na rynki w Europie rozpocznie się około kwietnia 2011 roku.
Źródło: Chevrolet