CDC Performance Range Rover Sport 5.0 V8 S/C NightHawk (2013)
Do tej pory na łamach Autokultu pisałem o dwóch autach zmodyfikowanych przez CDC Performance. Były to Maserati i Ferrari. Tym razem jest to pojazd z zupełnie innego zakątka Europy. To 580-konny Range Rover.
30.09.2013 | aktual.: 08.10.2022 08:45
Range Rover od dawna jest samochodem uważanym za luksusowe auto terenowe. Nowy model jest podobno jeszcze lepszy od poprzednika (producent chwali się wieloma poprawionym parametrami). Jedno się nie zmienia – Range Rover to auto dla wybranych (czytaj: bogatych), a już wersja z 5-litrową V-ósemką to cenowy szczyt.
Od samej ceny bardziej interesujący jest jednak silnik, więc to o nim będzie kilka zdań. Motor o 8-cylindrowy widlasty agregat o objętości 5 litrów. Jako pomocnika silnik ma sprężarkę mechaniczną. Taki połączenie w seryjnym Range Roverze oznacza, że kierowca ma do dyspozycji 510 KM mocy maksymalnej i 625 Nm momentu obrotowego.
Dokładnie taką samą jednostkę napędową instalowano w Range Roverze Sport poprzedniej generacji, a o takim wozie dziś mowa. Choć wiele firm tuningowych już buduje albo zbudowało nowy topowy model Land Rovera, CDC Performance zajęło się starszą konstrukcją.
Dobrze znany z Jaguarów 5-litrowiec ma po ulepszeniach moc większą o 70 KM. Maksymalny moment obrotowy wynosi teraz 695 Nm. Taka moc zapewnia prędkość przekraczającą 250 km/h – ogranicznik został zdjęty.
Range Rover Sport zachował napęd na wszystkie koła i automatyczną skrzynię biegów. Zmieniło się za to zawieszenie, a właściwie elektroniczny sterownik pneumatycznego zawieszenia. CDC podaje, że Land Rover może być obniżony teraz nawet o 70 mm w stosunku do standardowej wysokości seryjnego samochodu. W skrajnym dolnym położeniu wóz przypomina bardziej ospojlerowane kombi niż SUV-a.
Jak napisałem wyżej, auto jest uzbrojone w pakiet stylistyczny. Najwyraźniej pracownicy tunera odpowiedzialni za wygląd Land Rovera na razie w programie designerskim potrafią korzystać tylko z prostych i płaszczyzn, bo spojlery wyglądają jak wyciosane siekierą. Siekiery trzeba było używać wiele razy, bo całość obejmuje 28 części, wśród których są m.in. nakładki na przednie błotniki. Szejkowie będą zachwyceni wyglądem tego SUV-a… tzn. kombi.
Do kompletu są 23-calowe felgi z oponami o rozmiarze 315/25 R 23. Gumy oczywiście nadają się do jazdy tylko po asfalcie. I to nie tym na drodze, tylko tym na torze.
Jak wiele stuningowanych Range Roverów, tak i ten przypomina… nie wiadomo co, ale na Półwyspie Arabskim na pewno się spodoba.
Dane techniczne
- Typ: V8, Jaguar
- Ustawienie: z przodu, wzdłużnie
- Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
- Objętość skokowa: 5000 cmsup3/sup
- Doładowanie: sprężarka mechaniczna
- Moc maksymalna: 580 KM
- Objętościowy wskaźnik mocy: 116,00 KM/l (seryjny – 102,00 KM/l)
- Maksymalny moment obrotowy: 695 Nm
- Skrzynia biegów: 5-biegowa, automatyczna
- Typ napędu: na wszystkie koła
Hamulce i koła:
- Hamulce przednie: tarczowe, wentylowane
- Hamulce tylne: tarczowe, wentylowane
- Koła przednie: 23”
- Koła tylne: 23”
- Opony przednie: 315/25 R 23
- Opony tylne: 315/25 R 23
Masy i wymiary:
- Masa własna: 2570 kg
- Stosunek masy do mocy: 4,43 kg/KM (seryjny – 5,04 kg/KM)
- Długość: 4790 mm
- Rozstaw osi: 2745 mm
Źródło: carscoops