Car-to-x, czyli BMW także dba o bezpieczeństwo [wideo]

Kilka dni temu informowaliśmy o tym, że koncern General Motors rozpoczął intensywne prace nad inteligentnymi systemami informacyjnymi, których zadaniem będzie zwiększenie bezpieczeństwa na drogach. BMW jakiś czas temu pracowało nad platformą Aktiv, a teraz opowiedziało światu o systemie Car-to-x.

car-to-xcar-to-x
Bartosz Pokrzywiński

Kilka dni temu informowaliśmy o tym, że koncern General Motors rozpoczął intensywne prace nad inteligentnymi systemami informacyjnymi, których zadaniem będzie zwiększenie bezpieczeństwa na drogach. BMW jakiś czas temu pracowało nad platformą Aktiv, a teraz opowiedziało światu o systemie Car-to-x.

BMW, podobnie zresztą jak Audi czy Mercedes, ma w swojej ofercie kilka systemów, które dbają o bezpieczeństwo kierowców oraz pieszych, a także, co w ostatnim czasie zyskało taką samą popularność jak bezpieczeństwo, systemy obniżające spalanie.

Tym razem jednak BMW chce wprowadzić system, który będzie centrum zarządzania wszystkimi innymi systemami. Car-to-x, bo tak nazywa się ta platforma, zbiera informacje z najróżniejszych czynników, biorąc pod uwagę takie rzeczy jak przyczepność auta, prędkość, otoczenie, sygnalizacje świetlne, po czym wysyła te informacje za pośrednictwem WLAN bazującego na protokole IEEE802.11p/GSA.

Chlubą BMW jest działanie tego systemu nie tylko w linii prostej, ale także pod kątem, zza zakrętów, przeszkód i budynków. Na wideo poniżej oraz na ilustracjach można zrozumieć o co dokładnie chodzi.

Jednak jeśli wygląda to zbyt skomplikowanie lub niejasno, wystarczy wyobrazić sobie, że każdy z samochodów ma włączone CB radio i na bieżąco wysyła w przestrzeń sygnał np. jestem tu i tu, jadę 50 km/h, prawe koła straciły przyczepność, więc prawdopodobnie tu i tu jest kałuża.

Sprytny wynalazek, miejmy jednak nadzieję, że nigdy nie doczekamy czasów, w których dzięki takim systemom, samochody same będą drukowały mandaty kierowcom.

BMW Car 2 X Technology

BMW Car-2-X Technology Part II

BMW Car-2-X Technology Part III

  • Obraz
  • car-to-x
  • car-to-x
  • car-to-x
  • car-to-x
  • car-to-x
  • car-to-x
  • car-to-x
  • car-to-x
  • car-to-x
  • car-to-x
  • car-to-x
  • car-to-x
  • car-to-x
[1/14] Źródło zdjęć: |

Źródło: Carscoop

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Dacia Duster z pakietem Sleep. Sprawdziłem, nie polecam
Dacia Duster z pakietem Sleep. Sprawdziłem, nie polecam
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.