Callaway Cars Inc. to przedsiębiorstwo skupiające się na projektowaniu oraz rozwoju wysokowydajnych serii samochodów dla General Motors w tym SUV-ów i pick-upów. Marka założona została w 1977 roku, a jej główna siedziba znajduje się obecnie w Old Lyme, Connecticut (Stany Zjednoczone).
Reeves Callaway, który nie był w stanie spełnić marzenia o zostaniu kierowcą wyścigowym, w 1973 roku postanowił zostać instruktorem jazdy w szkole wyścigowej Boba Bonduranta. Przyszły instruktor pierwsze szlify zbierał podczas testów nowego modelu BMW 320i, podczas których nabrał doświadczenia pod kątem budowy podzespołów i ich wpływu na model jazdy. Od tego czasu Reeves Callaway rozpoczął ulepszanie samochodów znajdujących się w jego garażu w Old Lyme w celu zwiększenia ich mocy. Na skutek tego Callaway zaprojektował i stworzył pierwszy układ turbosprężarki, proponując dziennikarzowi Donowi Shermanowi (magazyn ''Samochód i kierowca'') przetestowanie systemu. Dziennikarz poprowadził auto z turbosprężarką Callaway'a i napisał na ten temat 1 stronicowy artykuł, w którym wyraził uznanie dla nowego rozwiązania. Reakcją twórcy była chęć udostępnienia swojego patentu firmie BMW ze względu na fakt, że sam nie posiadał właściwego sprzętu do produkcji w tym m.in. wiertarki. W odpowiedzi BMW wyraziło zainteresowanie współpracą, na skutek czego Callaway w 1977 roku założył firmę, nazywając ją Callaway Cars Inc.
Callaway przez kolejne lata rozwijał swoje pomysły, opracowując nowe układy turbosprężarek dla BMW, Porsche, Audi, Volkswagena czy Mercedesa-Benza. Oprócz tego firma opracowała również jednostkę napędową HH IndyCar V8 i w późniejszym czasie układ twin turbo, który znalazł zastosowanie w modelu Alfa Romeo GTV6. Dzięki temu, w 1987 roku Callaway zyskał na popularności, kiedy opracowano zestaw twin turbo przeznaczony dla Corvette. Silnik ten stworzony został w ramach regularnej linii produkcyjnej (RPO) B2K, Callaway Twin Turbo Corvette i dostępny był poprzez dealerów Chevroleta jako dodatkowa opcja. Jednostka została dobrze przyjęta przez użytkowników, co przełożyło się na 510 sprzedanych egzemplarzy w ciągu 5 lat. Co ciekawe Callaway został poproszony przez konstruktorów Aston Martina, aby zaprojektował nowe głowice cylindrów do modelu Aston Martin Virage z 5.8-litrową jednostką V8, która wykorzystana była również w wyścigowym modelu AMR1 Group C.
Obecnie siedziba główna Callaway Cars znajdowała się w Old Tyme w stanie Connecticut w Westport (Temecula, California). Europejski oddział zlokalizowany jest natomiast w Leingarten w Niemczech. Jeśli chodzi o produkcję samochodów, najnowszymi modelami pozostającymi wciąż na rynku są m.in. Callaway Camaro SC630, Corvette Z06, Callaway Corvette SC757 oparta na Stingray Callaway Corvette SC627 czyli pełnego rozmiaru GM Truck.
Wszystkie stworzone przez markę Callaway rozwiązania zostały oznaczone literą C i cyfrą odpowiadającą chronologicznej kolejności powstania. W ten sposób symbolem C1 oznaczono słynny już pierwszy system turbosprężarki, C2 jednostkę napędu zastosowaną w modelu Indy Car, a C3 układ Twin Turbo GTV-6. Kolejne rozwiązania aż do C21 to modele samochodów od Corvette, przez Impala SS po limitowane edycje Range Rovera z 4.6-litrowym silnikiem HSE.
Do najpopularniejszych modeli samochodów stworzonych w całości przez Callaway należy Corvette 2012 RPO B2K, który dostępny był w specjalnej wersji na 25. rocznicę. Pojazd w sprzedaży dostępny był w latach 1987 – 1991 i przywrócił popularność słynnego modelu. Kolejnym tego typu autem okazał się SledgeHammer Corvette, który pomimo znacznych rozmiarów osiągał prędkość maksymalną w wysokości 372 km/h do pierwszej setki rozpędzając się w niecałe 4 sekundy. Oprócz tego dystans ćwierć mili SledgeHammer Corvette pokonywał w ok. 10 sekund. Te wysokie osiągi sprawiły, że auto zyskało przydomek ''Top Gun''.