Cadillac catera z 7-litrowym V8 trafił na sprzedaż. Tak, u nas to Opel Omega

Cadillac z europejskiego Rüsselheim – tak w skrócie można opisać Caterę, która na Starym Kontynencie była po prostu Oplem Omegą. Ktoś upchnął do tego auta potężne V8. Co ciekawe, to krok, nad którym zastanawiał się koncern GM, ale cała sprawa okazała się po prostu problematyczna.

Lingerfeld poradził sobie z zadaniem, które w GM uznano za zbyt kosztowne.Lingerfeld poradził sobie z zadaniem, które w GM uznano za zbyt kosztowne.
Źródło zdjęć: © mat. prasowe // bringatrailer
Mateusz Lubczański

Topowy Opel Omega był oferowany z trzylitrowym silnikiem V6 o mocy 211 KM. Wtedy jeszcze nie było wiadomo, że auto rdzewieje w oczach, a sam Opel nieźle dawał sobie radę bez francuskiej pomocy, choć współpraca z GM nie należała do łatwych. Niestety, na tle "niemieckiej trójcy" z M5 na czele, Omega wypadała blado. Podobnie było w Stanach Zjednoczonych, gdzie samochód krótko sprzedawano jako Cadillaca.

LS7 Catera Walk Around 1

Co ciekawe, GM planowało zapakować pod maskę V8 z Corvette, ale okazało się, że Omega/Catera ma pod maską za mało miejsca. Modyfikowano ścianę grodziową, układ kierowniczy, kolektory. Ostatecznie, po powstaniu kilku prototypów (i zmieleniu niezliczonej liczby skrzyń) cały projekt został uznany za porażkę.

Z takiego założenia najwyraźniej nie wyszedł jeden z właścicieli catery, który zabrał auto do Lingenfelter Performance Engineering, gdzie zamontowano LS6 V8 z sześciobiegową skrzynią Tremera. To najwyraźniej było za mało, bowiem jednostkę wymieniono na LS7, opartą na bloku z Corvette C5-R (tak, wyścigowej), z głowicą z LS6 i wydechem przygotowanym na zamówienie. Żeby to wszystko utrzymać na drodze zamontowano szperę i zawieszenie Eibach ze stabilizatorami Steimetz.

Sprzedający chce za tego cadillaca 5700 dolarów (nieco ponad 21 tys. zł), co biorąc pod uwagę modyfikacje jest całkiem niezłą ceną. Osobiście wymieniłbym kierownicę na coś, co nie zostało wybrane z katalogu akcesoriów Jacky z początku wieku.

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Porównanie: Mazda CX-60 e-SKYACTIV D vs. Mitsubishi Outlander PHEV – dwie koncepcje na japońskiego SUV-a
Porównanie: Mazda CX-60 e-SKYACTIV D vs. Mitsubishi Outlander PHEV – dwie koncepcje na japońskiego SUV-a
Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Renault Clio IV (2012-2019) - opinie i typowe usterki
Renault Clio IV (2012-2019) - opinie i typowe usterki
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa