Bugatti "tu‑biją". Absurdalne dzieło sztuki z V16 na pokładzie

Mate Rimac nie zawiódł. Twórca elektryków trzymający pieczę nad Bugatti dowiódł, że w świecie spalinowej motoryzacji można podnieść poprzeczkę jeszcze wyżej.

Bugatti Tourbillon
Bugatti Tourbillon
Źródło zdjęć: © WP Autokult | Materiały prasowe Bugatti

Bugatti Tourbillon (czyt. turbijon) to nowy super (hiper?) samochód zastępujący Chirona i pierwszy zupełnie nowy model zaprezentowany pod rządami Mate Rimaca. Chorwat ma już na koncie nie lada osiągnięcia – np. elektryczną Neverę. O ile jednak Nevera nie sprzedaje się jakoś rewelacyjnie, Tourbillon, a właściwie wszystkie 250 sztuk, znalazło nowych właścicieli jeszcze przed premierą.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Škoda Octavia po liftingu - zobacz, co się zmieniło

Tourbillon ma zupełnie nową, wolnossącą jednostkę V16 o pojemności 8,3 litra, opracowaną przez Coswortha. Kręci się ona do 9 tys. obrotów. Jakby tego było mało, silnik wspierany jest przez układ hybrydowy składający się z trzech maszyn elektrycznych oraz ogniwa o pojemności 25 kWh. To oznacza, że Bugatti może pochwalić się mocą, uwaga, 1800 koni mechanicznych. Daje on jednocześnie bezemisyjny zasięg 60 km.

Dzięki wykorzystaniu włókna węglowego oraz np. aluminiowych wahaczy, Tourbillon waży tylko 1995 kg. To oznacza, że sprint do setki zajmuje mu zaledwie 2 sekundy. 200 km/h to kwestia mniej niż 5 sekund. Prędkość maksymalna to 445 km/h. Są to wartości po prostu absurdalne.

Bugatti Tourbillon
Bugatti Tourbillon© WP Autokult | Materiały prasowe Bugatti

Sama nazwa nie jest dobrana przypadkowo. Tourbillon po francusku oznacza trąbę powietrzną. Do tego oznacza też prestiżowy mechanizm w zegarku, który ma niwelować błędy w precyzji układu. Wystarczy spojrzeć na zegary w nowym Bugatti, by uświadomić sobie dlaczego to trafna nazwa.

Gdy inni producenci kierują swoją uwagę na ekrany, Bugatti stawia na ponadczasowe, mechaniczne rozwiązanie. Ekran oczywiście w samochodzie jest, wysuwa się z deski po wrzuceniu biegu wstecznego. Same fotele są zamontowane "na sztywno", regulowane są za to pedały. Stałe miejsce ma też logo Bugatti na kierownicy.

Na drogi wyjedzie 250 sztuk Tubillona, choć to chyba za dużo powiedziane. Każda sztuka, wyceniona na około 20 milionów złotych, została już sprzedana. To inwestycja, a nie auto do zabawy.

  • Bugatti Tourbillon
  • Bugatti Tourbillon
  • Bugatti Tourbillon
  • Bugatti Tourbillon
  • Bugatti Tourbillon
  • Bugatti Tourbillon
  • Bugatti Tourbillon
  • Bugatti Tourbillon
  • Bugatti Tourbillon
  • Bugatti Tourbillon
  • Bugatti Tourbillon
  • Bugatti Tourbillon
[1/12] Bugatti TourbillonŹródło zdjęć: © WP Autokult | Materiały prasowe Bugatti

Wybrane dla Ciebie

Komentarze (9)

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (880 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (405 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.