Brabus 850 Biturbo Cabrio – najpotężniejszy kabriolet świata
Najszybszy czteroosobowy kabriolet świata miał swoją premierę podczas trwającego obecnie wyścigu 24 Hours of Le Mans. Brabus zaprezentował czarnego potwora o mocy 850 KM, bazującego na Mercedesie-AMG S 63 4MATIC Cabriolet.
18.06.2016 | aktual.: 01.10.2022 22:35
850 KM przy 5400 obr./min. i 1450 Nm w zakresie 2500-4500 obr./min.– takimi parametrami legitymuje się silnik najmocniejszego, najpotężniejszego i najszybszego kabrioletu na świecie. Brabus przygotował własną jednostkę napędową, bazującą na 5,5-litrowym V8 od AMG. Seryjnie osiąga moc 585 KM i moment obrotowy 900 Nm. Jednak Brabusowi to nie wystarczyło. Nie tylko rozwiercił blok, ale także zmienił wał korbowy na taki, który generuje większy skok tłoka. Cały układ korbowo-tłokowy to elementy kute, wytrzymałe na potężne obciążenia. Efekt jest taki, że pojemność zwiększyła się z 5461 cm3 do 5912 cm3. Obróbce poddano także głowice.
Zmiany nie ominęły także osprzętu silnika. Wymieniono seryjne turbosprężarki na większe, co wiązało się z koniecznością przeprojektowania kolektora wydechowego. Brabus poszedł na całość i całkowicie zmodyfikował układ wydalania spalin na większy, o średnicy rur wynoszącej 3 cale. W ich wnętrzu umieszczono elektronicznie sterowane przepustnice, które mogą tłumić hałas pracy silnika lub podnieść poziom dźwięku do dopuszczalnych prawem norm. W układzie dolotowym sportowe filtry otrzymują porcje chłodnego powietrza z osłoniętych złotą folią rur z intercoolera.
Dzięki takim przeróbkom i napędowi na cztery koła 4MATIC, osiągi są piorunujące. Pierwszą setkę ten nietuzinkowy kabriolet osiąga po 3,5 s, a drugą po 9,4 s. Prędkość maksymalna to 350 km/h, a jest to wartość ograniczona elektronicznie! By chronić układ przeniesienia napędu przy niskich prędkościach posłużono się ogranicznikiem momentu obrotowego do 1150 Nm, ale wydaje nam się, że to i tak wystarczająca wartość. Za przekazanie mocy na wały napędowe odpowiada automatyczna przekładnia 7G-Tronic.
Prędkości jakie osiąga to auto wymagały przeprojektowania aerodynamiki, dlatego przedni zderzak został starannie opracowany w tunelu. Dodatki wykonane z kompozytów węglowych odpowiadają przede wszystkim za stabilność samochodu. Mniejszą siłę unoszącą generuje także obniżone o 15 mm zawieszenie. O przyczepność dba specjalnie opracowany spojler na klapie bagażnika. Brabus starał się tu wypośrodkować jego wielkość i kształt pomiędzy wydajnością a efektem wizualnym, bo jak każdy samochód z tej stajni, tak i ten musi być elegancki.
Brabus 850 Biturbo Cabrio jest objęty standardową gwarancją producenta – w tym przypadku Brabusa – na trzy lata lub 100 tys. km. Ceny niestety nie ujawniono.