Brabus 850 Biturbo Cabrio – najpotężniejszy kabriolet świata

Najszybszy czteroosobowy kabriolet świata miał swoją premierę podczas trwającego obecnie wyścigu 24 Hours of Le Mans. Brabus zaprezentował czarnego potwora o mocy 850 KM, bazującego na Mercedesie-AMG S 63 4MATIC Cabriolet.

Obraz
Marcin Łobodziński

850 KM przy 5400 obr./min. i 1450 Nm w zakresie 2500-4500 obr./min.– takimi parametrami legitymuje się silnik najmocniejszego, najpotężniejszego i najszybszego kabrioletu na świecie. Brabus przygotował własną jednostkę napędową, bazującą na 5,5-litrowym V8 od AMG. Seryjnie osiąga moc 585 KM i moment obrotowy 900 Nm. Jednak Brabusowi to nie wystarczyło. Nie tylko rozwiercił blok, ale także zmienił wał korbowy na taki, który generuje większy skok tłoka. Cały układ korbowo-tłokowy to elementy kute, wytrzymałe na potężne obciążenia. Efekt jest taki, że pojemność zwiększyła się z 5461 cm3 do 5912 cm3. Obróbce poddano także głowice.

Obraz

Zmiany nie ominęły także osprzętu silnika. Wymieniono seryjne turbosprężarki na większe, co wiązało się z koniecznością przeprojektowania kolektora wydechowego. Brabus poszedł na całość i całkowicie zmodyfikował układ wydalania spalin na większy, o średnicy rur wynoszącej 3 cale. W ich wnętrzu umieszczono elektronicznie sterowane przepustnice, które mogą tłumić hałas pracy silnika lub podnieść poziom dźwięku do dopuszczalnych prawem norm. W układzie dolotowym sportowe filtry otrzymują porcje chłodnego powietrza z osłoniętych złotą folią rur z intercoolera.

Obraz

Dzięki takim przeróbkom i napędowi na cztery koła 4MATIC, osiągi są piorunujące. Pierwszą setkę ten nietuzinkowy kabriolet osiąga po 3,5 s, a drugą po 9,4 s. Prędkość maksymalna to 350 km/h, a jest to wartość ograniczona elektronicznie! By chronić układ przeniesienia napędu przy niskich prędkościach posłużono się ogranicznikiem momentu obrotowego do 1150 Nm, ale wydaje nam się, że to i tak wystarczająca wartość. Za przekazanie mocy na wały napędowe odpowiada automatyczna przekładnia 7G-Tronic.

Obraz

Prędkości jakie osiąga to auto wymagały przeprojektowania aerodynamiki, dlatego przedni zderzak został starannie opracowany w tunelu. Dodatki wykonane z kompozytów węglowych odpowiadają przede wszystkim za stabilność samochodu. Mniejszą siłę unoszącą generuje także obniżone o 15 mm zawieszenie. O przyczepność dba specjalnie opracowany spojler na klapie bagażnika. Brabus starał się tu wypośrodkować jego wielkość i kształt pomiędzy wydajnością a efektem wizualnym, bo jak każdy samochód z tej stajni, tak i ten musi być elegancki.

Obraz

Brabus 850 Biturbo Cabrio jest objęty standardową gwarancją producenta – w tym przypadku Brabusa – na trzy lata lub 100 tys. km. Ceny niestety nie ujawniono.

Wybrane dla Ciebie

Nagrywanie policjantów: co warto wiedzieć, by uniknąć problemów
Nagrywanie policjantów: co warto wiedzieć, by uniknąć problemów
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Dacia Duster z pakietem Sleep. Sprawdziłem, nie polecam
Dacia Duster z pakietem Sleep. Sprawdziłem, nie polecam