BMW X3 M Competition AC Schnitzer jest dość niepozorne jak na 600‑konnego SUV‑a
Niemiecki warsztat i nadworny tuner BMW, AC Schnitzer zajął się najostrzejszą odmianą BMW X3. Mowa oczywiście o wersji M Competition. Auto przeszło kurację wzmacniającą i zyskało atrakcyjniejszy wygląd. Nadal jednak nie wygląda jak SUV, który pod maską skrywa aż 600 KM.
21.01.2020 | aktual.: 22.03.2023 16:39
Stosunkowo zachowawczy wygląd jest bez wątpienia dużą zaletą opisywanego BMW. Niemieccy specjaliści ograniczyli się do subtelnego pakietu aerodynamicznego w postaci dokładek zderzaków i progów orz bardzo skromnego dyfuzora, w który wkomponowano dwie podwójne końcówki wydechu.
Zobacz także
Nie można też zapomnieć o 22-calowych obręczach z polerowanymi frontami. Takie koła szczelnie wypełniają przestrzeń w nadkolach nie tylko z powodu słusznego rozmiaru. Do właściwej prezencji przyczynia się też prześwit zmniejszony o 25 mm za sprawą niższych i sztywniejszych sprężyn. Efektem ubocznym takiego rozwiązania powinno być też lepsze prowadzenie w zakrętach.
Najważniejszą atrakcję stanowi tu jednak napęd. W tym przypadku jest to trzylitrowy, podwójnie doładowany, sześciocylindrowy motor, który generuje 600 KM mocy i 700 Nm maksymalnego momentu obrotowego. To odpowiednio o 90 KM i 100 Nm więcej niż w serii. Taki wynik osiągnięto oczywiście dzięki chiptuningowi.
Co ciekawe, specjaliści z AC Schnitzer zajrzeli także do wnętrza, gdzie zagościły aluminiowe pedały i podstopnica, a także czarne łopatki zmiany biegów, czy pokrętło systemu iDrive. Wszystko to jednak jest stosunkowo subtelne, podobnie jak wizualne detale nadwozia. Tak zmodyfikowane X3 M Competition stanowi ciekawą i znacznie mocniejszą alternatywę dla serii. Nie zdziwimy się jeśli pakiet AC Schnitzer będzie cieszył się sporą popularnością.