Audi SQ8 ABT kusi atrakcyjną prezencją i mocarnym dieslem

Po Touaregu i SQ7 przyszedł czas na spokrewnione z nimi technicznie SQ8. Specjaliści z ABT wzięli na warsztat sportowego SUV-a Audi, dokonując w nim identycznych modyfikacji co w dwóch wspomnianych modelach. Oznacza to nie tylko atrakcyjny wygląd, ale i niezłe osiągi wynikające z zastosowania mocnego diesla.

SQ8 ABT zyskało nie tylko większą moc, ale i atrakcyjniejszy wyglądSQ8 ABT zyskało nie tylko większą moc, ale i atrakcyjniejszy wygląd
Źródło zdjęć: © mat. prasowe
Aleksander Ruciński

ABT uczy się od koncernu Volkswagena. Jeden pakiet modyfikacji znalazł zastosowanie już w trzech modelach. Łączy je przede wszystkim silnik. To 4-litrowy diesel V8 wspomagany systemem tzw. miękkiej hybrydy. W serii taki zestaw generuje 435 KM mocy i 900 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Tutaj, dzięki chiptuningowi udało się zwiększyć te wartości do 510 KM oraz 970 Nm.

To więcej niż wystarczające parametry nawet w niemałym i ciężkim SUV-ie. SQ8 TDI już w serii rozpędza się 0-100 km/h w czasie 4,8 sekundy. Teraz może być tylko lepiej - dokładnie 4,6 sekundy. Co ważne, Niemcy nie skupili się wyłącznie na napędzie. Dzięki kilku detalom udało im się sprawić, że SQ8 wygląda jeszcze lepiej.

To głównie zasługa delikatnego pakietu aerodynamicznego, w skład którego wchodzą nowe zderzaki z większymi wlotami powietrza, splitterem z przodu i dyfuzorem z tyłu oraz większy, tylny spojler. ABT zadbało również o autorskie, czarne felgi dostępne w rozmiarze 22 lub 23 cali.

Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
© mat. prasowe

Mamy tu do czynienia z dość rzadkim przypadkiem, w którym średnica akcesoryjnych obręczy jest identyczna co w seryjnym wydaniu - SQ8 ma tak duże koła, że zastosowanie jeszcze większych nie miałoby sensu. Felgi ABT dobrze komponują się z nadwoziem, szczelnie wypełniając nadkola. Szczególnie gdy kierowca wybierze tryb Coffe zmniejszający prześwit aż o 65 mm w stosunku do standardowych ustawień.

Jak zwykle w przypadku ABT, skorzystanie z pakietu modyfikacji na wybranych rynkach nie będzie oznaczać utraty fabrycznej gwarancji, co sprawia, że jest to świetna propozycja dla szukających naprawdę mocnego diesla.

  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
[1/7] Źródło zdjęć: |
Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Ojciec torowych Porsche na drogi. Andy Preuninger opowiedział mi o genezie powstania 911 GT3 i przyszłości GT3 RS
Ojciec torowych Porsche na drogi. Andy Preuninger opowiedział mi o genezie powstania 911 GT3 i przyszłości GT3 RS
NAC Racing w Rajdzie Safari. Mamy dwie polskie załogi
NAC Racing w Rajdzie Safari. Mamy dwie polskie załogi
Kierowcy zapłacą więcej. Rząd pokazał nowy cennik
Kierowcy zapłacą więcej. Rząd pokazał nowy cennik
Drakońskie kary dla kierowców. Tak ostrych przepisów jeszcze nie było
Drakońskie kary dla kierowców. Tak ostrych przepisów jeszcze nie było
Nieco taniej, ale różnice wciąż są spore. Mamy prognozy na najbliższy tydzień
Nieco taniej, ale różnice wciąż są spore. Mamy prognozy na najbliższy tydzień
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Toyota GR GT już bez tajemnic. Ma mocne V8 i napęd na tył
Toyota GR GT już bez tajemnic. Ma mocne V8 i napęd na tył
W sobotę akcja policji i diagnostów. Uwaga skierowana na starsze auta
W sobotę akcja policji i diagnostów. Uwaga skierowana na starsze auta
Opony letnie przy niskich temperaturach. Jak bardzo odstają od całorocznych?
Opony letnie przy niskich temperaturach. Jak bardzo odstają od całorocznych?
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
NIE WYCHODŹ JESZCZE! MAMY COŚ SPECJALNIE DLA CIEBIE 🎯