BMW serii 2 Cabrio – w 20 sekund do nieba [wideo]

BMW serii 2 Cabrio – w 20 sekund do nieba [wideo]
Wojciech Kaczałek

10.09.2014 08:19, aktual.: 08.10.2022 09:05

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

BMW serii 2 Cabrio zadebiutuje w październiku podczas Paris Motor Show. Do sprzedaży wejdzie w lutym przyszłego roku.

Następca BMW serii 1 Cabrio został wyposażony w miękki dach. Proces jego składania lub rozkładania trwa 20 s i może się dokonywać do prędkości 50 km/h.

W BMW serii 2 Cabrio jest ciszej o 4 decybele podczas jazdy z zamkniętym dachem w porównaniu do poprzednika. Dach standardowo jest czarny. Do wyboru będą dwa inne kolory: antracytowy i brązowy.

Odporność karoserii na skręcanie została poprawiona o 20%. Bagażnik powiększył się o 30 l, do 335 l. Współczynnik oporu aerodynamicznego wynosi 0,31.

Tak samo, jak w przypadku BMW serii 2 Coupé, topową wersją kabrioletu będzie M235i. Pod maskę trafi 3-litrowy silnik TwinPower Turbo w układzie R6. Jednostka rozwija moc 326 KM, a jej maksymalny moment obrotowy to 450 Nm. Pozwala to przyspieszać od 0 do 100 km/h w 5,2 s (w 5 s w przypadku 8-stoponiowej przekładni automatycznej).

Obraz

BMW serii 2 Cabrio będzie też występować z benzynowym, 4-cylindrowym motorem o pojemności 2,0 l w dwóch wersjach. Odmiana 220i dysponuje 184 KM i 270 Nm, zaś 228i 245 KM i 350 Nm. Zwolennicy diesli będą mogli wybrać BMW 220d z 2-litrową jednostką generującą 190 KM i 400 Nm. Producent podaje, że silniki są średnio o 18% oszczędniejsze niż w przypadku serii 1.

Jeśli chodzi o ceny dla rynków europejskich, to na razie znamy te dla Wielkiej Brytanii. Za najtańszą odmianę, czyli BMW 220i, trzeba będzie zapłacić 29 180 funtów (ok. 153 000 zł), a za znajdującą się na szczycie gamy wersję M235i przynajmniej 37 710 funtów (niemal 198 000 zł).

BMW 2-Series Convertible - exterior

BMW 2-Series Convertible - interior

BMW serii 2 Cabrio – galeria zdjęć

  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
[1/87]
Źródło artykułu:WP Autokult
Komentarze (10)