BMW po chińsku. Niemcy tworzą specjalną wersję Neue Klasse dla Państwa Środka

BMW ma zamiar o wiele bardziej postawić na swoją obecność na chińskim rynku. Niemiecki producent ma zamiar stworzyć dla klientów z Chin osobny model oparty na przełomowej dla marki architekturze Neue Klasse.

BMW Vision Neue KlasseBMW Vision Neue Klasse
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Alex Rank
Kamil Niewiński

Ukazane podczas targów IAA Mobility 2023 BMW Vision Neue Klasse zapowiada zupełnie nowy rozdział w historii producenta z Bawarii. Neue Klasse to całkowicie odmieniona architektura i język stylistyczny, który od 2025 r. będzie podstawą dla samochodów BMW. Ma to być całkowicie nowa definicja charakteru marki, która połączy minimalizm z futuryzmem, klasykę z nowoczesnością. 

Pierwszym modelem, w którym będziemy mogli zobaczyć, jak w rzeczywistości prezentuje się Neue Klasse, będzie — jak podaje "Automotive News Europe" — elektryczny sedan o podobnej wielkości do Serii 3, a następny w kolejce będzie SUV. Do 2027 r. powstanie zaś aż sześć modeli opartych na Vision Neue Klasse.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Nowe BMW M2 - tor i ponad 1000 km obnażyły prawdę

Dosłownie będziemy mieli tutaj do czynienia, jak wskazuje nazwa, z nową klasą aut, które stworzą własną zeroemisyjną gamę BMW. Producent nie wyklucza przy okazji zaimplementowania napędu wodorowego obok elektrycznego. Najważniejszym elementem Neue Klasse ma być ogólna zeroemisyjność i Bawarczycy nie mają zamiaru ograniczać się do jednej technologii, jeżeli będzie taka możliwość.

Wiemy również, że Neue Klasse ma pozwolić BMW na trafienie do klientów na największym światowym rynku motoryzacyjnym — w Chinach. Auta elektryczne sprzedają się tam naprawdę świetnie i to jest droga, którą muszą podążać europejscy producenci, jeżeli chcą dotrzymać kroku chińskim markom. To właśnie dlatego, jak potwierdza dyrektor generalny BMW Oliver Zipse, na podstawie Neue Klasse tworzone będą również auta z wyłącznością dla chińskiego rynku.

BMW Vision Neue Klasse
BMW Vision Neue Klasse © Materiały prasowe | BMW

— Nie mogę dzisiaj ujawnić zbyt wiele, ale BMW Design Shanghai pracuje już nad specjalnymi projektami i funkcjami dla przeznaczonych wyłącznie dla Chin modeli Nowej Klasy — potwierdził w rozmowie z "Automotive News Europe" Zipse.

Pierwsze egzemplarze Neue Klasse będą produkowane w węgierskiej fabryce BMW w Debreczynie. Na liście będzie również oczywiście domowa placówka w Monachium, a także zakłady w chińskim Shenyang (od 2026 r.) i meksykańskim San Luis Potosi (od 2027 r.).

Wybrane dla Ciebie
Rosjanie próbują wskrzesić kolejną markę. To chiński SUV w przebraniu
Rosjanie próbują wskrzesić kolejną markę. To chiński SUV w przebraniu
Top 10 samochodów w Europie. Niespodzianka na pierwszym miejscu
Top 10 samochodów w Europie. Niespodzianka na pierwszym miejscu
Policja dostała 100 nowych radiowozów. Tym razem wybrano inną markę
Policja dostała 100 nowych radiowozów. Tym razem wybrano inną markę
Następca Alpine A110 jednak zachowa silnik spalinowy? Szef marki tego nie wyklucza
Następca Alpine A110 jednak zachowa silnik spalinowy? Szef marki tego nie wyklucza
Yangwang U9 Xtreme pokonał Xiaomi. Nowy rekord Nürburgringu
Yangwang U9 Xtreme pokonał Xiaomi. Nowy rekord Nürburgringu
Nowe zasady dotyczące prawa jazdy w UE. Dokument stracisz w całej wspólnocie
Nowe zasady dotyczące prawa jazdy w UE. Dokument stracisz w całej wspólnocie
Pierwsza jazda: Leapmotor B10 kusi ceną i wyposażeniem. A co z resztą?
Pierwsza jazda: Leapmotor B10 kusi ceną i wyposażeniem. A co z resztą?
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
25-latek jak James Bond. Policjanci nie docenili jego "pomysłowości"
25-latek jak James Bond. Policjanci nie docenili jego "pomysłowości"
Jeep kończy produkcję Renegade'a po 11 latach. Następcy nie ma na horyzoncie
Jeep kończy produkcję Renegade'a po 11 latach. Następcy nie ma na horyzoncie
Niemiecka fabryka stanie. Media mówią o poważnym problemie
Niemiecka fabryka stanie. Media mówią o poważnym problemie
Nowa droga ma 471 km. Kosztowała Polskę 15 mld zł
Nowa droga ma 471 km. Kosztowała Polskę 15 mld zł