BMW obcina cylindry - nowa jednostka 2,0 turbo

Downsizing jest ogólnoświatową tendencją na rynku motoryzacji. Czymś nieuniknionym, przedsionkiem do hybrydyzacji każdego pojazdu i troską o środowisko naturalne. Strategię zmniejszania pojemności jednostek stosuje również BMW, co widać zwłaszcza w najnowszej dwulitrowej jednostce turbo.

Obraz
Bartosz Pokrzywiński

Downsizing jest ogólnoświatową tendencją na rynku motoryzacji. Czymś nieuniknionym, przedsionkiem do hybrydyzacji każdego pojazdu i troską o środowisko naturalne. Strategię zmniejszania pojemności jednostek stosuje również BMW, co widać zwłaszcza w najnowszej dwulitrowej jednostce turbo.

BMW zawsze słynęło z sześciocylindrowych, rzędowych, wolnossących silników, które przez lata montowano w Bawarkach. Jednak nigdy nie można było powiedzieć, że ten typ jednostek napędowych należał do ekonomicznych, co może nie przeszkadzało właścicielom aut, ale ekologom walczącym o obniżenie norm spalania i emisji CO2 już tak.

Niemiecki producent zaprezentował nową jednostkę, która na samym początku swojej kariery będzie się mogła sprawdzić w BMW X1, by później trafić również do Serii 1, Serii 3, Z4 oraz X3. Jest to benzynowa jednostka o pojemności 2,0 litra, z czterema cylindrami i turbosprężarką. Silnik ma zastąpić sześciocylindrowy motor 3,0 montowany w X1 xDrive28i, który produkuje 258 KM i 310 Nm momentu obrotowego.

Nowa jednostka legitymuje się mocą 245 KM oraz 350 Nm momentu obrotowego, w efekcie czego X1 przyspiesza do pierwszej setki w 6,1 sekundy w wersji z sześciobiegową manualną skrzynią oraz w 6,5 sekundy z ośmiobiegowym automatem. Prędkość maksymalna pojazdu wynosi 240 km/h. Aluminiowy turbodoładowany silnik z bezpośrednim wtryskiem korzysta ze sprawdzonych rozwiązań BMW, jak np. system Valvetronic, który steruje zmiennym skokiem zaworu ssącego.

Niemcom udało się poprawić przyspieszenie nawet o 0,7 sekundy w stosunku do trzylitrowej wolnossącej jednostki. Największe korzyści widać jednak na stacji benzynowej. X1 xDrive28i z nową jednostką ma spalać zaledwie 7,9 litra na 100 km (1,5 litra mniej) oraz emitować 183 g CO2 na 1 km (38 g mniej).

Silnik zadebiutuje w X1 już na marcowym salonie w Genewie. W tej chwili model X1 xDrive28i z trzylitrową jednostką kosztuje w Polsce od 189 000 zł wzwyż.

Źródło: Carscoop

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Volkswagen ID. Polo coraz bliżej. Niemcy zdradzili szczegóły taniego elektryka
Volkswagen ID. Polo coraz bliżej. Niemcy zdradzili szczegóły taniego elektryka
Porsche świętuje 90. urodziny twórcy 911. Limitowane GT3 90 F.A. Porsche hołdem dla legendy
Porsche świętuje 90. urodziny twórcy 911. Limitowane GT3 90 F.A. Porsche hołdem dla legendy
Szef designu Jaguara jednak nie został zwolniony. Marka dementuje plotki
Szef designu Jaguara jednak nie został zwolniony. Marka dementuje plotki
Najmocniejszy Golf GTI wyceniony w Polsce. Od razu został przeceniony
Najmocniejszy Golf GTI wyceniony w Polsce. Od razu został przeceniony
Od poniedziałku wielka akcja. Policja będzie działać przez tydzień
Od poniedziałku wielka akcja. Policja będzie działać przez tydzień
Pierwsza jazda: Toyota Urban Cruiser – rachunek zysków i strat
Pierwsza jazda: Toyota Urban Cruiser – rachunek zysków i strat
Prezes koncernu alarmuje. Dosadny apel do władz UE
Prezes koncernu alarmuje. Dosadny apel do władz UE
Test: Mercedes-AMG GLS 63 4Matic - Gigantyczny, lecz szybki
Test: Mercedes-AMG GLS 63 4Matic - Gigantyczny, lecz szybki
Na stacjach coraz lepiej. Mamy nowe prognozy
Na stacjach coraz lepiej. Mamy nowe prognozy
Porsche pod wrażeniem tempa rozwoju chińskich marek
Porsche pod wrażeniem tempa rozwoju chińskich marek
Nowy odcinek S7 jeszcze w tym roku. GDDKiA szykuje świąteczny prezent
Nowy odcinek S7 jeszcze w tym roku. GDDKiA szykuje świąteczny prezent
Test Leapmotor T03. Znalazłem haczyk w sensacyjnym chińskim aucie za 99 zł miesięcznie
Test Leapmotor T03. Znalazłem haczyk w sensacyjnym chińskim aucie za 99 zł miesięcznie
ZATRZYMAJ SIĘ NA CHWILĘ… TE ARTYKUŁY WARTO PRZECZYTAĆ 👀