WAŻNE
TERAZ

Netanjahu wydał rozkaz: Natychmiastowe ataki na Strefę Gazy

BMW obcina cylindry - nowa jednostka 2,0 turbo

Downsizing jest ogólnoświatową tendencją na rynku motoryzacji. Czymś nieuniknionym, przedsionkiem do hybrydyzacji każdego pojazdu i troską o środowisko naturalne. Strategię zmniejszania pojemności jednostek stosuje również BMW, co widać zwłaszcza w najnowszej dwulitrowej jednostce turbo.

Obraz
Bartosz Pokrzywiński

Downsizing jest ogólnoświatową tendencją na rynku motoryzacji. Czymś nieuniknionym, przedsionkiem do hybrydyzacji każdego pojazdu i troską o środowisko naturalne. Strategię zmniejszania pojemności jednostek stosuje również BMW, co widać zwłaszcza w najnowszej dwulitrowej jednostce turbo.

BMW zawsze słynęło z sześciocylindrowych, rzędowych, wolnossących silników, które przez lata montowano w Bawarkach. Jednak nigdy nie można było powiedzieć, że ten typ jednostek napędowych należał do ekonomicznych, co może nie przeszkadzało właścicielom aut, ale ekologom walczącym o obniżenie norm spalania i emisji CO2 już tak.

Niemiecki producent zaprezentował nową jednostkę, która na samym początku swojej kariery będzie się mogła sprawdzić w BMW X1, by później trafić również do Serii 1, Serii 3, Z4 oraz X3. Jest to benzynowa jednostka o pojemności 2,0 litra, z czterema cylindrami i turbosprężarką. Silnik ma zastąpić sześciocylindrowy motor 3,0 montowany w X1 xDrive28i, który produkuje 258 KM i 310 Nm momentu obrotowego.

Nowa jednostka legitymuje się mocą 245 KM oraz 350 Nm momentu obrotowego, w efekcie czego X1 przyspiesza do pierwszej setki w 6,1 sekundy w wersji z sześciobiegową manualną skrzynią oraz w 6,5 sekundy z ośmiobiegowym automatem. Prędkość maksymalna pojazdu wynosi 240 km/h. Aluminiowy turbodoładowany silnik z bezpośrednim wtryskiem korzysta ze sprawdzonych rozwiązań BMW, jak np. system Valvetronic, który steruje zmiennym skokiem zaworu ssącego.

Niemcom udało się poprawić przyspieszenie nawet o 0,7 sekundy w stosunku do trzylitrowej wolnossącej jednostki. Największe korzyści widać jednak na stacji benzynowej. X1 xDrive28i z nową jednostką ma spalać zaledwie 7,9 litra na 100 km (1,5 litra mniej) oraz emitować 183 g CO2 na 1 km (38 g mniej).

Silnik zadebiutuje w X1 już na marcowym salonie w Genewie. W tej chwili model X1 xDrive28i z trzylitrową jednostką kosztuje w Polsce od 189 000 zł wzwyż.

Źródło: Carscoop

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Exlantix - nadchodzi nowa chińska marka. To nie będą auta dla każdego
Exlantix - nadchodzi nowa chińska marka. To nie będą auta dla każdego
Pojechał do warsztatu. Na miejscu pojawiła się policja
Pojechał do warsztatu. Na miejscu pojawiła się policja
Policjanci wyjęli alkomaty i się zdziwili. To się nazywa kumulacja
Policjanci wyjęli alkomaty i się zdziwili. To się nazywa kumulacja
Chińczycy ogrywają UE. Kolejna marka musiała im zapłacić
Chińczycy ogrywają UE. Kolejna marka musiała im zapłacić
Kia EV4 doczeka się wersji GT. Jest zapowiedź
Kia EV4 doczeka się wersji GT. Jest zapowiedź
Tak, to jest auto włoskiej policji. W Polsce mogą tylko pomarzyć
Tak, to jest auto włoskiej policji. W Polsce mogą tylko pomarzyć
Błąd parkowania z automatyczną skrzynią biegów, który może zaskoczyć
Błąd parkowania z automatyczną skrzynią biegów, który może zaskoczyć
Ekspresówka jest jak nowa. Po prawie 20 latach wymienili nawierzchnię
Ekspresówka jest jak nowa. Po prawie 20 latach wymienili nawierzchnię
Akcja policji w całym kraju. 5 tys. funkcjonariuszy ruszy na drogi
Akcja policji w całym kraju. 5 tys. funkcjonariuszy ruszy na drogi
Policja mówi o oponach. Poważne problemy tych, co nie zmieniają
Policja mówi o oponach. Poważne problemy tych, co nie zmieniają
Czwórka to zły znak. Trzeba kupić nowe opony
Czwórka to zły znak. Trzeba kupić nowe opony
Trzy pasy w jedną stronę. Otwarto nowy odcinek ważnej drogi
Trzy pasy w jedną stronę. Otwarto nowy odcinek ważnej drogi