BMW prezentuje swoją wizję rozwoju. W latach 2010-2012 sprzedaż ma znacznie przyspieszyć. Dlaczego?
W związku ze zmiennymi warunkami na rynkach oraz niepewnością dotyczącą przyszłych inicjatyw ekonomicznych firma BMW Group nie jest obecnie w stanie podać przewidywanych wartości dochodów na rok 2009. W sferze sprzedaży prognoza zakłada spadek w porównaniu z wysokim poziomem zanotowanym w roku ubiegłym. Przewiduje się jednak, że zatrzymane zostaną tendencje zniżkowe zarejestrowane w pierwszych sześciu miesiącach roku w dostawach pojazdów do klientów w drugiej połowie roku.
W ciągu roku wprowadzonych zostanie kilka nowych modeli, co pomoże zwiększyć osiągi w zakresie sprzedaży. Na rynku światowym dostępne jest już nowe BMW serii 7. Jesienią do klientów dotrze wersja serii 7 z napędem xDrive. Nowe BMW Z4 debiutowało w maju. Oba nowe modele otrzymały bardzo pozytywne recenzje. Jesienią na rynek trafi ponadto BMW X1 oraz BMW serii 5 Gran Turismo. Wersje M modeli BMW X5 i BMW X6 zostaną wprowadzone latem.
Przewiduje się, że począwszy od roku 2010 rozwój firmy nabierze większego tempa dzięki unowocześnionej palecie produktów. Tendencja ta powinna umocnić się w latach 2010-2012 w związku z wprowadzeniem na rynki nowych wersji dobrze sprzedających się modeli.