BMW M4 GTS (2015) - najszybsze produkcyjne BMW w historii

BMW M4 GTS (2015) - najszybsze produkcyjne BMW w historii

BMW M4 GTS (2015) - najszybsze produkcyjne BMW w historii
Mariusz Zmysłowski
07.10.2015 09:45, aktualizacja: 02.10.2022 09:20

BMW przedstawiło oficjalnie wersję produkcyjną modelu M4 GTS.

Wygląd tej maszyny znaliśmy już wcześniej. BMW pokazało ten wóz w formie konceptu dwa miesiące temu. Od tamtej pory M4 GTS nie zmieniło się pod względem wyglądu. To dobra wiadomość, bo stylistyka tego wozu świetnie oddaje jego agresywny charakter.

Obraz

Przejdźmy do bardziej interesujących kwestii - parametrów tej maszyny. BMW M4 GTS dysponuje turbodoładowanym silnikiem o mocy 500 KM i momencie obrotowym wynoszącym 600 Nm. Przypomnijmy, że podstawowe M4 rozwija 431 KM i 550 Nm. O tym, że "zwykła" odmiana kopie, przekonaliśmy się w ubiegłym roku, testując M4 Cabrio. Wersja GTS to jeszcze silniejsza maszyna. Może o tym świadczyć fakt, że pokonała Nürburgring w 7 minut i 28 sekund. To gigantyczna poprawa w stosunku do podstawowej odmiany. BMW udało się urwać 24 sekundy.

Poprawie naturalnie uległy osiągi M4. Podstawowa wersja rozwija 100 km/h w 4,3 s, a jej prędkość maksymalna wynosi 250 km/h. Wyczynowa odmiana GTS osiąga 100 km/h w 3,8 s. Prędkość maksymalna jest równa 305 km/h. Te wyniki wprowadzają M4 GTS do świata prawdziwych supersamochodów.

Obraz

Znaczny zastrzyk mocy został uzyskany przez wtrysk wody. Mgiełka wodna jest wstrzykiwana w dolot, co powoduje jego ochłodzenie. Dzięki temu obniżana jest temperatura powietrza zasilającego mieszankę, a co za tym idzie redukuje się też objętość danej masy gazu. W efekcie do komory spalania trafia więcej tlenu, co czyni reakcję bardziej wydajną.

Naturalnie woda musi być uzupełniana. Należy tego dokonywać co 5 tankowań, jeśli jeździmy spokojnie i przy każdym tankowaniu, jeśli wyciskamy z M4 GTS ostatnie poty na torze.

Obraz

Wpływ na poprawę osiągów miała także redukcja masy. BMW udało się ująć z M4 aż 80 kg. To między innymi efekt pozbycia się tylnej kanapy, zastosowania maski z włókna węglowego, tytanowego wydechu oraz podzespołów zawieszenia z lekkich stopów.

Nie da się ukryć, że zmianie uległ też wspomniany już wygląd. M4 GTS od zwykłego M4 odróżnia przede wszystkim duży tylny spojler oraz regulowany spliter. Nowością są tylne lampy wykonane w technice OLED. Auto dostało też nowe felgi obute w opony Michelin Pilot Sport Cup 2 w rozmiarze 265/35 R19 z przodu i 285/30 R20 z tyłu. Nadwozie M4 GTS może zostać pokryte jednym z czterech lakierów: Sapphire Black Metallic, Mineral Grey Metallic, Alpine White i Frozen Dark Grey Metallic.

Obraz

Wewnątrz BMW M4 GTS pojawiła się klatka bezpieczeństwa, lekkie fotele kubełkowe, gaśnica i 6-punktowe pasy bezpieczeństwa.

Powstanie tylko 700 egzemplarzy tego sportowego wozu. Na razie BMW nie podało ceny. Możemy więc jedynie spekulować, że będzie to maszyna znacznie droższa niż kosztujące 365 806 zł M4. BMW zastosowało w tym wozie wiele nowych rozwiązań, znacznie poprawiło osiągi i ograniczyło produkcję, więc z pewnością będzie to nie tylko najszybsze auto tej marki w historii, ale również najdroższe w rodzinie M3/M4.

BMW M4 GTS (2015) - galeria zdjęć

  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
[1/65]
Zobacz także:
BMW M4 Cabrio - test
BMW M4 Cabrio - test
Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (65)