BMW M3 Touring wycenione w Polsce. Kupimy je tylko w topowej wersji

M3 Touring to jedno z najbardziej oczekiwanych BMW ostatnich lat. Po raz pierwszy w historii Bawarczycy postanowili połączyć M3 z nadwoziem kombi. Wyszło znakomicie. A ile trzeba za to zapłacić?

BMW M3 TouringBMW M3 Touring
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe
Aleksander Ruciński

Pierwsze w historii M3 Touring, a przy okazji najszybsze kombi na Nürburgringu. Nowe BMW jest bez wątpienia wyjątkowym samochodem, który nie może być tani. Bazowa cena bliska pół miliona złotych zapewne więc nikogo nie zdziwi.

Dokładnie 484 500 zł - tyle trzeba wyłożyć na sportowe osiągi zamknięte w praktycznym nadwoziu. Na pierwszy rzut oka to sporo więcej od sedana startującego z pułapu 432 500 zł, lecz trzeba zaznaczyć, że wersja Touring jest parowana wyłącznie z napędem na cztery koła xDrive i pakietem Competition. Porównywalny sedan kosztuje już 472 500 zł. Różnica pomiędzy wersjami nadwozia wynosi więc tylko 12 tys. zł.

Co dostaną klienci, którzy zdecydują się na M3 Touring? Przede wszystkim coraz rzadsze połączenie praktyczności i osiągów i sporo radości z podwójnie doładowanej trzylitrówki, która generuje 510 KM mocy i 650 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Jak przystało na auto tej klasy, są też rozbudowane możliwości indywidualizacji.

BMW M3 Touring
BMW M3 Touring © Materiały prasowe

Klienci mogą wybierać spośród bogatej gamy lakierów i opcji wykończenia. Część z nich wymaga jednak dodatkowej dopłaty - nawet do kwoty 11 500 zł. Za nieco mniej, bo 11 100 zł można kupić pakiet M Driver obejmujący podniesienie prędkości maksymalnej do 280 km/h i jednodniowe szkolenie BMW M Driving Experience.

Prawdziwą cenową bombą na liście opcji wydaje się jedna pakiet BMW M Race Track kosztujący 68 100 zł. Z ceramicznymi hamulcami, kubełkowymi fotelami z włókna węglowego, kontrolą trakcji regulowaną w 10 stopniach czy pokładową telemetrią pozwalającą analizować przejazdy na torze.

Jak widać, przekroczenie magicznej granicy pół miliona złotych, a nawet zbliżenie się do 600 tys. nie powinno być problemem. Mimo to chętnych raczej nie zabraknie. W końcu to pierwsze M3 z nadwoziem kombi.

BMW M3 Touring
BMW M3 Touring © Materiały prasowe

Wybrane dla Ciebie

Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów