BMW M3 Touring wycenione w Polsce. Kupimy je tylko w topowej wersji

M3 Touring to jedno z najbardziej oczekiwanych BMW ostatnich lat. Po raz pierwszy w historii Bawarczycy postanowili połączyć M3 z nadwoziem kombi. Wyszło znakomicie. A ile trzeba za to zapłacić?

BMW M3 TouringBMW M3 Touring
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe
Aleksander Ruciński

Pierwsze w historii M3 Touring, a przy okazji najszybsze kombi na Nürburgringu. Nowe BMW jest bez wątpienia wyjątkowym samochodem, który nie może być tani. Bazowa cena bliska pół miliona złotych zapewne więc nikogo nie zdziwi.

Dokładnie 484 500 zł - tyle trzeba wyłożyć na sportowe osiągi zamknięte w praktycznym nadwoziu. Na pierwszy rzut oka to sporo więcej od sedana startującego z pułapu 432 500 zł, lecz trzeba zaznaczyć, że wersja Touring jest parowana wyłącznie z napędem na cztery koła xDrive i pakietem Competition. Porównywalny sedan kosztuje już 472 500 zł. Różnica pomiędzy wersjami nadwozia wynosi więc tylko 12 tys. zł.

Co dostaną klienci, którzy zdecydują się na M3 Touring? Przede wszystkim coraz rzadsze połączenie praktyczności i osiągów i sporo radości z podwójnie doładowanej trzylitrówki, która generuje 510 KM mocy i 650 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Jak przystało na auto tej klasy, są też rozbudowane możliwości indywidualizacji.

BMW M3 Touring
BMW M3 Touring © Materiały prasowe

Klienci mogą wybierać spośród bogatej gamy lakierów i opcji wykończenia. Część z nich wymaga jednak dodatkowej dopłaty - nawet do kwoty 11 500 zł. Za nieco mniej, bo 11 100 zł można kupić pakiet M Driver obejmujący podniesienie prędkości maksymalnej do 280 km/h i jednodniowe szkolenie BMW M Driving Experience.

Prawdziwą cenową bombą na liście opcji wydaje się jedna pakiet BMW M Race Track kosztujący 68 100 zł. Z ceramicznymi hamulcami, kubełkowymi fotelami z włókna węglowego, kontrolą trakcji regulowaną w 10 stopniach czy pokładową telemetrią pozwalającą analizować przejazdy na torze.

Jak widać, przekroczenie magicznej granicy pół miliona złotych, a nawet zbliżenie się do 600 tys. nie powinno być problemem. Mimo to chętnych raczej nie zabraknie. W końcu to pierwsze M3 z nadwoziem kombi.

BMW M3 Touring
BMW M3 Touring © Materiały prasowe
Wybrane dla Ciebie
Ram Rampage wjeżdża do Europy. Hybrydy? Nie tutaj
Ram Rampage wjeżdża do Europy. Hybrydy? Nie tutaj
Jak Lamborghini stało się specjalistą od wyścigów? Sprawdziłem to na dorocznych Mistrzostwach Świata tej marki
Jak Lamborghini stało się specjalistą od wyścigów? Sprawdziłem to na dorocznych Mistrzostwach Świata tej marki
Prezydent wetuje przywilej dla "elektryków". Wszystko przez "wrzutkę"
Prezydent wetuje przywilej dla "elektryków". Wszystko przez "wrzutkę"
Pierwsza jazda: elektryczna Toyota Hilux. Tak, ma to sens
Pierwsza jazda: elektryczna Toyota Hilux. Tak, ma to sens
Bezbłędny Norris wygrywa w Sao Paulo i powiększa przewagę w mistrzostwach
Bezbłędny Norris wygrywa w Sao Paulo i powiększa przewagę w mistrzostwach
Pierwsza jazda: Hyundai Ioniq 6 N – dałem się oszukać jak dziecko
Pierwsza jazda: Hyundai Ioniq 6 N – dałem się oszukać jak dziecko
Test: Audi A6 Limousine e-hybrid – szwajcarska czekolada
Test: Audi A6 Limousine e-hybrid – szwajcarska czekolada
Urząd ostrzega kierowców. Sprawdź przed wymianą kół
Urząd ostrzega kierowców. Sprawdź przed wymianą kół
Projekt drakońskich kar dla kierowców. Tak ostrych przepisów nie było
Projekt drakońskich kar dla kierowców. Tak ostrych przepisów nie było
Wolą wezwać policję. Nowy sposób zgłaszania stłuczki się nie przyjął
Wolą wezwać policję. Nowy sposób zgłaszania stłuczki się nie przyjął
Dacia obniżyła ceny. Firma już zbiera zamówienia na Springa
Dacia obniżyła ceny. Firma już zbiera zamówienia na Springa
Renault przywraca do życia ikonę. Oto nowe Twingo E-Tech
Renault przywraca do życia ikonę. Oto nowe Twingo E-Tech