WAŻNE
TERAZ

"Ja tu jeszcze wrócę!". Tak Duda odgrażał się ambasadorom

BMW M3 Touring już bez tajemnic. To rodzinne kombi z rekordem Nürburgringu

W końcu się doczekaliśmy. Jedno z najgorętszych BMW ostatnich lat w końcu ujrzało światło dzienne. To pierwsze produkcyjne kombi w historii modelu M3 i gratka dla wszystkich, którzy pragną połączyć praktyczność z ponadprzeciętnymi osiągami.

M3 w końcu będzie dostępne z nadwoziem kombiM3 w końcu będzie dostępne z nadwoziem kombi
Źródło zdjęć: © mat. prasowe / BMW
Aleksander Ruciński

Właściwości dynamiczne zostały potwierdzone jeszcze przed premierą - zakamuflowany egzemplarz M3 Touring pokonał północną pętlę Nürburgringu w rekordowym czasie 7:35.060. To najlepszy wynik w kategorii aut z nadwoziem kombi i świetny dowód, że mamy do czynienia z naprawdę szybkim samochodem.

Trudno się dziwić, gdyż pod maską drzemie podwójnie doładowana, trzylitrowa sześciocylindrówka znana z M3 Competition. Oznacza to 510 KM mocy i 650 Nm maksymalnego momentu obrotowego przekazywanego na wszystkie koła za pośrednictwem 8-stopniowego automatu. Taki zestaw katapultuje Touringa do setki w zaledwie 3,6 sekundy. Prędkość maksymalna wynosi natomiast 280 km/h.

Na pokładzie znajdziemy także aktywne zawieszenie o ostrych nastawach, dyferencjał o ograniczonym uślizgu czy lekkie, kute felgi dostępne w rozmiarach 19 lub 20 cali. Opcjonalnie mogą skrywać węglowo-ceramiczne hamulce, które z pewnością będą przydatnym dodatkiem na torze.

BMW M3 Touring
BMW M3 Touring © mat. prasowe / BMW

A wszystko to opakowane w agresywnie wyglądające, choć wciąż praktyczne nadwozie. Ogromna atrapa chłodnicy i ostry pakiet aerodynamiczny nie pozostawiają wątpliwości, że to sportowe BMW. Odczujemy to także we wnętrzu, gdzie znajdziemy karbonowe fotele pokryte pomarańczową skórą. Z wyścigowymi akcentami kontrastują możliwości przewozowe - po złożeniu kanapy zmieścimy nawet 1510 litrów.

Całą resztę, z nowymi, 14,9 calowymi multimediami na czele znamy już z M3 oraz Serii 3. Na szczegółową specyfikację musimy jednak jeszcze poczekać. Jak nietrudno się domyślać, głównym rynkiem zbytu Touringa będzie Europa. Produkcja ma ruszyć w listopadzie 2022 roku.

  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
[1/61] Źródło zdjęć: |
Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Na stacjach wciąż duże różnice. Nie wszyscy kierowcy mają powody do radości
Na stacjach wciąż duże różnice. Nie wszyscy kierowcy mają powody do radości
Reguła prawej dłoni to dziś obowiązek. Mandat nawet 2500 zł
Reguła prawej dłoni to dziś obowiązek. Mandat nawet 2500 zł
Prius nowym wozem japońskiej gangsterki. Bo jest cichy
Prius nowym wozem japońskiej gangsterki. Bo jest cichy
Dua Lipa zaprojektowała Porsche 911 GT3. Wyszło świetnie
Dua Lipa zaprojektowała Porsche 911 GT3. Wyszło świetnie
Masz auto jednej z tych pięciu marek? Licz się z kontrolą
Masz auto jednej z tych pięciu marek? Licz się z kontrolą
Marka znów zwalnia. Proszą pracowników, żeby odeszli
Marka znów zwalnia. Proszą pracowników, żeby odeszli
Pierwsza jazda: Geely EX5 – coraz bliżej celu
Pierwsza jazda: Geely EX5 – coraz bliżej celu
Pierwsza jazda: Mazda 6e - warto współpracować
Pierwsza jazda: Mazda 6e - warto współpracować
43 euro za otwartą szybę. Mandaty za granicą potrafią zaskoczyć
43 euro za otwartą szybę. Mandaty za granicą potrafią zaskoczyć
Porsche świętuje rekord Macana. Żaden inny model nie osiągnął takiego wyniku
Porsche świętuje rekord Macana. Żaden inny model nie osiągnął takiego wyniku
Ford planuje nowe modele na Europę. Niewykluczone, że będą spalinowe
Ford planuje nowe modele na Europę. Niewykluczone, że będą spalinowe
Kierowcy się doczekają. Wreszcie poszerzą kluczową drogę
Kierowcy się doczekają. Wreszcie poszerzą kluczową drogę