BMW chce przenieść produkcję do USA, aby ominąć podatki

Zapowiedzi nowego prezydenta USA Donalda Trumpa, dotyczące zwiększenia barier handlowych, spotkały się z szybkim odzewem europejskich producentów. BMW, dla którego rynek amerykański odgrywa znaczącą rolę, rozważa przeniesienie większości swojej produkcji do USA.

Fabryka BMW w SpartanburguFabryka BMW w Spartanburgu
Źródło zdjęć: © bmwblog
Aleksander Ruciński

Takie rozwiązanie pozwoliłoby uniknąć zwiększonych wydatków, związanych z nowymi planami opodatkowania produktów importowanych do USA. Ameryka Północna stanowi jeden z kluczowych rynków, czego najlepszym dowodem jest już istniejąca fabryka koncernu, umiejscowiona w Spartanburgu, w Południowej Karolinie. Obecnie produkowane są tam głównie crossovery z serii "x". Niewykluczone jednak, że niebawem się to zmieni.

Prezes BMW, Harald Krueger poinformował, że koncern poważnie rozważa przeniesienie produkcji do USA. Skłania się jednak ku eksportowi pojazdów w częściach i późniejszemu składaniu ich w amerykańskich zakładach. Podobnie postępuje m.in. Mercedes, który produkuje komponenty dla Sprintera w Niemczech, a następnie wysyła je do Stanów Zjednoczonych, gdzie z części powstaje gotowe auto.

Póki co takie zewnętrzne montownie pozwalają obniżyć wydatki związane z opodatkowaniem. Nie wiadomo jednak, czy administracja Trumpa nie będzie dążyła do zmiany stanu rzeczy. Wówczas jedyną opcją dla BMW stanie się rozbudowa zakładu w Spartanburgu, umożliwiająca wytwarzanie innych popularnych w USA modeli takich jak chociażby Seria 3 i Seria 5. Krueger przyznaje, że zwiększenie mocy przerobowych fabryki w Północnej Karolinie jest jak najbardziej możliwe.

Proces przeniesienia produkcji nie musi być bardzo czasochłonny. Jako przykład przedstawiciele BMW wskazują przeniesienie produkcji Serii 3 z Ratyzbony do Dingolfing. Jeśli operujemy przemyślanymi procesami produkcyjnymi i narzędziami pozwalającymi na wystarczającą elastyczność, przeniesienie produkcji z jednego zakładu do drugiego jest jak najbardziej możliwe. - mówi Harald Krueger.

Warto wspomnieć, że w 2019 roku BMW wystartuje z produkcją Serii 3 w Meksyku, skąd auta mają trafiać zarówno na rynek amerykański jak i europejski. To, w połączeniu z planami ewentualnej rozbudowy zakładu w Spartanburgu, może stanowić pierwsze zwiastuny stopniowych przenosin bawarskiego koncernu do Ameryki.

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
"Przebrali" auta z Chin. Teraz nie mogą znaleźć klientów
"Przebrali" auta z Chin. Teraz nie mogą znaleźć klientów
Listopad na polskim rynku. Pierwsze miejsce nie dla Corolli
Listopad na polskim rynku. Pierwsze miejsce nie dla Corolli
W weekend wpadli na prowadzeniu pod wpływem i złamaniu zakazu. Już siedzą
W weekend wpadli na prowadzeniu pod wpływem i złamaniu zakazu. Już siedzą
Znak D-54. Jest pierwszy mandat za jego złamanie
Znak D-54. Jest pierwszy mandat za jego złamanie
Hiszpanie przeznaczą 1,3 mld euro na dopłaty do elektryków. Zaskakująco śmiałe cele
Hiszpanie przeznaczą 1,3 mld euro na dopłaty do elektryków. Zaskakująco śmiałe cele
Unia ugnie się w sprawie zakazu sprzedaży aut spalinowych? Komisarz zdradza szczegóły
Unia ugnie się w sprawie zakazu sprzedaży aut spalinowych? Komisarz zdradza szczegóły
Nowe radiowozy policji. Wybór padł na rzadką markę
Nowe radiowozy policji. Wybór padł na rzadką markę
Tesla z dalszymi spadkami na kluczowych rynkach w Europie
Tesla z dalszymi spadkami na kluczowych rynkach w Europie
Strzałka w lewo. Kierowcy nie wiedzą, czy można zawracać
Strzałka w lewo. Kierowcy nie wiedzą, czy można zawracać
Rząd podał kwoty dla kierowców. Jest projekt podwyżek
Rząd podał kwoty dla kierowców. Jest projekt podwyżek
ZACZEKAJ! ZOBACZ, CO TERAZ JEST NA TOPIE 🔥