BMW Alpina B5 F10 BiTurbo - mamy pierwsze zdjęcia!

Dzisiaj oficjalnie startuje Goodwood Festival of Speed, czyli jedno z najciekawszych wydarzeń w kalendarzu europejskich imprez motoryzacyjnych. Wszyscy byli pewni, że to właśnie tam po raz pierwszy zobaczymy BMW serii 5 od Alpiny. W internecie znalazły się jednak zdjęcia tego przepotężnego auta.

Obraz
Bartosz Pokrzywiński

Dzisiaj oficjalnie startuje Goodwood Festival of Speed, czyli jedno z najciekawszych wydarzeń w kalendarzu europejskich imprez motoryzacyjnych. Wszyscy byli pewni, że to właśnie tam po raz pierwszy zobaczymy BMW serii 5 od Alpiny. W internecie znalazły się jednak zdjęcia tego przepotężnego auta.

Przepotężny nie musi wcale oznaczać wielkości nadwozia, w przypadku Alpiny B5 F10 chodzi o moc silnika. Legendarny tuner zadbał o odpowiedni zestaw koni mechanicznych, które cieszą kierowcę po wciśnięciu prawego pedału do podłogi.

Alpina B5 bazuje na serii 5 najnowszej generacji F10, twórcom tego modelu chodziło o stworzenie auta, które osiągami będzie bardzo blisko BMW M5. I faktycznie, biorąc pod uwagę kończące karierę e60, osiągi auta są niemal identyczne. Alpina wzmocniła jednostkę V8 BMW o pojemności 4.4-litra z dwiema turbosprężarkami w układzie BiTurbo do 500 koni mechanicznych i 700 Nm momentu obrotowego. M5 ma pod maską silnik V10 o podobnej mocy (507 KM), dużo słabszy jest jednak moment obrotowy, który w M5 wynosi 520 Nm.

Obraz

Taki zestaw koni mechanicznych galopuje na tylną oś za pomocą 8-biegowej przekładni, o bardziej sportowej, niż w przypadku "normalnej odmiany" charakterystyce. W efekcie B5 przyspiesza od zera do setki w 4.7-sekundy i rozpędza się maksymalnie do 307 kilometrów na godzinę. Według Alpiny auto ma spalać 10 litrów benzyny na sto kilometrów i emitować 252 g CO2 na jeden przejechany kilometr.

Dodatkowo Alpina pokusiła się o zestaw dodatków stylistycznych. Świetnie wygląda przedni zderzak z gigantycznym wlotem powietrza, podobają mi się również ogromne felgi. Stylistycznie piątka!

Auto jest szybkie, to fakt, ale nie do końca rozumiem z jaką generacją M5 Alpina ma zamiar rywalizować. e60 przyspiesza do setki w 4.5-sekundy i po zdjęciu blokady bez trudu rozpędza się nawet do 330 kilometrów na godzinę. Wiadomo więc, że nowa generacja M5 będzie jeszcze szybsza.[block position="inside"]8909[/block]

Źródło: WCF

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Test: Mini Countryman C – dzieci dorastają, ale pewne rzeczy się nie zmieniają
Test: Mini Countryman C – dzieci dorastają, ale pewne rzeczy się nie zmieniają
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej