Black’n’white – Anderson Q7 V12 TDI Quattro (2011)

Jako swój pierwszy projekt w tym roku Anderson Germany zaprezentował potężne Audi Q7 V12 TDI, które już seryjnie dysponuje mocą 500 KM, a po tuningu ma jej jeszcze więcej.

Black’n’white – Anderson Q7 V12 TDI Quattro (2011)
Olgierd Lachowski
Anderson Q7 V12 TDI Quattro fot.2
Anderson Q7 V12 TDI Quattro fot.2

Często zdarza się, że Anderson dość mocno zmienia wygląd przerabianych samochodów, ale w przypadku Q7 uznano, że nie ma sensu ingerować w dużym stopniu w prezencję wozu. Podjęto się zatem tylko subtelnych modyfikacji nie tyle w kwestii wyglądu, co jakości materiałów. I tak na przykład Q7 ma teraz kratkę osłaniającą chłodnicę, obudowy lusterek, tylny „dyfuzor” i relingi z włókna węglowego.

Z kolei kratki wentylacyjne z przodu, emblematy Audi i ramki okienne pomalowano na czarno. Największa zmiana zewnętrzna to koła z felgami o średnicy 22 cali i oponami 295/30.

Anderson Q7 V12 TDI Quattro fot.9
Anderson Q7 V12 TDI Quattro fot.9

W kabinie dominują dwa kontrastowe kolory. Białe są wstawki węglowe na desce rozdzielczej, kierownicy i drzwiach oraz nici użyte do pikowania tapicerki, natomiast czarne – skóra i Alcantara[sup]®[/sup] pokrywające fotele.

Tuner nie zapomniał też o lekkich modyfikacjach mechanicznych w postaci obniżenia zawieszenia przez ingerencję w program nim sterujący, zmiany układu hamulcowego, filtrów powietrza i sterownika silnika. Te dwa ostatnie ulepszenia sprawiły, że moc 12-cylindrowego silnika o objętości skokowej 6,0 l podniosła się o 50 KM do 550 KM.

Anderson Q7 V12 TDI Quattro fot.4
Anderson Q7 V12 TDI Quattro fot.4

Niestety osiągi i ceny tuningu są na razie nieznane.

Dane techniczne

Silnik i napęd:

  • Typ: V12, 60supo/sup, ZS
  • Ustawienie: Z przodu, wzdłużnie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 5934 cmsup3/sup
  • Doładowanie: Dwie turbosprężarki
  • Moc maksymalna: 550 KM
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 92,62 KM/l (seryjny – 84,26 KM/l)
  • Skrzynia biegów: 6-biegowa, automatyczna
  • Typ napędu: Na wszystkie koła

Hamulce i koła:

  • Hamulce przednie: Tarczowe, wentylowane
  • Hamulce tylne: Tarczowe, wentylowane
  • Koła przednie: 22”
  • Koła tylne: 22”
  • Opony przednie: 295/30 R 22
  • Opony tylne: 295/30 R 22

Masy i wymiary:

  • Masa własna: 2605 kg
  • Stosunek masy do mocy: 4,74 kg/KM (seryjny – 5,21 kg/KM)
  • Długość: 5063 mm
  • Szerokość: 2000 mm
  • Rozstaw osi: 3002 mm

Źródło: carscoop

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Z bulwarów prosto w bieszczadzką dzicz. Sprawdziłem, jak śpi się w namiocie na dachu Porsche Cayenne
Z bulwarów prosto w bieszczadzką dzicz. Sprawdziłem, jak śpi się w namiocie na dachu Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Rolls-Royce Ghost serii II Black Badge, czyli jak zrobić lifting katedry
Pierwsza jazda: Rolls-Royce Ghost serii II Black Badge, czyli jak zrobić lifting katedry
Najoszczędniejsze diesle do 50 tys. zł. Zawiozą cię do Chorwacji prawie za darmo
Najoszczędniejsze diesle do 50 tys. zł. Zawiozą cię do Chorwacji prawie za darmo
Na stacjach wciąż duże różnice. Nie wszyscy kierowcy mają powody do radości
Na stacjach wciąż duże różnice. Nie wszyscy kierowcy mają powody do radości
Reguła prawej dłoni to dziś obowiązek. Mandat nawet 2500 zł
Reguła prawej dłoni to dziś obowiązek. Mandat nawet 2500 zł
Prius nowym wozem japońskiej gangsterki. Bo jest cichy
Prius nowym wozem japońskiej gangsterki. Bo jest cichy
Dua Lipa zaprojektowała Porsche. Efekt przerósł oczekiwania
Dua Lipa zaprojektowała Porsche. Efekt przerósł oczekiwania
Masz auto jednej z tych pięciu marek? Licz się z kontrolą
Masz auto jednej z tych pięciu marek? Licz się z kontrolą
Marka znów zwalnia. Proszą pracowników, żeby odeszli
Marka znów zwalnia. Proszą pracowników, żeby odeszli
Pierwsza jazda: Geely EX5 – coraz bliżej celu
Pierwsza jazda: Geely EX5 – coraz bliżej celu
Pierwsza jazda: Mazda 6e - warto współpracować
Pierwsza jazda: Mazda 6e - warto współpracować
43 euro za otwartą szybę. Mandaty za granicą potrafią zaskoczyć
43 euro za otwartą szybę. Mandaty za granicą potrafią zaskoczyć