Black’n’white – Anderson Q7 V12 TDI Quattro (2011)

Jako swój pierwszy projekt w tym roku Anderson Germany zaprezentował potężne Audi Q7 V12 TDI, które już seryjnie dysponuje mocą 500 KM, a po tuningu ma jej jeszcze więcej.

Obraz
Olgierd Lachowski
Anderson Q7 V12 TDI Quattro fot.2
Anderson Q7 V12 TDI Quattro fot.2

Często zdarza się, że Anderson dość mocno zmienia wygląd przerabianych samochodów, ale w przypadku Q7 uznano, że nie ma sensu ingerować w dużym stopniu w prezencję wozu. Podjęto się zatem tylko subtelnych modyfikacji nie tyle w kwestii wyglądu, co jakości materiałów. I tak na przykład Q7 ma teraz kratkę osłaniającą chłodnicę, obudowy lusterek, tylny „dyfuzor” i relingi z włókna węglowego.

Z kolei kratki wentylacyjne z przodu, emblematy Audi i ramki okienne pomalowano na czarno. Największa zmiana zewnętrzna to koła z felgami o średnicy 22 cali i oponami 295/30.

Anderson Q7 V12 TDI Quattro fot.9
Anderson Q7 V12 TDI Quattro fot.9

W kabinie dominują dwa kontrastowe kolory. Białe są wstawki węglowe na desce rozdzielczej, kierownicy i drzwiach oraz nici użyte do pikowania tapicerki, natomiast czarne – skóra i Alcantara[sup]®[/sup] pokrywające fotele.

Tuner nie zapomniał też o lekkich modyfikacjach mechanicznych w postaci obniżenia zawieszenia przez ingerencję w program nim sterujący, zmiany układu hamulcowego, filtrów powietrza i sterownika silnika. Te dwa ostatnie ulepszenia sprawiły, że moc 12-cylindrowego silnika o objętości skokowej 6,0 l podniosła się o 50 KM do 550 KM.

Anderson Q7 V12 TDI Quattro fot.4
Anderson Q7 V12 TDI Quattro fot.4

Niestety osiągi i ceny tuningu są na razie nieznane.

Dane techniczne

Silnik i napęd:

  • Typ: V12, 60supo/sup, ZS
  • Ustawienie: Z przodu, wzdłużnie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 5934 cmsup3/sup
  • Doładowanie: Dwie turbosprężarki
  • Moc maksymalna: 550 KM
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 92,62 KM/l (seryjny – 84,26 KM/l)
  • Skrzynia biegów: 6-biegowa, automatyczna
  • Typ napędu: Na wszystkie koła

Hamulce i koła:

  • Hamulce przednie: Tarczowe, wentylowane
  • Hamulce tylne: Tarczowe, wentylowane
  • Koła przednie: 22”
  • Koła tylne: 22”
  • Opony przednie: 295/30 R 22
  • Opony tylne: 295/30 R 22

Masy i wymiary:

  • Masa własna: 2605 kg
  • Stosunek masy do mocy: 4,74 kg/KM (seryjny – 5,21 kg/KM)
  • Długość: 5063 mm
  • Szerokość: 2000 mm
  • Rozstaw osi: 3002 mm

Źródło: carscoop

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Nowy, elektryczny Mercedes GLC - niech stanie się światłość!
Nowy, elektryczny Mercedes GLC - niech stanie się światłość!
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy