Bentley Continental GT V8 i GTC V8 [NAIAS 2012 - aktualizacja]

W połowie grudnia Piotrek Ślusarczyk informował, że Bentley zaprezentuje na salonie samochodowym w Detroit Continentala z nadwoziem coupé i kabrioleta wyposażonego w 500-konny silnik V8. Oto i one.

Obraz
Olgierd Lachowski

W połowie grudnia Piotrek Ślusarczyk informował, że Bentley zaprezentuje na salonie samochodowym w Detroit Continentala z nadwoziem coupé i kabrioleta wyposażonego w 500-konny silnik V8. Oto i one.

Nowa wersja silnikowa plasuje się poniżej odmiany z motorem W12. Jednostka napędowa jest mniejsza od starszej siostry o 2 l, ale do słabych nie należy. Dzięki dwóm turbosprężarkom V8 generuje 507 KM mocy maksymalnej przy 6000 obr./min i maksymalny moment obrotowy 660 Nm już przy 1700 obr./min.

Obraz

W Continentalu GT V8 (GTC V8) napęd przekazywany jest nadal na wszystkie koła (tak jak w W12, w nowym wozie rozdział siły napędowej wynosi 40%/60% - przód/tył), ale zamiast 6-biegowego automatu Brytyjczycy w nowej wersji silnikowej instalują 8-biegową automatyczną skrzynię biegów.

Obraz

GT V8 i GTC V8 mają dokładnie takie same wymiary jak ich mocniejsze odpowiedniki, ale są od nich minimalnie lżejsze. GT V8 według katalogów waży 2295 kg (to o 25 kg mniej niż W12), a wersja z otwieranym dachem – 2470 kg (to też o 25 kg mniej niż W12).

Obraz

Mniejsza masa własna i nowa skrzynia biegów pozwalająca dobrze wykorzystać możliwości silnika przekładają się na dobre czasy przyspieszeń do 100 km/h. Odmiana coupé potrzebuje 4,80 s na osiągnięcie tej prędkości, a wersja cabrio równe 5 s. Są to wyniki o 0,20 s gorsze niż w Continentalach W12. Prędkość maksymalna Continentala GT V8 została ustalona na 303 km/h (o 15 km/h mniej niż w wersji W12), a GTC V8 na 301 km/h (o 13 km/h mniej niż w odmianie W12).

Obraz

Co ważne, nowy silnik emituje mniej tlenku węgla (IV)[sup]1)[/sup] niż większy brat, ale Bentley jeszcze nie podał, ile to dokładnie jest. Motor W12 emitował 384 g/km.

Nowa odmiana silnikowa jest nieco inna wizualnie od potężniejszego brata, jednak różnice są minimalne. Chodzi tutaj m.in. o siatkę atrapy chłodnicy, która jest czarna, czy inne końcówki rur wydechowych.

Obraz

Oprócz oficjalnych zdjęć przygotowanych przez Bentleya dostępne są też fotografie z wystawy. Jedne i drugie znajdziecie w galerii. Można obejrzeć też trzy filmiki promocyjne.

2013 Bentley Continental GT V8 bites

2013 Bentley Continental GT V8 beauty footage

Bentley Continental GT V8 engine computer animation

[sup]1)[/sup] Jest to nowe oznaczenie dwutlenku węgla (CO2)

Aktualizacja 12 stycznia 2012

W Internecie pojawił się krótki filmik z jazdy Bentleyem Continentalem GT z silnikiem V8, przeprowadzonej przez magazyn Autocar. Warto zobaczyć.

Bentley Continental GT V8 video review

Dane techniczne

  • Typ: V8, 90supo/sup
  • Ustawienie: z przodu, wzdłużnie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 3999 cmsup3/sup
  • Doładowanie: dwie turbosprężarki
  • Moc maksymalna: 507 KM przy 6000 obr./min
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 126,78 KM/l
  • Maksymalny moment obrotowy: 660 Nm przy 1700-5000 obr./min
  • Skrzynia biegów: 8-biegowa, automatyczna
  • Typ napędu: na wszystkie koła

Hamulce i koła:

  • Hamulce przednie: tarczowe, wentylowane
  • Hamulce tylne: tarczowe, wentylowane

Masy i wymiary:

  • Masa własna: 2270 kg (GT), 2470 kg (GTC)
  • Stosunek masy do mocy: 4,48 kg/KM (GT), 4,87 kg/KM (GTC)
  • Długość: 4806 mm
  • Szerokość: 1943 mm
  • Wysokość: 1404 mm (GT), 1403 mm (GTC)
  • Rozstaw osi: 2746 mm

Osiągi:

  • Przyspieszenie 0-100 km/h: 4,80 s (GT), 5,00 s (GTC)
  • Prędkość maksymalna: 303 km/h (GT), 301 km/h (GTC)block position=\inside6626/block

Źródło: carscoop (foto)

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Nowe prawo UE. Bruksela chce zmian w samochodach
Nowe prawo UE. Bruksela chce zmian w samochodach
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Test: Mini Countryman C – dzieci dorastają, ale pewne rzeczy się nie zmieniają
Test: Mini Countryman C – dzieci dorastają, ale pewne rzeczy się nie zmieniają