Będzie jeszcze mocniej – pakiety TechArta (2011)

Jeden z największych tunerów Porsche przygotował kolejne (wyższe) pakiety wzmacniające silniki Porsche Panamery Turbo i Porsche Cayenne Turbo. W pierwszym przypadku silnik ma mieć 630 KM, a w drugim nawet 660 KM.

Obraz
Olgierd Lachowski

Jeden z największych tunerów Porsche przygotował kolejne (wyższe) pakiety wzmacniające silniki Porsche Panamery Turbo i Porsche Cayenne Turbo. W pierwszym przypadku silnik ma mieć 630 KM, a w drugim nawet 660 KM.

Oba samochody fabrycznie są wyposażone w ten sam silnik V8 o objętości 4,8 l, a jednostka napędowa ma dwie turbosprężarki i osiąga moc 500 KM przy 6000 obr./min. Maksymalny moment obrotowy wynosi 700 Nm przy 2250-4500 obr./min[sup]1)[/sup]. W SUV-ie z silnikiem połączona jest 8-biegowa automatyczna skrzynka biegów, natomiast w Panamerze montowana jest 7-biegowa, zautomatyzowana, dwusprzęgłowa skrzynia PDK.

Firma TechArt od dłuższego oferuje pakiety wzmacniające do obu aut, na przykład Panamera Turbo po kuracji wzmacniającej TechArta może ma 580 KM. Tuner posunął się jeszcze dalej i bardziej wyżyłował 8-cylindrowy silnik. Pakiet do Cayenne nazywa się TA 058/T2, a do Panamery - TA 070/T2.

W Panamerze jednostka napędowa ma 630 KM mocy, 880 Nm maksymalnego momentu obrotowego i sprawia, że luksusowe Porsche do 100 km/h będzie startowało w 3,70 s, a do 200 km/h w 12,30 s. Prędkość maksymalna Panamery ma sięgać 326 km/h.

Ten sam motor w Cayenne będzie jeszcze mocniejszy - ma straszyć 660 KM mocy (moment obrotowy będzie taki sam jak w Panamerze). Pieprzne Porsche będzie nieco wolniejsze od Panamery - do 100 km/h rozpędzi się w 4,20 s, a jego prędkość maksymalna wynosi 305 km/h.

Ceny zestawów nie zostały na razie ujawnione.

[sup]1)[/sup] Ten sam silnik jest też dostępny w wersji 550-konnej w Porsche Panamera Turbo S.

Źródło: WCF

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Tak wygląda nowe Renault Clio. Premiera jeszcze przed nami
Tak wygląda nowe Renault Clio. Premiera jeszcze przed nami
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Nowy, elektryczny Mercedes GLC - niech stanie się światłość!
Nowy, elektryczny Mercedes GLC - niech stanie się światłość!
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić