Australijska miłość do klasycznego Land Cruisera. Toyota nie nadąża z produkcją

Toyota nie jest w stanie zaspokoić apetytów Australijczyków na swoją klasyczną terenówkę, a tempo produkcji spowalnia znany branży kryzys.

Seria 70 Land Cruisera nie traci na popularności mimo upływu lat
Seria 70 Land Cruisera nie traci na popularności mimo upływu lat
Źródło zdjęć: © Toyota

Seria 70 Toyoty Land Cruiser miała swój debiut 38 lat temu i mimo tego zdołała utrzymać niesłabnące zainteresowanie wśród Australijczyków. Kierowcy z kraju Down Under cenią sobie w niej wytrwałość, solidność, a zarazem prostotę wykonania, szczególnie w porównaniu z aktualnie produkowanymi modelami. Japońska marka przestała jednak przyjmować zamówienia - donosi portal carscoops.com

Popularność i znany problem

Decyzja producenta została wymuszona przez czynniki zewnętrzne. Toyota bynajmniej nie przestała wierzyć w swój klasyczny model. Przyczyną jest problem, który odczuwa cała branża motoryzacyjna, czyli niedobór przewodników, który spowalnia też produkcję serii 70. Co gorsza, składany w Japonii model znajduje się w czołówce najbardziej dotkniętych komponentowym kryzysem, a tym samym trudno mówić o szybkich sposobach na rozwiązanie problemu.

Trudno szacować kiedy znowu będzie można zamawiać serię 70
Trudno szacować kiedy znowu będzie można zamawiać serię 70© Toyota

– Zespół Toyoty pilnie pracuje nad dostarczeniem rekordowej liczby pojazdów przy nadzwyczajnym wsparciu ze strony naszej firmy macierzystej – mówi Sean Hanley, wiceprezes australijskiego oddziału Toyota ds. sprzedaży, marketingu i franczyzy cytowany przez portal. – Jednocześnie duży popyt i globalne wyzwania dotyczące dostaw w całej branży oznaczają, że po prostu nie możemy szybciej realizować zamówień.

Tym samym zrozumiałe jest, że przewidywanie końca kryzysu przypomina wróżenie z fusów. Nie jest też pewne, jak długo będą musieli czekać na swój egzemplarz klienci, którzy zdążyli zamówić land cruisera 70. Australijski portal CarExpert powołuje się na informacje od dealera, który podaje nawet jako widełki trzy-cztery lata. Sama Toyota zaprzecza jednak takim szacunkom.

Land Cruiser zasługuje na miano klasyka wśród terenowych SUV-ów
Land Cruiser zasługuje na miano klasyka wśród terenowych SUV-ów© Toyota

Klasyk w sile wieku

O poziomie popularności modelu Land Cruiser 70 w Australii świadczy fakt, że przed paroma miesiącami Toyota przedstawiła szereg ulepszeń dla swojego klasycznego auta. Wśród nich znalazły się autonomiczne hamowanie aktywowane po wykryciu pieszego lub rowerzysty oraz zwiększona ładowność.

W zeszłym roku (2021) Toyota sprzedała w Australii niemal 14 tys. land cruiserów 70.

Wybrane dla Ciebie

Komentarze (11)

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (883 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (405 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.