Audi wyceniło nowe A6 Sedan w Polsce. Potwierdziły się przewidywania

Choć Audi A6 Sedan dopiero zadebiutował, marka już zdążyła opublikować polski cennik modelu. Zgodnie z oczekiwaniem, samochód jedynie symbolicznie podrożał względem swojego poprzednika – podobnie było w przypadku niedawno odsłoniętej wersji Avant.

Nowe Audi A6 Sedan (C9)
Nowe Audi A6 Sedan (C9)
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | AUDI AG

W ostatnim czasie Audi udowodniło, że wprowadzenie nowej generacji modelu nie musi nieść za sobą olbrzymiej podwyżki ceny. A6 Avant jest jedynie o 5,4 tys. zł (czyli ok. 2 proc.) droższy od swojego poprzednika. Zgodnie z oczekiwaniami, z Sedanem sprawa wygląda podobnie.

Audi wyceniło nowe A6 w wersji trójbryłowej na 241 tys. zł, co oznacza wzrost o 4,1 tys. zł (czyli 1,7 proc.). Warto przy tym dodać, że klient dostaje mocniejszy (204-konny benzyniak zamiast 163-konnego diesla) silnik, a w bonusie czeka na niego więcej wyposażenia. Tym samym nowe Audi wysuwa się na prowadzenie w segmentowej kategorii cenowej i to z dużą przewagą.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

WIDEO

Za Kulisami Plebiscytu: Auta Biznesowe w Obiektywie

BMW Serii 5 startuje bowiem z poziomu 262,5 tys. zł, natomiast Mercedes Klasy E – od 275,9 tys. zł. Cała trójka dysponuje przy tym benzynowym silnikiem o mocy nieznacznie przekraczającej 200 KM, choć należy zaznaczyć, że A6 oferuje przy tym najgorsze przyspieszenie do 100 km/h (8,2 s względem 7,5 s w BMW i Mercedesie). A jak wypada Volvo S90? Trudno powiedzieć, ponieważ szwedzki producent niedawno wyłączył możliwość konfigurowania aut.

Audi A6 Sedan – ceny dla wersji silnikowych

Silniki benzynowe

  • 2.0 TFSI S tronic (204 KM) – od 241 000 zł
  • 3.0 TFSI quattro S tronic (367 KM) – od 340 600 zł

Silniki Diesla

  • 2.0 TDI S tronic (204 KM) – od 269 900 zł
  • 2.0 TDI quattro S tronic (204 KM) – od 282 400 zł

Jak widać, Audi nie rezygnuje ani z diesli, ani z dużych silników. Co ciekawe, w porównaniu do poprzednika topowa wersja nie tylko jest mocniejsza (367 zamiast 340 KM), ale i… tańsza. Wcześniej A6 Sedan z V6 kosztował od 359,1 tys. zł, więc mamy do czynienia z obniżką na poziomie 18,5 tys. zł. Z kolei w odniesieniu do wersji Avant, Sedan jest niezależnie od napędu o 12,5 tys. zł tańszy.

Przy okazji nowej generacji Audi postanowiło jeszcze bardziej uprościć kwestię wyposażenia. Bazę i jednocześnie jedyny możliwy wariant stanowi wersja Advanced, którą możemy doposażyć zarówno o liczne pakiety, jak i pojedyncze opcje.

W podstawowym wariancie dostaniemy m.in. przednie i tylne światła LED-owe, cyfrowe zegary z ekranem 11,9 cala, 14,5-calowy wyświetlacz multimediów z funkcjami łączności, indukcyjną ładowarkę, bezkluczykowy dostęp do auta, ogrzewane przednie fotele, 2-strefową klimatyzację automatyczną, przednie i tylne czujniki parkowania wraz z kamerą cofania, 17-calowe felgi aluminiowe oraz adaptacyjny tempomat.

Przeczytaj relację z pierwszych jazd nowym Audi A6 Avant:

AudiAudi A6sedan

Wybrane dla Ciebie

Komentarze (11)