Audi RS3 zmodyfikowane przez ABT. 500 KM w kompaktowym sedanie

Każdy, kto choć trochę interesuje się motoryzacją wie, że Audi z literami "RS" mogą pochwalić się imponującymi osiągami. Niektórym jednak nie wystarcza to, co wypracowali inżynierowie z Ingolstadt. Z pomocą na szczęście przychodzą tunerzy.

RS3 Sedan ABT prezentuje się agresywnie. Słusznie, gdyż pod maską drzemie silnik o mocy 500 KM.RS3 Sedan ABT prezentuje się agresywnie. Słusznie, gdyż pod maską drzemie silnik o mocy 500 KM.
Źródło zdjęć: © mat.prasowe
Aleksander Ruciński

Jednym z nich jest niemiecka firma ABT, która regularnie bierze na warsztat najnowsze modele Audi. Tym razem w ręce specjalistów trafił kompaktowy sedan, z mocnym, 2,5-litrowym silnikiem. Mowa oczywiście o RS3 Sedan.

Auto już w serii może poszczycić się znakomitymi osiągami. Moc wynosząca 400 KM i maksymalny moment obrotowy 480 Nm, przenoszony na wszystkie koła dają efekt w postaci piorunującego przyspieszenia. Pierwsza setka pojawia się na liczniku po zaledwie 4,1 sekundy. Nadal zbyt dużo? ABT pomoże obniżyć ten wynik do 3,7 sekundy.

Aby osiągnąć taki rezultat niezbędne są modyfikacje układu dolotowego, wydechu i odpowiednie zestrojenie całości. Wynik takich zabiegów jest zaskakujący. Tunerowi udało się uzyskać dodatkowe 100 KM i 90 Nm. Poza wspomnianym już przyspieszeniem, poprawiła się także prędkość maksymalna. Teraz wskazówka licznika zatrzyma się na 299 km/h.

Napęd stanowi oczywiście główną część programu w prezentowanym projekcie. Warto jednak wspomnieć, że ABT zdecydowało się też na wydajniejsze hamulce i sztywniejsze zawieszenie. To tyle jeśli chodzi o mechanikę.

W kwestii wyglądu natomiast zdecydowano się na dość dyskretny pakiet, w skład którego wchodzą dokładki zderzaka i progów oraz imponujący dyfuzor, w który wkomponowano ogromne końcówki wydechu o średnicy 102 mm. Wisienką na torcie są czarne felgi o klasycznym wzorze pięcioramiennej gwiazdy. Klienci mogą wybierać spośród 19 i 20-calowych obręczy.

Obraz
© mat.prasowe

A co z wnętrzem? Tutaj także widać pracę specjalistów z ABT. Logo firmy zdobi m.in. fotele. Nie brakuje również plakietki na desce rozdzielczej, przypominającej, że nie mamy do czynienia ze zwykłym RS3. Wstawki z włókna węglowego także nie powinny nikogo dziwić. Ile to wszystko kosztuje? Tego niestety nie wiemy. Biorąc jednak pod uwagę renomę ABT w temacie modyfikacji Audi, tanio raczej nie jest.

  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
[1/9] Źródło zdjęć: |
Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Następca Alpine A110 jednak zachowa silnik spalinowy? Szef marki tego nie wyklucza
Następca Alpine A110 jednak zachowa silnik spalinowy? Szef marki tego nie wyklucza
Yangwang U9 Xtreme pokonał Xiaomi. Nowy rekord Nürburgringu
Yangwang U9 Xtreme pokonał Xiaomi. Nowy rekord Nürburgringu
Nowe zasady dotyczące prawa jazdy w UE. Dokument stracisz w całej wspólnocie
Nowe zasady dotyczące prawa jazdy w UE. Dokument stracisz w całej wspólnocie
Pierwsza jazda: Leapmotor B10 kusi ceną i wyposażeniem. A co z resztą?
Pierwsza jazda: Leapmotor B10 kusi ceną i wyposażeniem. A co z resztą?
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
25-latek jak James Bond. Policjanci nie docenili jego "pomysłowości"
25-latek jak James Bond. Policjanci nie docenili jego "pomysłowości"
Jeep kończy produkcję Renegade'a po 11 latach. Następcy nie ma na horyzoncie
Jeep kończy produkcję Renegade'a po 11 latach. Następcy nie ma na horyzoncie
Niemiecka fabryka stanie. Media mówią o poważnym problemie
Niemiecka fabryka stanie. Media mówią o poważnym problemie
Nowa droga ma 471 km. Kosztowała Polskę 15 mld zł
Nowa droga ma 471 km. Kosztowała Polskę 15 mld zł
Test: Ford Transit Custom Nugget - przemeblowali mi mieszkanie
Test: Ford Transit Custom Nugget - przemeblowali mi mieszkanie
Ej Toyota, dajcie nam tego Land Cruisera FJ!
Ej Toyota, dajcie nam tego Land Cruisera FJ!
Pokazali, na jakie auta stać przeciętnego Polaka
Pokazali, na jakie auta stać przeciętnego Polaka