ABT TT RS-R Roadster: szybszy i dużo tańszy od R8 Spyder

Jeżeli przyjąć zasadę, że właściciele sportowych samochodów kupują je dlatego, że nie stać ich na supersportowe, to istnienie firm tuningowych takich jak Abt Sportsline ma pełne uzasadnienie. Ile kosztuje modyfikacja 400-konnego Audi TT RS na tak szybkie, że może się równać z Audi R8?

Obraz
Marcin Łobodziński

Seryjne Audi TT RS Roadster ma 400-konny, pięciocylindrowy motor 2.5 turbo, rozwijający maksymalny moment obrotowy 480 Nm. Przyspieszenie do 100 km/h zajmuje mu dzięki napędowi na cztery koła tylko 3,9 s. Nie są to wartości, na które użytkownik mógłby narzekać… do czasu. Po kilku tygodniach, góra kilku miesiącach będzie za mało. To dlatego podobne samochody albo są szybko odsprzedawane, albo modyfikowane.

Obraz

Ten konkretny model nie jest jeszcze oferowany, ale odmiana z zamkniętym nadwoziem kosztuje na rynku niemieckim 66 400 euro (w Polsce 318 400 zł) i wolałbym się posługiwać cenami niemieckimi. Załóżmy więc, że roadster będzie droższy o 2800 euro tak jak w odmianie TTS.

Przyjmijmy zatem, że cena TT RS Roadster to 69 200 euro. Dla porównania, Audi R8 Spyder to wydatek 179 000 euro. Oferuje 540-konny motor zdolny rozpędzić ten wóz do 100 km/h w czasie 3,6 s. Cena jest więc ponad dwukrotnie wyższa, za niedużo lepsze przyspieszenie. Co może zrobić użytkownik dużo tańszego TT RS by mieć tyle samo frajdy z jazdy?

Obraz

Z myślą o takich osobach, których nie stać na R8 lub z jakiegoś powodu wybrali TT zamiast niego, powstał limitowany do 50 egzemplarzy ABT TT RS-R Roadster, który w wersji coupe był prezentowany w Genewie. Zmodyfikowany naprawdę ze smakiem samochód wygląda jak miniatura R8. Potężny dyfuzor z tyłu uzupełniony sporym skrzydłem na klapie bagażnika czy uzbrojony w elementy zwane canards przedni zderzak sugerują, że pojazd ten potrafi pojechać naprawdę szybko.

Tak jest w rzeczywistości, bo podkręcony do 500 KM silnik potrafi rozpędzić go do 100 km/h w czasie 3,4 s – jeszcze krótszym niż potężne V10 model R8 Spyder. Maksymalny moment obrotowy wynosi 570 Nm i jest osiągany już od 1700 obr./min. To wartość wyższa o R8 o 30 Nm. Pewnie zastanawiacie się, ile to kosztuje?

Obraz

Koszt części do modyfikacji silnik, których listy niestety nie znamy, to 14 470 euro. W przeliczeniu na złotówki około 62 000 zł. Do tego trzeba doliczyć montaż za 900 euro. W Niemczech jeszcze dochodzi 90 euro za odpowiednią homologację. To tylko cena zwiększenia mocy jednostki napędowej, natomiast zestaw wizualny i aerodynamiczny to już inna bajka.

Przyznacie jednak, że takie osiągi jakie oferuje ABT jako alternatywę dla o wiele droższego R8 są dobrą alternatywą? W Niemczech samochód bez zestawu elementów zewnętrznych kosztowałby około 84 600 euro, co i tak jest niewiele ponad połową ceny wyżej pozycjonowanego modelu sportowego.

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Nowy Mercedes GLB wyceniony w Polsce. Jest nieznacznie droższy, ale oferuje znacznie więcej
Nowy Mercedes GLB wyceniony w Polsce. Jest nieznacznie droższy, ale oferuje znacznie więcej
Nowy szef BMW: Milan Nedeljkovic przejmuje stery w erze elektromobilności
Nowy szef BMW: Milan Nedeljkovic przejmuje stery w erze elektromobilności
Nowa ekspresówka na zachodzie. Wiemy, kiedy nią pojedziemy
Nowa ekspresówka na zachodzie. Wiemy, kiedy nią pojedziemy
Kilka kluczowych detali. Po tym rozpoznasz nieoznakowany radiowóz
Kilka kluczowych detali. Po tym rozpoznasz nieoznakowany radiowóz
Odświeżona Dacia Jogger wjeżdża do salonów. Jest LPG, jest i hybryda
Odświeżona Dacia Jogger wjeżdża do salonów. Jest LPG, jest i hybryda
Hyundai i30N może powrócić na rynek. Kluczem będzie nowy napęd
Hyundai i30N może powrócić na rynek. Kluczem będzie nowy napęd
Tesla na ostatnim miejscu w amerykańskim rankingu niezawodności
Tesla na ostatnim miejscu w amerykańskim rankingu niezawodności
Uciekł z miejsca kolizji. Miał swoje powody
Uciekł z miejsca kolizji. Miał swoje powody
Stworzył Taycana, teraz będzie szefem AMG. Co to oznacza dla marki?
Stworzył Taycana, teraz będzie szefem AMG. Co to oznacza dla marki?
Ford stworzy dwa modele na platformie Renault. Tak chce wygrywać w Europie
Ford stworzy dwa modele na platformie Renault. Tak chce wygrywać w Europie
Auto nawet za połowę ceny. Możesz kupić od komornika
Auto nawet za połowę ceny. Możesz kupić od komornika
Na razie 5 zł dziennie. Ruszył system opłat za starsze auta
Na razie 5 zł dziennie. Ruszył system opłat za starsze auta
NIE WYCHODŹ JESZCZE! MAMY COŚ SPECJALNIE DLA CIEBIE 🎯