Audi ma w planach kolejne SUV‑y. Zadebiutują do 2021 roku
Jeśli uważaliście, ze obecna gama modelowa Audi jest obszerna, możecie się zdziwić. W ciągu najbliższych dwóch lat niemiecki producent zamierza wprowadzić na rynek kilka nowych propozycji. Każda z nich będzie reprezentantem modnego segmentu SUV-ów i crossoverów.
26.08.2019 | aktual.: 24.03.2023 16:35
W najbliższych latach Audi skupi się na dwóch rodzajach pojazdów - autach elektrycznych oraz SUV-ach. Niektóre z nich będą przynależeć do obu tych grup. Jedno jest pewne - Niemcy nie zamierzają próżnować i zrobią wszystko, by jeszcze bardziej zwiększyć swoje udziały w segmencie premium. W ciągu najbliższych dwóch lat oferta zostanie uzupełniona o wiele nowych propozycji.
Niektóre z nich będą zupełnymi nowościami. Inne z kolei to modele, które już znamy, lecz zostaną odświeżone lub doczekają się nowej opcji napędu. Pierwsza z premier trafi do salonów jeszcze w tym roku. Mowa o opisywanym przez nas niedawno Audi A1 Citycarver, czyli miejskim crossoverze segmentu B. Podobny los spotka model A3. On również doczeka się uterenowionej odmiany Cityhopper. Ta powinna zadebiutować w 2020 roku.
Idąc dalej mamy sportowy model SQ2, który w najbliższych miesiącach zostanie poddany liftingowi. Podobnie jak większe Q5, które zyska przód inspirowany obecnym wydaniem modelu A4 - ostrzejszy i bardziej nowoczesny. Na tym jednak nie koniec. W planach są bowiem także elektryki, a wśród nich małe Q1 e-tron. Auto ujrzy światło dzienne w 2021 roku. Będzie najmniejszym i najtańszym elektrycznym crossoverem Audi. Wróżymy mu spory sukces.
Z czasem w elektrycznej gamie pojawi się także Audi Q4 e-tron oraz Q6 e-tron - najprawdopodobniej ze sportowo wyglądającym nadwoziem w stylu coupe. Ich debiut nastąpi nie później niż w 2021 roku. Ciekawą, lecz jeszcze niepotwierdzoną propozycją wydaje się natomiast Q9 - największy i najbardziej luksusowy model w gamie niemieckiego producenta, mający konkurować z najlepszymi propozycjami w klasie. Najbliższe lata będą należeć do Audi, a ci, którzy już dziś gubią się w ofercie marki, muszą uświadomoć sobie, że to dopiero początek.