Audi e-tron quattro - elektryczny SUV wejdzie do produkcji

Audi zapowiedziało, że wkrótce przedstawi SUV-a, który od początku projektowany jest jako auto elektryczne.

Obraz
Mariusz Zmysłowski

Już w trakcie targów samochodowych we Frankfurcie, które będą miały miejsce w połowie września, zobaczymy koncepcyjny model e-tron quattro. Jest to zapowiedź produkcyjnego SUV-a, którego pierwsze egzemplarze wyjadą z fabryki w roku 2018. Audi zrobiło coś, czego nie robi się często - jeszcze przed pokazaniem modelu koncepcyjnego, wskazało datę początku wytwarzania wersji przeznaczonej na sprzedaż.

Obraz

Ważnym atutem e-tron quattro będzie fakt, że jest to auto od początku projektowane jako elektryczne. Dzięki temu konstrukcja jest dostosowana do potrzeb tego typu pojazdów w stu procentach.

Obraz

Koncepcyjny e-tron quattro będzie wyposażony w aktywną aerodynamikę. Elementy tego systemu mają znaleźć się z przodu, z tyłu i po bokach auta. Mogą one zminimalizować współczynnik oporu aerodynamicznego do niesamowicie niskiego poziomu wynoszącego 0,25.

Obraz

Audi zapowiedziało, że e-tron quattro będzie pod względem rozmiarów plasowało się między Q5 a Q7. Tu rodzi się pytanie o nazwę. Czy Niemcy wersję produkcyjną ochrzczą Q6 e-tron, czy oznaczenie liczbowe zostawią dla konwencjonalnego modelu?

Obraz

Bez względu na to jaka będzie nazwa elektrycznego samochodu Audi możemy być pewni, że będzie on godnym konkurentem np. dla Tesli Model S. Auto napędzane trzema jednostkami zasilanymi prądem (jeden z przodu, dwa na tylnej osi) ma dysponować zasięgiem równym 500 km. Energia będzie gromadzona w litowo-jonowych akumulatorach umieszczonych między osiami, pod podłogą przedziału pasażerskiego.

Obecnie w gamie modeli Audi jest tylko jeden e-tron. Jest to A3, które można ładować z gniazdka. Oprócz tego na liście modeli są także hybrydy bez możliwości ładowania z przewodu. SUV e-tron quattro będzie więc pierwszym modelem produkcyjnym Audi, który będzie dysponował wyłącznie napędem elektrycznym.

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik emitujący tyle, co nic
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik emitujący tyle, co nic
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Dacia Duster z pakietem Sleep. Sprawdziłem, nie polecam
Dacia Duster z pakietem Sleep. Sprawdziłem, nie polecam
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy