Audi R8 e-tron 2.0 trafi do sprzedaży - znamy dane techniczne!

Audi oficjalnie ogłosiło, że nowe R8 e-tron trafi do sprzedaży. Producent poinformował jakie będzie mieć parametry.

Obraz
Źródło zdjęć: © Audi R8 V10
Mariusz Zmysłowski

By odróżnić nową generację elektrycznego R8 od jego poprzednika, który nie trafił do produkcji, Audi do nazwy e-tron dopisało 2.0. Nic dziwnego, że producent chciał podkreślić, iż mamy do czynienia z kolejną wersją samochodu. Ma on znacznie lepsze parametry niż wcześniejszy prototyp. Nowe Audi R8 e-tron będzie dysponować zasięgiem 450 km. To duża różnica, ponieważ poprzednik mógł przejechać na jednym ładowaniu zaledwie 215 km.

Audi R8 e-tron 1. generacji
Audi R8 e-tron 1. generacji

Nowe Audi R8 e-tron 2.0 zostało wyposażone w bardziej wydajne akumulatory. Dysponują one pojemnością energetyczną równą 92 kWh. Jednocześnie producentowi przy zwiększeniu tego parametru udało się zachować rozmiary pakietu baterii z poprzednika. Ich naładowanie od zera ma zająć według Audi "znacznie mniej niż dwie godziny".

Audi R8 e-tron 1. generacji
Audi R8 e-tron 1. generacji

Oprócz zasięgu potencjalnych klientów interesują jeszcze dwie kwestie. Pierwsza to osiągi. Dwa elektryczne silniki będą w e-tronie 2.0 rozwijać 462 KM i 920 Nm. Parametry te przekładają się na naprawdę dobre przyspieszenie do 100 km/h. R8 e-tron 2.0 osiągnie pierwszą setkę już po 3,9 s. Prędkość maksymalna będzie ograniczona do 210 lub 250 km/h.

Druga kwestia istotna dla potencjalnych nabywców tego nietypowego samochodu sportowego to jego cena. Ta nie została jeszcze podana przez Audi, ale z pewnością będzie wyższa niż w przypadku standardowego R8 V10. Audi nie przedstawiło także żadnych zdjęć prezentujących nowego e-trona. Jego premiera odbędzie się na zbliżających się targach samochodowych w Genewie. Zamówienia na elektryczne sportowe Audi będzie można składać od drugiej połowy tego roku.

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery