Ariel Atom DDMWorks - 657 kg i 700 KM!

Ariel Atom to jedno z najbardziej absurdalnych aut dostępnych obecnie na rynku. Rama, cztery koła, około 500 kg wagi i silnik Hondy chcący zmasakrować twarz kierowcy błyskawicznym przyspieszeniem. Są jednak tacy, którym to nie wystarcza.

Obraz
Bartosz Pokrzywiński

Seryjny Ariel Atom wyjeżdża z niewielkiej brytyjskiej fabryki napędzany jednostką napędową produkcji Hondy. Czterocylindrowy silnik o pojemności 2,0 l produkuje nieco ponad 240 KM i 210 Nm momentu obrotowego, dzięki czemu auto przyspiesza od 0 do 100 km/h w czasie poniżej 3 s. Osiągi, które pozwalają wygrywać wyścigi na starcie ze świateł nawet z najmocniejszymi motocyklami.

Dla niektórych ponad 600 KM na tonę to zbyt mało. Właśnie dla nich firma DDMWorks przygotowała zestaw, w którym zamiast jednostki Hondy montowany jest czterocylindrowy Ecotec o pojemności 2,0 l. W podstawowej wersji moc wzrasta do 456 KM. Biorąc pod uwagę masę auta, to naprawdę bardzo dużo.

DDMWorks Ariel Atom 700
DDMWorks Ariel Atom 700

Ciągle mało? Do wyboru jest jeszcze pakiet 582 KM oraz całkowite szaleństwo, czyli dokładnie 709 KM. Ponad 700 KM w aucie, które waży 657 kg oznacza, że na każdy kilogram przypada prawie 1,1 KM, co czyni ten samochód prawdopodobnie najmocniejszym pod względem stosunku mocy do masy autem, jakie kiedykolwiek wyjechało na drogi publiczne.

Żeby uzyskać taką moc firma DDMWorks musiała zainstalować do jednostki VTEC dodatkowo turbosprężarkę oraz kompresor. Poza zwiększeniem mocy tuner zadbał o zamontowanie kilku dodatkowych elementów np. układu wydechowego Magnaflow.

Niestety ani cena tych modyfikacji, ani osiągi 700-konnego Atoma nie są znane. Można się jednak spodziewać, że gdyby komuś udało się utrzymać dobrą trakcję to od 0 do 200 km/h Bugatti Veyron Super Sport miałoby naprawdę twardy orzech do zgryzienia.

  • Obraz
  • Obraz
  • DDMWorks Ariel Atom 700
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • DDMWorks Ariel Atom 700
[1/7] Źródło zdjęć: |

Źródło: WCF

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Seryjnie kradł emblematy. Święta spędzi w areszcie
Seryjnie kradł emblematy. Święta spędzi w areszcie
Jest nowy fragment S7. Kierowcy mogą już korzystać
Jest nowy fragment S7. Kierowcy mogą już korzystać
Nowy Mercedes GLB wyceniony w Polsce. Jest nieznacznie droższy, ale oferuje znacznie więcej
Nowy Mercedes GLB wyceniony w Polsce. Jest nieznacznie droższy, ale oferuje znacznie więcej
Nowy szef BMW: Milan Nedeljkovic przejmuje stery w erze elektromobilności
Nowy szef BMW: Milan Nedeljkovic przejmuje stery w erze elektromobilności
Nowa ekspresówka na zachodzie. Wiemy, kiedy nią pojedziemy
Nowa ekspresówka na zachodzie. Wiemy, kiedy nią pojedziemy
Kilka kluczowych detali. Po tym rozpoznasz nieoznakowany radiowóz
Kilka kluczowych detali. Po tym rozpoznasz nieoznakowany radiowóz
Odświeżona Dacia Jogger wjeżdża do salonów. Jest LPG, jest i hybryda
Odświeżona Dacia Jogger wjeżdża do salonów. Jest LPG, jest i hybryda
Hyundai i30N może powrócić na rynek. Kluczem będzie nowy napęd
Hyundai i30N może powrócić na rynek. Kluczem będzie nowy napęd
Tesla na ostatnim miejscu w amerykańskim rankingu niezawodności
Tesla na ostatnim miejscu w amerykańskim rankingu niezawodności
Uciekł z miejsca kolizji. Miał swoje powody
Uciekł z miejsca kolizji. Miał swoje powody
Stworzył Taycana, teraz będzie szefem AMG. Co to oznacza dla marki?
Stworzył Taycana, teraz będzie szefem AMG. Co to oznacza dla marki?
Ford stworzy dwa modele na platformie Renault. Tak chce wygrywać w Europie
Ford stworzy dwa modele na platformie Renault. Tak chce wygrywać w Europie
NIE WYCHODŹ JESZCZE! MAMY COŚ SPECJALNIE DLA CIEBIE 🎯