Ares Design Panther. W hołdzie legendarnemu DeTomaso

DeTomaso Pantera było bez wątpienia jedną z największych motoryzacyjnych legend lat 70. i 80. XX wieku. Dziś po włoskiej marce nie został nawet ślad. Na szczęście są firmy takie jak Ares Design, gotowe wskrzesić ducha DeTomaso. Poznajcie projekt Panther oparty na Lamborghini Huracánie.

Specjaliści z Ares Design jak zwykle stanęli na wysokości zadania.Specjaliści z Ares Design jak zwykle stanęli na wysokości zadania.
Źródło zdjęć: © mat.prasowe
Aleksander Ruciński

Ares Design jest firmą założoną przez Dany'ego Bahara - byłego szefa Lotusa. Jego dzieła od kilku lat regularnie zachwycają fanów motoryzacji z całego świata. Bahar wyspecjalizował się w tworzeniu współczesnych interpretacji motoryzacyjnych legend. Najnowsza z nich, Panther Project 1, zdecydowanie może się podobać.

Za bazę do budowy tego auta posłużyło Lamborghini Huracán, ale trzeba przyznać, że trudno dostrzec stylistyczne pokrewieństwo z dawcą. Specjaliści z Ares Design zadbali o odpowiedni poziom indywidualizmu, ubierając nadwozie w panele z włókna węglowego. Dzięki nim auto przypomina pierwowzór sprzed czterech dekad.

Technicznie jest jednak stuprocentowym Lamborghini. Podwozie pozostało praktycznie niezmienione, ale 5,2-litrowy silnik V10 zyskał delikatny zastrzyk mocy dzięki zmianie oprogramowania sterującego. Generuje teraz równe 650 KM mocy, co przy masie 1432 kg owocuje niezłymi osiągami. Do osiągnięcia pierwszej setki Panther potrzebuje 3,1 s. Prędkość maksymalna wynosi natomiast 325 km/h.

Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
© mat.prasowe

Dzieło Ares Design prezentuje się ostrzej i bardziej dostojnie niż Huracán. Nadwozie jest nieco dłuższe i ma w sobie duszę retro. Wnętrze pozostaje bardziej nowoczesne i nieco przypomina dawcę. Króluje tu czarna skóra oraz duże połacie włókna węglowego. Całość uzupełniają czerwone przeszycia, nawiązujące do koloru karoserii.

Na razie nie wiadomo, ile powstanie egzemplarzy. Dostawy mają ruszyć w maju 2019 roku. Cena, jak zwykle w takich przypadkach, nie jest niska. Ares Design życzy sobie 615 tys. euro, co stanowi równowartość około 2,6 mln zł.

  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
[1/9] Źródło zdjęć: |
Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Rosjanie próbują wskrzesić kolejną markę. To chiński SUV w przebraniu
Rosjanie próbują wskrzesić kolejną markę. To chiński SUV w przebraniu
Top 10 samochodów w Europie. Niespodzianka na pierwszym miejscu
Top 10 samochodów w Europie. Niespodzianka na pierwszym miejscu
Policja dostała 100 nowych radiowozów. Tym razem wybrano inną markę
Policja dostała 100 nowych radiowozów. Tym razem wybrano inną markę
Następca Alpine A110 jednak zachowa silnik spalinowy? Szef marki tego nie wyklucza
Następca Alpine A110 jednak zachowa silnik spalinowy? Szef marki tego nie wyklucza
Yangwang U9 Xtreme pokonał Xiaomi. Nowy rekord Nürburgringu
Yangwang U9 Xtreme pokonał Xiaomi. Nowy rekord Nürburgringu
Nowe zasady dotyczące prawa jazdy w UE. Dokument stracisz w całej wspólnocie
Nowe zasady dotyczące prawa jazdy w UE. Dokument stracisz w całej wspólnocie
Pierwsza jazda: Leapmotor B10 kusi ceną i wyposażeniem. A co z resztą?
Pierwsza jazda: Leapmotor B10 kusi ceną i wyposażeniem. A co z resztą?
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
25-latek jak James Bond. Policjanci nie docenili jego "pomysłowości"
25-latek jak James Bond. Policjanci nie docenili jego "pomysłowości"
Jeep kończy produkcję Renegade'a po 11 latach. Następcy nie ma na horyzoncie
Jeep kończy produkcję Renegade'a po 11 latach. Następcy nie ma na horyzoncie
Niemiecka fabryka stanie. Media mówią o poważnym problemie
Niemiecka fabryka stanie. Media mówią o poważnym problemie
Nowa droga ma 471 km. Kosztowała Polskę 15 mld zł
Nowa droga ma 471 km. Kosztowała Polskę 15 mld zł