Arash AF-10 | Oficjalna specyfikacja

Angielska firma Arash udostępniła nowy zestaw zdjęć i oficjalną specyfikację modelu AF-10. Daje to cień nadziei, że samochód, który powstaje już od 5 lat w końcu wyjedzie na drogi. Z coraz większą liczbą małych producentów super samochodów, w tym segmencie zaczyna robić się bardzo tłoczno. Zobaczcie sami co oferuje Arash AF-10.

Obraz
Arkadiusz Gabrysiak

Angielska firma Arash udostępniła nowy zestaw zdjęć i oficjalną specyfikację modelu AF-10. Daje to cień nadziei, że samochód, który powstaje już od 5 lat w końcu wyjedzie na drogi. Z coraz większą liczbą małych producentów super samochodów, w tym segmencie zaczyna robić się bardzo tłoczno. Zobaczcie sami co oferuje Arash AF-10.

Nadwozie prezentuje się bardzo agresywnie, co jest cechą jak najbardziej pożądaną w tego typu pojazdach. Jest także stosunkowo lekkie - zostało wykonane z aluminium i włókna węglowego. Dla bezpieczeństwo model AF-10 wyposażono także w stalową klatkę bezpieczeństwa. Zapewne poprawi to samopoczucie kierowcy, gdyż pod prawą nogą będzie miał władzę nad potężną 7,0-litrową jednostką LS7. Dobrze myślicie - jest to ta sama jednostka, która napędza Chevroleta Corvette Z06. W Arashu AF-10 generuje ona 550 KM (przy 6200 obrotów na minutę) oraz 644 Nm momentu obrotowego (dostępne przy 4800 obr/m). Napęd przekazywany jest na koła poprzez 6-biegową skrzynię Graziano GT-ME1.

Obraz

Pierwsze 100 km/h samochód osiągnie w niecałe 3,5 sekundy, a wskazówka prędkościomierza zatrzyma się dopiero przy 328 km/h. Są to już bardzo dobre osiągi, jednak Arash planuje także w przyszłości wersję o mocy 850 KM i 1200 KM! Plotka niesie, iż najmocniejsza wersja kosztować ma w granicach 1,6 miliona euro. Trzeba przyznać, że plany firmy są dość odważne, jednak najpierw poczekajmy aż Arash wprowadzi na rynek standardowy, 550-konny model, na który czekamy już 5 lat.[block position="inside"]8766[/block]

Źródło: Zercustoms

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów