Amerykanie pokochali czterocylindrowego Macana

Czterocylindrowy silnik w Porsche? Dla wielu brzmi to niewiarygodnie. Downsizing zatacza jednak coraz szersze kręgi. Dwulitrowe benzyniaki znajdziemy m.in. pod maską modeli Cayman, Boxster i Macan. Ten ostatni cieszy się szczególną popularnością.

Obraz
Aleksander Ruciński

Gdybyśmy mówili o Europie, taka sytuacja nie byłaby dziwna, lecz dwulitrowy Macan bije rekordy popularności za Oceanem, w mekce potężnych i paliwożernych silników. Najwyraźniej czasy się zmieniają. Od kilku lat w Stanach Zjednoczonych zauważalne jest zwiększone zainteresowanie mniejszymi pojazdami, wyposażonymi w bardziej ekonomiczne i ekologiczne silniki. Macan jest tego najlepszym przykładem.

Najmniejszy SUV Porsche nie należy do najtańszych. W USA wyceniono go na co najmniej 48 550 dolarów, czyli równowartość 205 tys. zł. W zamian otrzymamy właśnie bazowe, dwulitrowe wydanie o mocy 253 KM. Nie jest to bynajmniej powód do wstydu. Tak skonfigurowany Macan osiąga bowiem setkę w zaledwie 6,1 sekundy i rozpędza się maksymalnie do 250 km/h.

Obraz

W ostatnich miesiącach, wyniki Macana biją na głowę dotychczasowego lidera, jakim było większe Cayenne. W stosunku do ubiegłego roku, Macan odnotował 44-procentowy wzrost sprzedaży, z czego prawie połowę stanowią egzemplarze z dwulitrową czterocylindrówką. Przedstawiciele Porsche przyznają, że nie spodziewali się takiego obrotu spraw, przewidując dwukrotnie mniejsze zainteresowanie tą wersją.

Za dużym zainteresowaniem, jakim cieszy się dwulitrowy Macan, stoją przede wszystkim klienci, którzy po raz pierwszy zdecydowali się na Porsche. Większość kupujących ten model, nigdy wcześniej nie miało styczności z marką Porsche, które dotychczas oferowało większe, mocniejsze i droższe pojazdy. Można powiedzieć, że Macan wjechał pod amerykańskie strzechy. Choć nie należy do najtańszych, najmocniejszych i największych aut, przebojem podbił serca Amerykanów.

Dwulitrowy Macan jest najlepszym dowodem na to, że odważne i niepopularne decyzje mogą przerodzić się w ogromny sukces. Wprowadzając ten model do oferty, Porsche raczej nie zdobyło przychylności zagorzałych wielbicieli marki, czego nie można powiedzieć o potencjalnych klientach, którzy nie podchodzą do motoryzacji w emocjonalny sposób.

Porsche Macan - galeria zdjęć producenta

  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
[1/30] Źródło zdjęć: |
Wybrane dla Ciebie
Rosjanie próbują wskrzesić kolejną markę. To chiński SUV w przebraniu
Rosjanie próbują wskrzesić kolejną markę. To chiński SUV w przebraniu
Top 10 samochodów w Europie. Niespodzianka na pierwszym miejscu
Top 10 samochodów w Europie. Niespodzianka na pierwszym miejscu
Policja dostała 100 nowych radiowozów. Tym razem wybrano inną markę
Policja dostała 100 nowych radiowozów. Tym razem wybrano inną markę
Następca Alpine A110 jednak zachowa silnik spalinowy? Szef marki tego nie wyklucza
Następca Alpine A110 jednak zachowa silnik spalinowy? Szef marki tego nie wyklucza
Yangwang U9 Xtreme pokonał Xiaomi. Nowy rekord Nürburgringu
Yangwang U9 Xtreme pokonał Xiaomi. Nowy rekord Nürburgringu
Nowe zasady dotyczące prawa jazdy w UE. Dokument stracisz w całej wspólnocie
Nowe zasady dotyczące prawa jazdy w UE. Dokument stracisz w całej wspólnocie
Pierwsza jazda: Leapmotor B10 kusi ceną i wyposażeniem. A co z resztą?
Pierwsza jazda: Leapmotor B10 kusi ceną i wyposażeniem. A co z resztą?
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
25-latek jak James Bond. Policjanci nie docenili jego "pomysłowości"
25-latek jak James Bond. Policjanci nie docenili jego "pomysłowości"
Jeep kończy produkcję Renegade'a po 11 latach. Następcy nie ma na horyzoncie
Jeep kończy produkcję Renegade'a po 11 latach. Następcy nie ma na horyzoncie
Niemiecka fabryka stanie. Media mówią o poważnym problemie
Niemiecka fabryka stanie. Media mówią o poważnym problemie
Nowa droga ma 471 km. Kosztowała Polskę 15 mld zł
Nowa droga ma 471 km. Kosztowała Polskę 15 mld zł