WAŻNE
TERAZ

Groźny niż zawisł nad Polską [RELACJA NA ŻYWO]

Alpine stawia na swoją technologię. Nie potrzebuje pomocy Renault

Alpine powoli szykuje się do wielu premier i przejścia na produkcję w całości elektrycznych samochodów. Mimo bycia częścią Grupy Renault, w kontekście tworzenia swoich modeli na prąd francuska marka będzie chciała korzystać z własnej technologii.

Alpine A110 R (2023)Alpine A110 R (2023)
Źródło zdjęć: © Alpine, Materiały prasowe | Yannick Brossard
Kamil Niewiński
SKOMENTUJ

Alpine ma naprawdę poważne plany na najbliższy czas. Już w 2026 roku cała gama modelowa Francuzów ma składać się z samochodów elektrycznych, oczywiście zachowujących sportowy rodowód. Alpine A290_β, zaprezentowane w maju bieżącego roku, jest zapowiedzią hot-hatcha A290, a w sumie do 2030 roku w gamie marki z Francji pojawi się siedem nowych modeli.

Jednym z nich będzie elektryczny następca Alpine A110, z którym producenci wiążą naprawdę sporą nadzieję. Coupe z Dieppe jest na razie jedynym samochodem znajdującym się w ofercie, lecz pomimo premiery w 2017 roku z roku na rok sprzedaje się coraz lepiej. Nic więc dziwnego, że sukces kolejnej, elektrycznej już generacji jest dla całego Alpine niezwykle istotną kwestią.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Gala Samochód Roku 2025 - wywiad - Michał Kokerski x COFFEE PLANT

Przez długi czas wydawało się, że w tworzeniu platformy dla elektrycznego A110 będzie zaangażowany również Lotus. W maju bieżącego roku dowiedzieliśmy się, że współpraca ustalona w memorandum w styczniu 2021 roku nie dojdzie do skutku. Przewidywano wtedy, że Alpine zwróci się z pomocą do Renault, z którym bardzo ściśle współpracuje. Tak się jednak nie stanie.

Wiele zagranicznych mediów, na czele z Motor1 czy ArenaEV mówią w tym temacie jednym głosem - Alpine nie skorzysta z pomocy ani Lotusa, ani Renault. Zamiast tego postawi na niezależność i będzie samodzielnie rozwijać platformę zarówno dla nowego A110, jak i do następnych samochodów elektrycznych.

Alpine A110S
Alpine A110S © Autokult | Maciej Skrzyński

Jak wynika ze źródeł, skorzystanie z zapożyczonych chociażby od Renault platform wiązałoby się z koniecznością dostosowywania się do zewnętrznej architektury. Alpine tymczasem chce stworzyć architekturę zdolną do obsłużenia kilku różnych modeli, która dodatkowo będzie skrojona pod potrzeby marki i jej wizję.

Wybrane dla Ciebie

Policjantki wybiły szybę. Kierująca BMW wzywała pomocy przechodniów
Policjantki wybiły szybę. Kierująca BMW wzywała pomocy przechodniów
Zatrzymali auto do kontroli. Zdziwili się, kto był za kierownicą
Zatrzymali auto do kontroli. Zdziwili się, kto był za kierownicą
Ekspresówka do granicy. To będzie koniec potężnej trasy
Ekspresówka do granicy. To będzie koniec potężnej trasy
Zwykli Polacy wybierali te marki. Sensacyjne wyniki w pierwszym półroczu
Zwykli Polacy wybierali te marki. Sensacyjne wyniki w pierwszym półroczu
Ktoś w Fiacie w końcu poszedł po rozum do głowy. 500 wraca z silnikiem benzynowym
Ktoś w Fiacie w końcu poszedł po rozum do głowy. 500 wraca z silnikiem benzynowym
Darmowe autostrady A1, A2 i A4 w wakacje. Skorzysta tylko jedna grupa kierowców
Darmowe autostrady A1, A2 i A4 w wakacje. Skorzysta tylko jedna grupa kierowców
Nowa KIA EV6 wjeżdża do salonów. Znamy ceny
Nowa KIA EV6 wjeżdża do salonów. Znamy ceny
Niemieckie auto bije rekordy. Fabryka dodaje trzecią zmianę
Niemieckie auto bije rekordy. Fabryka dodaje trzecią zmianę
911 tylko dla klubowiczów. Porsche świętuje 70-lecie PCA
911 tylko dla klubowiczów. Porsche świętuje 70-lecie PCA
Znak B-43 działa inaczej, niż zwykle ograniczenie prędkości. Mandat może zaboleć
Znak B-43 działa inaczej, niż zwykle ograniczenie prędkości. Mandat może zaboleć
Nalepka pod maską – co oznacza i dlaczego warto ją sprawdzić?
Nalepka pod maską – co oznacza i dlaczego warto ją sprawdzić?
Dublet McLarena i sensacyjne podium w chaotycznym, deszczowym GP Wielkiej Brytanii
Dublet McLarena i sensacyjne podium w chaotycznym, deszczowym GP Wielkiej Brytanii