Alpine stawia na swoją technologię. Nie potrzebuje pomocy Renault

Alpine powoli szykuje się do wielu premier i przejścia na produkcję w całości elektrycznych samochodów. Mimo bycia częścią Grupy Renault, w kontekście tworzenia swoich modeli na prąd francuska marka będzie chciała korzystać z własnej technologii.

Alpine A110 R (2023)Alpine A110 R (2023)
Źródło zdjęć: © Alpine, Materiały prasowe | Yannick Brossard
Kamil Niewiński

Alpine ma naprawdę poważne plany na najbliższy czas. Już w 2026 roku cała gama modelowa Francuzów ma składać się z samochodów elektrycznych, oczywiście zachowujących sportowy rodowód. Alpine A290_β, zaprezentowane w maju bieżącego roku, jest zapowiedzią hot-hatcha A290, a w sumie do 2030 roku w gamie marki z Francji pojawi się siedem nowych modeli.

Jednym z nich będzie elektryczny następca Alpine A110, z którym producenci wiążą naprawdę sporą nadzieję. Coupe z Dieppe jest na razie jedynym samochodem znajdującym się w ofercie, lecz pomimo premiery w 2017 roku z roku na rok sprzedaje się coraz lepiej. Nic więc dziwnego, że sukces kolejnej, elektrycznej już generacji jest dla całego Alpine niezwykle istotną kwestią.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Porsche, Toyota, Alpine - tor ukazał prawdę. Nie wszystko poszło jak chcieliśmy.

Przez długi czas wydawało się, że w tworzeniu platformy dla elektrycznego A110 będzie zaangażowany również Lotus. W maju bieżącego roku dowiedzieliśmy się, że współpraca ustalona w memorandum w styczniu 2021 roku nie dojdzie do skutku. Przewidywano wtedy, że Alpine zwróci się z pomocą do Renault, z którym bardzo ściśle współpracuje. Tak się jednak nie stanie.

Wiele zagranicznych mediów, na czele z Motor1 czy ArenaEV mówią w tym temacie jednym głosem - Alpine nie skorzysta z pomocy ani Lotusa, ani Renault. Zamiast tego postawi na niezależność i będzie samodzielnie rozwijać platformę zarówno dla nowego A110, jak i do następnych samochodów elektrycznych.

Alpine A110S
Alpine A110S © Autokult | Maciej Skrzyński

Jak wynika ze źródeł, skorzystanie z zapożyczonych chociażby od Renault platform wiązałoby się z koniecznością dostosowywania się do zewnętrznej architektury. Alpine tymczasem chce stworzyć architekturę zdolną do obsłużenia kilku różnych modeli, która dodatkowo będzie skrojona pod potrzeby marki i jej wizję.

Wybrane dla Ciebie
Rosjanie próbują wskrzesić kolejną markę. To chiński SUV w przebraniu
Rosjanie próbują wskrzesić kolejną markę. To chiński SUV w przebraniu
Top 10 samochodów w Europie. Niespodzianka na pierwszym miejscu
Top 10 samochodów w Europie. Niespodzianka na pierwszym miejscu
Policja dostała 100 nowych radiowozów. Tym razem wybrano inną markę
Policja dostała 100 nowych radiowozów. Tym razem wybrano inną markę
Następca Alpine A110 jednak zachowa silnik spalinowy? Szef marki tego nie wyklucza
Następca Alpine A110 jednak zachowa silnik spalinowy? Szef marki tego nie wyklucza
Yangwang U9 Xtreme pokonał Xiaomi. Nowy rekord Nürburgringu
Yangwang U9 Xtreme pokonał Xiaomi. Nowy rekord Nürburgringu
Nowe zasady dotyczące prawa jazdy w UE. Dokument stracisz w całej wspólnocie
Nowe zasady dotyczące prawa jazdy w UE. Dokument stracisz w całej wspólnocie
Pierwsza jazda: Leapmotor B10 kusi ceną i wyposażeniem. A co z resztą?
Pierwsza jazda: Leapmotor B10 kusi ceną i wyposażeniem. A co z resztą?
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
25-latek jak James Bond. Policjanci nie docenili jego "pomysłowości"
25-latek jak James Bond. Policjanci nie docenili jego "pomysłowości"
Jeep kończy produkcję Renegade'a po 11 latach. Następcy nie ma na horyzoncie
Jeep kończy produkcję Renegade'a po 11 latach. Następcy nie ma na horyzoncie
Niemiecka fabryka stanie. Media mówią o poważnym problemie
Niemiecka fabryka stanie. Media mówią o poważnym problemie
Nowa droga ma 471 km. Kosztowała Polskę 15 mld zł
Nowa droga ma 471 km. Kosztowała Polskę 15 mld zł