Alpine A110 Tour de Corse 75 - w hołdzie dla kultowej rajdówki

Alpine nie stroni od edycji specjalnych, którymi sypie jak z rękawa. Najnowsza, A110 Tour de Corse 75, poza długą nazwą wyróżnia się rajdowym charakterem. I jest absolutnie wspaniała.

Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
Aleksander Ruciński

Prezentowane wydanie powstało na bazie modelu A110S, który już w serii przyprawia o szybsze bicie serca. 300-konny, doładowany benzyniak 1.8 w połączeniu z szybkim automatem i napędem na tył pozwala osiągać setkę w 4,5 sekundy. Te świetne parametry, w wydaniu Tour de Corse 75 zostały dodatkowo ciekawie opakowane.

Nadwozie edycji specjalnej wyróżnia się żółtym lakierem przełamanym białymi i czarnymi wstawkami, a także dyskretną cyfrą 7 umieszczoną na tylnym lewym błotniku. Nie sposób nie wspomnieć również o wspaniałych, białych felgach w rozmiarze 18 cali, których szprychowy wzór zdecydowanie nawiązuje do świata rajdów.

To nie przypadek, gdyż inspiracją do stworzenia prezentowanego wydania była kultowa rajdówka Alpine A110, a konkretnie egzemplarz numer 7, który brał udział w rajdzie Korsyki w 1975 roku. Do zwycięstwa niewiele zabrakło, lecz Renault musiało uznać wyższość Lancii Stratos. Dziś Francuzi wspominają ten wspaniały rajd tworząc wyjątkową wersję współczesnego A110.

Do produkcji zaplanowano zaledwie 150 sztuk, które trafią na kilka europejskich rynków. Niestety jak to zwykle bywa w przypadku edycji specjalnych, tanio nie będzie. Ceny we Francji ustalono na równiutkie 80 tys. euro. Oznacza to, że do standardowej odmiany A110S trzeba dopłacić blisko 8,5 tys. euro.

  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
[1/21] Źródło zdjęć: |
Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Rosjanie próbują wskrzesić kolejną markę. To chiński SUV w przebraniu
Rosjanie próbują wskrzesić kolejną markę. To chiński SUV w przebraniu
Top 10 samochodów w Europie. Niespodzianka na pierwszym miejscu
Top 10 samochodów w Europie. Niespodzianka na pierwszym miejscu
Policja dostała 100 nowych radiowozów. Tym razem wybrano inną markę
Policja dostała 100 nowych radiowozów. Tym razem wybrano inną markę
Następca Alpine A110 jednak zachowa silnik spalinowy? Szef marki tego nie wyklucza
Następca Alpine A110 jednak zachowa silnik spalinowy? Szef marki tego nie wyklucza
Yangwang U9 Xtreme pokonał Xiaomi. Nowy rekord Nürburgringu
Yangwang U9 Xtreme pokonał Xiaomi. Nowy rekord Nürburgringu
Nowe zasady dotyczące prawa jazdy w UE. Dokument stracisz w całej wspólnocie
Nowe zasady dotyczące prawa jazdy w UE. Dokument stracisz w całej wspólnocie
Pierwsza jazda: Leapmotor B10 kusi ceną i wyposażeniem. A co z resztą?
Pierwsza jazda: Leapmotor B10 kusi ceną i wyposażeniem. A co z resztą?
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
25-latek jak James Bond. Policjanci nie docenili jego "pomysłowości"
25-latek jak James Bond. Policjanci nie docenili jego "pomysłowości"
Jeep kończy produkcję Renegade'a po 11 latach. Następcy nie ma na horyzoncie
Jeep kończy produkcję Renegade'a po 11 latach. Następcy nie ma na horyzoncie
Niemiecka fabryka stanie. Media mówią o poważnym problemie
Niemiecka fabryka stanie. Media mówią o poważnym problemie
Nowa droga ma 471 km. Kosztowała Polskę 15 mld zł
Nowa droga ma 471 km. Kosztowała Polskę 15 mld zł