Alpina B8 GT to najmocniejsze auto w historii marki. Kusi nie tylko osiągami

Alpina, tuż przed pełnym włączeniem do Grupy BMW, zaprezentowała model B8 GT – najpotężniejszy samochód w swojej historii. To ostatni pojazd stworzony w ramach dotychczasowej współpracy obu marek.

Alpina B8 GTAlpina B8 GT
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe
Aleksander Ruciński
2

Alpina dołączyła do Grupy BMW na początku 2022 roku i pracuje nad nową linią modeli planowaną na drugą połowę dekady. Obecna umowa między markami wygasa z końcem tego roku, co pozwoliło na stworzenie jeszcze jednego wyjątkowego auta ze "starej gwardii". Jest to najmocniejszy seryjny model producenta z Buchloe.

Sedan B8 GT napędza ulepszony, podwójnie doładowany silnik V8 o pojemności 4,4 litra, generujący 625 KM i 850 Nm momentu obrotowego. To wzrost o 12 KM i 50 Nm w porównaniu do standardowej Alpiny B8. Dla porównania, BMW M5 CS oferuje 626 KM, ale B8 GT przewyższa go momentem obrotowym o 100 Nm.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Gala Samochód Roku 2025 - wywiad - Wiceprezes Zarządu Superauto.pl Bartosz Chojnacki

Auto osiąga 100 km/h w zaledwie 3,3 sekundy, a 200 km/h w 10,5 sekundy. Prędkość maksymalna wynosi imponujące 330 km/h. Alpina dostosowała ośmiobiegową skrzynię automatyczną ZF do obsługi zwiększonego momentu. W przeciwieństwie do BMW M8 Gran Coupe, które korzysta z silnika S63, B8 GT wyposażono w jednostkę N63, bliższą modelowi M850i.

Alpina B8 GT
Alpina B8 GT © Materiały prasowe | Alpina

Podobnie jak inne modele Alpiny, B8 GT została stworzona z myślą o szybkiej i komfortowej jeździe autostradami, a nie dominacji na torze jak modele M. Produkcja ograniczona jest do 99 egzemplarzy, z czego tylko 20 będzie dostępnych w dwukolorowym malowaniu łączącym niebieski lub zielony z czernią. Wszystkie auta otrzymały subtelny pakiet aerodynamiczny z włókna węglowego oraz charakterystyczne, 21-calowe felgi Alpina Classic z oponami Pirelli P Zero.

Wnętrze zdobi pełna skórzana tapicerka z drewnianymi wykończeniami oraz metalowa plakietka w uchwycie na kubek z podpisem Burkarda Bovensiepena, założyciela Alpiny, który zmarł w październiku 2023 roku w wieku 87 lat.

W Niemczech Alpina B8 GT kosztuje 225 000 euro. Dwukolorowe malowanie to dodatkowy wydatek 11 150 euro. W cenie nabywcy otrzymają również dwie torby podróżne oraz dopasowany szwajcarski zegarek.

  • Alpina B8 GT
  • Alpina B8 GT
  • Alpina B8 GT
  • Alpina B8 GT
  • Alpina B8 GT
  • Alpina B8 GT
  • Alpina B8 GT
  • Alpina B8 GT
  • Alpina B8 GT
  • Alpina B8 GT
  • Alpina B8 GT
  • Alpina B8 GT
  • Alpina B8 GT
  • Alpina B8 GT
  • Alpina B8 GT
  • Alpina B8 GT
  • Alpina B8 GT
  • Alpina B8 GT
  • Alpina B8 GT
  • Alpina B8 GT
[1/20] Alpina B8 GT Źródło zdjęć: Materiały prasowe |

Wybrane dla Ciebie

Pierwszy taki sprzęt policji. Posypią się mandaty
Pierwszy taki sprzęt policji. Posypią się mandaty
Nowa funkcja w Uberze. Wystarczy ją włączyć podczas jazdy
Nowa funkcja w Uberze. Wystarczy ją włączyć podczas jazdy
Nowe Audi Q3 nie ma wajch przy kierownicy. Kilka przełomów w ważnym modelu
Nowe Audi Q3 nie ma wajch przy kierownicy. Kilka przełomów w ważnym modelu
Skręć kierownicę i sprawdź. Jaką cyfrę widzisz na swojej oponie?
Skręć kierownicę i sprawdź. Jaką cyfrę widzisz na swojej oponie?
Polacy kupują, a później problem. Koszty idą w tysiące
Polacy kupują, a później problem. Koszty idą w tysiące
Widziałem Shell Eco-marathon z bliska. Kropla paliwa na wagę złota
Widziałem Shell Eco-marathon z bliska. Kropla paliwa na wagę złota
Zużycie paliwa 0,044 l/100 km. Pierwszy raz taka impreza w Polsce
Zużycie paliwa 0,044 l/100 km. Pierwszy raz taka impreza w Polsce
"Wyciągnął" dwie firmy. Słynny prezes nagle zrezygnował
"Wyciągnął" dwie firmy. Słynny prezes nagle zrezygnował
Rekordowe spotkanie miłośników terenówek Toyoty. Można było zobaczyć niemal wszystkie wersje
Rekordowe spotkanie miłośników terenówek Toyoty. Można było zobaczyć niemal wszystkie wersje
Mandaty za hulajnogę. Policja nie jest w stanie wyegzekwować przepisów
Mandaty za hulajnogę. Policja nie jest w stanie wyegzekwować przepisów
Pierwsza jazda: Škoda Elroq RS – najszybsza, ale i pragmatyczna
Pierwsza jazda: Škoda Elroq RS – najszybsza, ale i pragmatyczna
Pierwsza jazda: Bentley Bentayga Speed. V8 ma się coraz lepiej
Pierwsza jazda: Bentley Bentayga Speed. V8 ma się coraz lepiej