Obraz

Alfa Romeo Stelvio wjeżdża do polskich salonów - poznaj ceny

Aleksander Ruciński

Pierwszy SUV w historii Alfy Romeo już niebawem wyjedzie na nasze drogi. Polski oddział marki opublikował ceny wersji startowej o nazwie First Edition. Ile trzeba za nią zapłacić i jak wypada w porównaniu z konkurencją?

Póki co klienci są skazani wyłącznie na wariant First Edition, będący czymś w rodzaju większego odpowiednika Giulii Veloce. Znajdziemy tu bowiem 280-konny, dwulitrowy silnik z doładowaniem, sprzężony z 8-stopniową przekładnią automatyczną i napędem na cztery koła. Taka konfiguracja pozwala osiągać setkę w czasie 5,7 sekundy. Prędkość maksymalna wynosi natomiast 230 km/h. Całkiem nieźle.

Obraz

Włosi obiecują średnie spalanie na poziomie 7-litrów na 100 km, choć w rzeczywistości możecie raczej zapomnieć o takim wyniku. Wątpliwe jednak, aby ktokolwiek decydował się Stelvio z powodu niskiego spalania. Większą rolę odegrają tu zapewne emocje. W przypadku takich aut pieniądze także schodzą na dalszy plan, lecz mimo to warto wiedzieć, na ile wyceniono pierwszego SUV-a Alfy.

Za odmianę First Edition trzeba zapłacić 232 500 zł. W zamian poza atrakcyjnym wyglądem, prestiżowym i wyjątkowym charakterem i świetnym napędem otrzymamy całkiem niezłe wyposażenie. W standardzie alfa oferuje system DNA pozwalający wybrać odpowiedni program jazdy, lampy biksenonowe, sześć poduszek powietrznych, mechaniczny dyferencjał Q2, tempomat, podgrzewaną kierownicę, elektrycznie sterowane fotele z pamięcią, nawigację, 400-watowy system audio oraz wykończenie kabiny w skórze i drewnie.

Obraz

Imponująca lista, która zdecydowanie usprawiedliwia cenę. Jeśli zestawimy to wszystko z charakterem pojazdu i legendą marki, Stelvio First Edition wydaje się niemalże okazją. BMW X3 oraz Audi Q5 z taką mocą i wyposażeniem stanowią znacznie większy wydatek. Pytanie tylko, czy pozostałe warianty, które trafią na rynek za jakiś czas zostaną wycenione równie atrakcyjnie.

Przyznaję, że byłem sceptycznie nastawiony do nowej oferty Alfy, lecz Stelvio wydaje się mieć wszystko, czego potrzeba, aby odnieść sukces w stale rosnącym segmencie SUV-ów premium. To właśnie ten model może sprawić, że włoska marka powróci do świetności.

  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
[1/7] Źródło zdjęć: |
Wybrane dla Ciebie
Polacy oszaleli na punkcie SUV-ów. Te modele wybierali w październiku
Polacy oszaleli na punkcie SUV-ów. Te modele wybierali w październiku
Europa traci konkurencyjność. Fabryki części pracują na granicy opłacalności
Europa traci konkurencyjność. Fabryki części pracują na granicy opłacalności
Pierwsza jazda: Toyota bZ4X – sposób na milion
Pierwsza jazda: Toyota bZ4X – sposób na milion
Jeździł nim znany aktor. Teraz jest na sprzedaż
Jeździł nim znany aktor. Teraz jest na sprzedaż
Europa zmieni kierunek? Zniesienie zakazu sprzedaży aut spalinowych coraz bardziej realne
Europa zmieni kierunek? Zniesienie zakazu sprzedaży aut spalinowych coraz bardziej realne
Koniec modernizacji dawnej gierkówki. Kierowcy mogą już korzystać
Koniec modernizacji dawnej gierkówki. Kierowcy mogą już korzystać
Nie chcą technologii Tesli nawet za darmo. Musk narzeka
Nie chcą technologii Tesli nawet za darmo. Musk narzeka
Dziś duża akcja policji. Mandaty do 5 tys. zł
Dziś duża akcja policji. Mandaty do 5 tys. zł
Jazda na zakazie z dotkliwszą karą. Rząd zmienia przepisy, ale to nie poprawi sytuacji [Opinia]
Jazda na zakazie z dotkliwszą karą. Rząd zmienia przepisy, ale to nie poprawi sytuacji [Opinia]
Seat wycenił odświeżoną Ibizę. Jest w czym wybierać
Seat wycenił odświeżoną Ibizę. Jest w czym wybierać
Ten Lexus ES z Polski przejechał ponad 750 tys. km i nadal ma się dobrze
Ten Lexus ES z Polski przejechał ponad 750 tys. km i nadal ma się dobrze
Zmiana uprawnień kat. B. Rząd podał najpóźniejszą datę
Zmiana uprawnień kat. B. Rząd podał najpóźniejszą datę