Alfa Romeo Giulia, Seat Ateca i Volkswagen Tiguan w testach Euro NCAP

Alfa Romeo Giulia, Seat Ateca i Volkswagen Tiguan w testach Euro NCAP
Marcin Łobodziński

22.06.2016 13:24, aktual.: 01.10.2022 22:34

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Trzy nowości sprawdziła organizacja Euro NCAP pod kątem bezpieczeństwa. Alfa Romeo Giulia dojechała do ściany i spisała się na medal, a wyniki Seata Ateki i Volkswagena Tiguana są zupełnie niezaskakująco podobne.

Wielu się śmiało, że Alfa Romeo Giulia nawet nie dojedzie do ściany z powodu awarii, a okazało się, że wynik Euro NCAP zaliczyła z bardzo wysoką notą. Szczególnie w zakresie ochrony pasażerów siedzących z przodu, co oceniono na 98 proc. Wysoki jest również poziom ochrony dzieci. Nieco gorzej włoska piękność wypadła w zakresie systemów bezpieczeństwa aktywnego.

Bardzo wysoko oceniono także dwa crossovery Seata Atecę i Volkswagena Tiguana. Oba samochody są technicznie niemal identyczne, ale wyniki nieznacznie się różnią. Na korzyść Tiguana oczywiście, choć to Seat ma być postrzegany jako produkt nieco wyższej klasy. W żadnej kategorii Seat nie jest lepszy, za to ocena bezpieczeństwa dzieci pozostaje identyczna dla obu modeli. Wato jednak zaznaczyć, że hiszpańskie auto poddano testowi w wersji 1.6 TDI, natomiast niemieckie z jednostką 2.0 TDI.

Euro NCAP Crash Test of Alfa Romeo Giulia 2016

Bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 98 proc.

Bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 81 proc.

Bezpieczeństwo pieszych przy zderzeniu z autem: 69 proc.

Ocena aktywnych/pasywnych systemów bezpieczeństwa: 60 proc.

Euro NCAP Crash Test of Seat Ateca 2016

Bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 93 proc.

Bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 84 proc.

Bezpieczeństwo pieszych przy zderzeniu z autem: 71 proc.

Ocena aktywnych/pasywnych systemów bezpieczeństwa: 60 proc.

Euro NCAP Crash Test of Volkswagen Tiguan 2016

Bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 96 proc.

Bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 84 proc.

Bezpieczeństwo pieszych przy zderzeniu z autem: 72 proc.

Ocena aktywnych/pasywnych systemów bezpieczeństwa: 68 proc.

Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Komentarze (11)
Zobacz także