Alfa Romeo Giulia (2016) - premiera
Nie ważne jak wygląda odmiana sportowa, bo trzon sprzedaży będą stanowiły słabsze wersje. Tak jest w przypadku każdego modelu segmentów popularnych i nie inaczej jest w przypadku czarującej Alfy Romeo Giulii.
Nowe informacje
Znamy już gamę silników nowej Alfy Romeo Giulii, które będą dostępne na samym początku sprzedaży. Oto one:
- Benzynowy 2.0 GME T4 turbo - 297 KM i 300 Nm, skrzynia 8AT, przyspieszenie do 100 km/h w 6,6 s, zużycie paliwa w cyklu mieszanym 5,9 l/100 km, opcjonalnie napęd 4x4.
- Diesel 2.2 JTDM - 150 KM i 380 Nm, 6MT, 7,9 s do 100 km/h, napęd FWD
- Diesel 2.2 JTDM - 180 KM i 380 Nm, 6MT, 7,2 s do 100 km/h, 4,2 l/100 km, napęd FWD
- Diesel 2.2 JTDM - 180 KM i 450 Nm, 8AT, 6,8 s do 100 km/h, 4,2 l/100 km, napęd FWD
Wiadomo już, że wersja benzynowa będzie współpracowała z automatyczną skrzynią biegów o ośmiu przełożeniach, natomiast diesel standardowo z manualną, sześciobiegową, a automat będzie dostępny za dopłatą. Oczywiście tak jak w wersji Quadrifoglio napęd jest przenoszony na tylną oś z czterowahaczowym zawieszeniem, a w wersji benzynowej opcjonalnie na cztery koła. Samochód ma być wzorowo wyważony dzięki zastosowaniu lekkich materiałów, m. in. włókna węglowego w wale napędowym. Wersja wysokoprężna o mocy 180 KM ma ważyć 1374 kg, czyli naprawdę bardzo mało.
Wszystkie wersje silnikowe będą standardowo wyposażone w układ ostrzegający przed kolizją z funkcją automatycznego hamowania. W zależności od specyfikacji kokpit Alfy ma być wyposażony w 3,5-calowy lub 7-calowy ekran komputera pokładowego, a za dopłatą również system multimedialny z 8,8-calowym ekranem. Gilulia jak przystało na samochód klasy premium prawdopodobnie nie będzie oferowany w kilku wersjach wyposażenia, ale z pakietami takimi jak Sport czy Luxury.
Pierwsze informacje
O tym, że Giulia ma zamiar konkurować z sedanami klasy premium takich marek jak Audi, BMW, Jaguar czy Mercedes niech świadczy chociażby gama jednostek napędowych. Podstawowym silnikiem będzie motor benzynowy 2.0 turbo o mocach od 180 KM do 330 KM. Możemy się zatem spodziewać jeszcze dość ciekawej, małej premiery wersji z najmocniejszym benzyniakiem, która może stylistycznie przypominać Quadrifoglio. Choć wydaje nam się też, że to właśnie ten model, który prezentujemy na zdjęciach. Pod maską Giulii znajdą się również diesle o mocach 135 KM, 180 KM i 210 KM.
Sergio Marchionne potwierdził, że samochód trafi do produkcji już 15 marca.